Pāriet uz galveno saturu
Jautājumi un atbildes

Klientu atbalsts

Aicinām jebkuru jautājumu vai neskaidrību gadījumā par Pasta darbību un sniegtajiem pakalpojumiem sazināties ar Pasta klientu atbalstu.

Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes

Kur ir mans sūtījums?

Aicinām sekot līdzi informācijai sadaļā Izsekot sūtījumu.

Vai kontā ir ienākusi nauda?

Aicinām pieslēgt SMS pakalpojumu, doties uz pasta nodaļu vai klientu centu, vai izmantot Pasts Pay aplikāciju, ja Tev ir Pasta maksājumu karte,

 

Kā noformēt sūtījumus mans.pasts.lv?

Ja esi privātpersona vai juridiska persona bez noslēgta sadarbības līguma ar Pastu, dodies uz pašapkalpošanās vietni https://mans.pasts.lv un veic sūtījumu (vēstuļu vai paku) noformēšanu

Vietnē jānorāda :

  • Sūtījuma informāciju, atzīmējot atbilstošo sūtījuma tipu, veidu, kā arī aizpilda obligātos laukus atsevišķiem sūtījumu veidiem, piemēram, detalizētu sūtījuma satura aprakstu sūtījumiem uz ārvalstīm vai iekšzemes apdrošinātiem sūtījumiem.
  • Sūtītāja informāciju – vārds, uzvārds, e-pasts, tālrunis, adrese.
  • Saņēmēja informāciju – vārds, uzvārds, adrese, kā arī vēlams norādīt e-pastu un tālruni sūtījumiem ar precēm. 
  • Izvēloties veikt konkrēta sūtījuma noformēšanu, sistēma automātiski izveido, aizpilda un piedāvā izdrukāt nepieciešamo dokumentu paketi (t.i. veidlapas un svītru kodu uzlīmes vajadzīgajā eksemplāru skaitā). Jāveic visas dokumentu paketes izdrukāšana un piestiprināšana pie sūtījuma. 

 

 

Preses izdevumu abonēšana – kur abonēt, kādas aktuālās atlaides izdevumiem?

Abonēt vari mājaslapā www.abone.lv, pasta nodaļās un pie pastnieka. Uzsveram, ka vēlams pirms pabeigt abonēšanu e-vietnē, pārliecināties par adreses pareizību.

 

Par pensiju piegādi – ja ir bijusi neveiksmīga pensijas piegāde, ir iespējams pieteikt otrreizēju piegādi!

Pensiju nākamajā darba dienā var saņemt pasta nodaļā vai pieteikt atkārtotu piegādi!

Izejošo starptautisko sūtījumu atrašanās vieta ārpus Latvijas.

Sūtījumu vari izsekot Izseko sūtījumu sadaļā.

Tiklīdz sūtījums tiek nodots saņēmēja valsts pasta operatoram, piegādi nodrošina attiecīgās valsts pasta operators. Sūtītājs var pieteikt sūtījuma meklēšanu, ja sūtījums nav piegādāts saņēmējam. Ja to piesaka ātrāk par vienu mēnesi no nosūtīšanas brīža, pakalpojums ir maksas. Ja ir pagājušas 30 dienas, tiek uzsākta bezmaksas starptautiskā izmeklēšana.

Kādu sūtījuma veidu izvēlēties?

  • Vienkāršs jeb Economy sūtījums ar burtu diapazonu UA – UZ, sūtījums tiek nosūtīts kā vienkāršs, tas netiek reģistrēts nevienā pārsūtīšanas posmā, šādu sūtījumu piegādā adresātam, ievietojot pastkastītē, nesaņemot parakstu par sūtījuma saņemšanu. Gadījumā, ja sūtījumu pastkastītē ievietot nevar, adresātam tiek atstāts paziņojums sūtījumu saņemt pasta nodaļā. Šāda veida sūtījumiem netiek piemērota zaudējumu atlīdzināšana.
  • Izsekojams jeb Standard sūtījums ar burtu diapazonu LA – LZ, sūtījums tiek nosūtīts kā izsekojams, tas tiek reģistrēts katrā pārsūtīšanas posmā, šādu sūtījumu piegādā adresātam, ievietojot pastkastītē, nesaņemot parakstu par sūtījuma saņemšanu. Gadījumā ja sūtījumu pastkastītē ievietot nevar, adresātam pasts atstāj paziņojumu sūtījumu saņemt pasta nodaļā vai alternatīvā piegādes vietā. Šāda veida sūtījumiem netiek piemērota zaudējumu atlīdzināšana.
  • Ierakstīts jeb Standard+ sūtījums ar burtu diapazonu RA – RZ, sūtījums tiek nosūtīts kā ierakstīts, tas tiek reģistrēts katrā pārsūtīšanas posmā, šādu sūtījumu piegādā adresātam un izsniedz pret parakstu. Gadījumā ja adresāts nav sastopams piegādes brīdī, pastkastītē adresātam atstāj paziņojumu par sūtījuma saņemšanu pasta nodaļā. Pašapkalpošanās vietnē mans.pasts.lv Standard+ sūtījumam ir iespējams pievienot papildus Apdrošināšanu. Noformējot sūtījumu pasta nodaļā vai klientu centrā, var noformēt Apdrošinātus sūtījumus.
  • Pasta paka ar burtu diapazonu CA – CZ, sūtījums tiek nosūtīts kā ierakstīts, tas tiek reģistrēts katrā pārsūtīšanas posmā. Pastkastītē adresātam atstāj paziņojumu par sūtījuma saņemšanu pasta nodaļā. 
  • Express Mail Service jeb Premium sūtījums ar burtu diapazonu CC vai EA - EZ, sūtījums tiek nosūtīts kā ierakstīts, tas tiek reģistrēts katrā pārsūtīšanas posmā, šādu sūtījumu piegādā adresātam uz adresi un izsniedz pret parakstu. Atsevišķās valstīs (Norvēģija, Somija, Zviedrija)  sūtījumu izsniedz izsniegšanas punktā, nevis saņēmējam uz adresi. Gadījumā ja adresāts nav sastopams piegādes brīdī, pastkastītē adresātam atstāj paziņojumu par sūtījuma saņemšanu pasta nodaļā vai ar iespēju pieteikt atkārtotu sūtījuma piegādi,
Saziņa

Pasta klientu atbalsta komanda

P: 08:00 - 20:00
O: 08:00 - 20:00
T: 08:00 - 20:00
C: 08:00 - 20:00
Pk: 08:00 - 20:00
S: 09:00 - 17:00
Sv: 09:00 - 17:00

E-pasta saziņa

info@pasts.lv

Informatīvais tālrunis

+371 270 080 01

Problēmas pieteikums

Pieteikuma izskatīšana notiek Pasta klientu atbalsta komandas darba laikā