22. decembris
"Latvijas Pasts" atklāj jaunu pakalpojumu e-komercijas uzņēmumiem

Uzņēmums decembrī ir apkalpojis pirmos čarterlidojumus ar e-komercijas sūtījumiem no diviem sadarbības partneriem, tajā skaitā no vadošas Āzijas e-komercijas platformas. Decembrī apstrādātas un atmuitotas kopā 250 tonnas e-komercijas sūtījumu, kas operatīvi nodoti citu valstu pastu operatoriem sūtījumu gala piegādēm piecās Eiropas valstīs: Čehijā, Igaunijā, Lietuvā, Polijā un Somijā.
Pakalpojuma mērķis ir pārdalīt trešo valstu e-komercijas sūtījumu muitošanas un loģistikas slodzi, lai sniegtu iespēju Centrāleiropas un Ziemeļeiropas, tai skaitā Baltijas, valstu iedzīvotājiem saņemt sūtījumus ātrāk.
“Šis ir stratēģisks solis, kas piesaka Pastu par pilnvērtīgu starptautiskās e-komercijas partneri. Kopš diskusiju sākuma par Eiropas Savienības mērķi ieviest nodevu trešo valstu sūtījumiem, aktīvi strādājām ar Āzijas reģiona e-komercijas platformām, lai piesaistītu un nodrošinātu efektīvu muitošanu vairākām Eiropas valstīm. Pirmie apstrādātie sūtījumi ir skaidrs signāls mūsu kapacitātei, kas paātrina piegādes un uzlabo loģistiku reģionā,” pauž “Latvijas Pasta” valdes priekšsēdētājs Ģirts Rudzītis.
Uzņēmums ilgstoši, cieši sadarbojies ar Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldi, lai sniegtu augstvērtīgu pakalpojumu starptautiskām e-komercijas platformām. “Latvijas Pasta” pakalpojuma eksports dos ieguvumu gan sūtījumu gala saņēmējiem, gan Latvijas valsts ieņēmumiem.
“Latvijas Pasts” turpinās attīstīt šo pakalpojumu, lai nodrošinātu plašāku ģeogrāfisko un klientu ekspansiju. Paralēli ir izstrādāts risinājums, kas ļaus apstrādāt un atmuitot e-komercijas sūtījumus, kas saņemti ne vien ar gaisa pārvadājumiem, bet arī sauszemes transportu.
Kā zināms, Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu finanšu ministri vienojušies līdz ar 2026. gada 1. jūliju ieviest trīs eiro nodevu zemu vērtību sūtījumiem, kas ik gadu nonāk bloka dalībvalstīs, galvenokārt no Ķīnas.


