Korporatīvā pārvaldība

Korporatīvās pārvaldības politika VAS “Latvijas Pasts”

VAS “Latvijas Pasts” (turpmāk – Latvijas Pasts) pārvaldību īsteno akcionāru sapulce, padome un valde.
 

Latvijas Pasta akcionāru sapulce

VAS “Latvijas Pasts” kapitāla daļas 100% pieder Latvijas Republikai Satiksmes ministrijas personā.

Satiksmes ministrijas kapitāla daļu turētāja pārstāvis ir valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands. 

Akcionāru sapulces galvenie uzdevumi:

  • Apstiprināt gada pārskatu;
  • Lemt par peļņas izlietošanu;
  • Iecelt revidentu un padomi, noteikt tiem atlīdzību;
  • Lemt par pamatkapitāla palielināšanu vai samazināšanu;
  • Lemt par kāda no darbības veidiem izbeigšanu vai jaunu darbības veidu uzsākšanu, kā arī sabiedrības reorganizāciju;
  • Sniegt iepriekšēju saskaņojumu šādu jautājumu izlemšanai:
    - Darījumu slēgšana starp Latvijas Pastu un tā valdes locekli;
    - Vidēja termiņa audita stratēģiskā plāna un audita gada plāna apstiprināšana;
    - Nekustamā īpašuma iegūšana, atsavināšana vai apgrūtināšana ar lietu tiesībām;
    - Latvijas Pasta darbinieku svarīgāko atlīdzības principu noteikšana.

Akcionāru sapulce tiek sasaukta un norisinās Komerclikumā un Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā noteiktajos termiņos un kārtībā.
 

Latvijas Pasta padome

VAS “Latvijas Pasts” padome ir iecelta 2016.gada 18.maijā uz pieciem gadiem.

Padomes locekļi ir izvēlēti atklātā nominācijas procedūrā, balstoties uz pretendentu kompetenci un līdzšinējo pieredzi.

Padomes galvenie uzdevumi:

  • Pārraudzīt valdes darbību;
  • Ievēlēt un atsaukt valdes locekļus, noteikt tiem atlīdzību;
  • Apstiprināt Vidēja termiņa darbības stratēģiju;
  • Izskatīt un sniegt viedokli par akcionāru sapulcē virzītajiem jautājumiem;
  • Saskaņot iepirkumus, kuru kopējā summa pārsniedz 142 000 euro (ieskaitot PVN);
  • Sniegt iepriekšēju saskaņojumu šādu jautājumu izlemšanai:
    Darījumu slēgšana starp Latvijas Pastu un tā valdes locekli;
    Vidēja termiņa audita stratēģiskā plāna un audita gada plāna apstiprināšana;
    Nekustamā īpašuma iegūšana, atsavināšana vai apgrūtināšana ar lietu tiesībām;
    Latvijas Pasta darbinieku svarīgāko atlīdzības principu noteikšana.

Padomes sēdes tiek sasauktas pēc vajadzības, bet ne retāk kā reizi ceturksnī.
 

Latvijas Pasta valde

VAS “Latvijas Pasts” valde ir iecelta 2016.gada 1.augustā uz pieciem gadiem.

Valdes locekļi ir izvēlēti atklātā nominācijas procedūrā, balstoties uz pretendentu kompetenci un līdzšinējo pieredzi.

Valdes galvenais uzdevums ir vadīt un pārstāvēt sabiedrību. Valde pieņem lēmumus visos sabiedrības jautājumos, izņemot tos, kas ir padomes vai akcionāru sapulces kompetencē.

Valdes sēdes tiek sasauktas pēc vajadzības un parasti notiek reizi nedēļā.


Latvijas Pasta darbības stratēģija un ikgadējais rīcības plāns

Latvijas Pasts darbojas saskaņā ar Vidēja termiņa darbības stratēģiju 2016. – 2019.gadam. Vidēja termiņa darbības stratēģija tiek izstrādāta sadarbībā ar Satiksmes ministriju kā nozares politikas veidotāju, tajā ietvertie finanšu mērķi tiek saskaņoti ar Pārresoru koordinācijas centru atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma prasībām, savukārt Vidēja termiņa darbības stratēģiju apstiprina Latvijas Pasta padome.

Vidēja termiņa darbības stratēģijas ieviešanai ik gadu tiek izstrādāts darbības plāns, ko apstiprina un kura īstenošanu uzrauga Latvijas Pasta valde.


Informācijas atklāšana

Latvijas Pasts regulāri informē akcionāru, padomi un plašāku sabiedrību par savas darbības rādītājiem:

Akcionārs reizi mēnesī tiek informēts par Latvijas Pasta valdes pieņemtajiem lēmumiem, reizi ceturksnī - par Latvijas Pasts saimniecisko darbību un finanšu rezultātiem, kā arī – reizi gadā – par plānoto rādītāju izpildi.

Padomei reizi mēnesī tiek sniegta informācijas par Latvijas Pasta valdes pieņemtajiem lēmumiem, reizi ceturksnī tiek sagatavoti ziņojumi par Latvijas Pasts darbības rezultātiem un saimniecisko stāvokli, kā arī investīciju plāna izpildi. Reizi pusgadā padome tiek informēta par Latvijas Pasta stratēģijas ieviešanas gaitu, savukārt reizi gadā padomē tiek izskatīta finanšu un rezultatīvo rādītāju izpilde kārtējā gadā, kā arī nākamajā gadā plānotie rādītāji.

Sabiedrībai reizi ceturksnī tiek sniegta informācija par Latvijas Pasts starpperiodu pārskatu (par trīs, sešiem, deviņiem un 12 mēnešiem), savukārt reizi gadā – par Latvijas Pasts gada pārskatu. Pastāvīgi tiek sniegta informācija par Latvijas Pasta īpašuma struktūru, organizatorisko struktūru, iepirkumiem, veiktajām iemaksām valsts un pašvaldību budžetos, saņemto valsts un pašvaldību budžeta finansējumu un tā izlietojumu, atalgojuma politikas principiem, kā arī ziedošanas (dāvināšanas) stratēģiju un kārtību.


Latvijas Pasta peļņas sadale

Par Latvijas Pasts peļņas sadali tiek lemts atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumam.

 

Klientu serviss

292