Pāriet uz galveno saturu
Jautājumi un atbildes

Klientu atbalsts

Jebkuru jautājumu vai neskaidrību gadījumā par Pasta darbību un sniegtajiem pakalpojumiem sazinies ar Pasta klientu atbalsta komandu!

Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes

Kur ir mans sūtījums?

To vari pārbaudīt, sekojot līdzi informācijai sadaļā "Izsekot sūtījumu".

Vai kontā ir ienākusi nauda?

Lai Tu vienmēr būtu informēts, kad Tavā kontā tiek ieskaitīta nauda, piesakies SMS pakalpojumam. Savukārt, ja Tev ir Pasta maksājumu karte, visas kontā notiekošās darbības vari pārvaldīt, izmantojot Pasts Pay aplikāciju. 

Ja to nevēlies, tad šo informāciju vari noskaidrot Pasta klientu centros vai pasta nodaļās. 

Kā noformēt sūtījumus mans.pasts.lv?

Ja esi privātpersona vai juridiska persona bez noslēgta sadarbības līguma ar Pastu, dodies uz pašapkalpošanās vietni https://mans.pasts.lv un veic sūtījumu (vēstuļu vai paku) noformēšanu.

Vietnē jānorāda :

  • sūtījuma informācija, atzīmējot atbilstošo sūtījuma tipu, veidu, kā arī jāaizpilda obligātie lauki atsevišķiem sūtījumu veidiem, piemēram, detalizētu sūtījuma satura aprakstu sūtījumiem uz ārvalstīm vai iekšzemes apdrošinātiem sūtījumiem;
  • sūtītāja informācija – vārds, uzvārds, e-pasts, tālrunis, adrese;
  • saņēmēja informācija – vārds, uzvārds, adrese, kā arī vēlams norādīt e-pastu un tālruni sūtījumiem ar precēm;
  • izvēloties noformēt konkrētu sūtījumu, sistēma automātiski izveido, aizpilda un piedāvā izdrukāt nepieciešamo dokumentu paketi (veidlapas un svītru kodu uzlīmes vajadzīgajā eksemplāru skaitā). 
  • izdrukā visu dokumentu paketi  un piestiprini pie sūtījuma. 

Kur visērtāk abonēt preses izdevumus?

Preses izdevumus vari ērti abonēt mājaslapā www.abone.lv, kur atradīsi visus aktuālākos piedāvājumus. Izvēloties abonēt elektroniski, pārliecinies par piegādes adreses precizitāti!

Tāpat preses izdevumus var pasūtīt klātienē klientu centros un pasta nodaļās, un pie pastnieka.

Ja ir bijusi neveiksmīga pensijas piegāde, vai ir iespējams pieteikt otrreizēju piegādi?

Pensiju nākamajā darba dienā vari saņemt, vēršoties klātienē klientu centrā vai pasta nodaļā, tāpat vari pieteikt tās atkārtotu piegādi savā dzīvesvietā, sazinoties ar mūsu klientu atbalsta komandu.

Kā noskaidrot izejošo starptautisko sūtījumu atrašanās vietu ārpus Latvijas?

To vari redzēt sadaļā "Izsekot sūtījumu".

Tiklīdz sūtījumu nododam saņēmēja valsts pasta operatoram, piegādi nodrošina attiecīgās valsts pasta operators. 

Sūtītājs var pieteikt sūtījuma meklēšanu, ja sūtījums nav piegādāts saņēmējam. Ja to piesaka ātrāk par vienu mēnesi no nosūtīšanas brīža, tas ir maksas pakalpojums. Ja ir pagājušas 30 dienas, tiek uzsākta bezmaksas starptautiskā izmeklēšana.

Kādu sūtījuma veidu izvēlēties?

  • Vienkāršs jeb "Economy" sūtījums ar burtu diapazonu UA – UZ. Sūtījums tiek nosūtīts kā vienkāršs, to nereģistrē nevienā pārsūtīšanas posmā. Šādu sūtījumu piegādā adresātam, ievietojot pastkastītē, nesaņemot parakstu par sūtījuma saņemšanu. Ja sūtījumu pastkastītē ievietot nevar, adresātam tiek atstāts paziņojums par sūtījuma saņemšanu klientu centrā vai pasta nodaļā. Šāda veida sūtījumiem netiek piemērota zaudējumu atlīdzināšana.
  • Izsekojams jeb "Standard" sūtījums ar burtu diapazonu LA – LZ. Sūtījums tiek nosūtīts kā izsekojams, to reģistrē katrā pārsūtīšanas posmā. Šādu sūtījumu piegādā adresātam, ievietojot pastkastītē, nesaņemot parakstu par sūtījuma saņemšanu. Ja sūtījumu pastkastītē ievietot nevar, adresātam tiek atstāts paziņojums par sūtījuma saņemšanu klientu centrā vai pasta nodaļā, vai alternatīvā piegādes vietā. Šāda veida sūtījumiem netiek piemērota zaudējumu atlīdzināšana.
  • Ierakstīts jeb "Standard+" sūtījums ar burtu diapazonu RA – RZ. Sūtījums tiek nosūtīts kā ierakstīts, to reģistrē katrā pārsūtīšanas posmā. Šādu sūtījumu piegādā adresātam un izsniedz pret parakstu. Ja adresāts nav sastopams piegādes brīdī, pastkastītē tiek atstāts paziņojums par sūtījuma saņemšanu klientu centrā vai pasta nodaļā. Pašapkalpošanās vietnē mans.pasts.lv "Standard+" sūtījumam ir iespējams pievienot papildu apdrošināšanu. Noformējot sūtījumu pasta nodaļā vai klientu centrā, to uzreiz var noformēt kā apdrošinātu sūtījumu.
  • Pasta paka ar burtu diapazonu CA – CZ. Sūtījums tiek nosūtīts kā ierakstīts, to reģistrē katrā pārsūtīšanas posmā. Pastkastītē adresātam atstāj paziņojumu par sūtījuma saņemšanu klientu centrā vai pasta nodaļā. 
  • "Express Mail Service" jeb "Premium" sūtījums ar burtu diapazonu CC vai EA - EZ. Sūtījums tiek nosūtīts kā ierakstīts, to reģistrē katrā pārsūtīšanas posmā. Šādu sūtījumu piegādā adresātam norādītajā adresē un izsniedz pret parakstu. Atsevišķās valstīs (Norvēģija, Somija, Zviedrija)  sūtījumu izsniedz izsniegšanas punktā, nevis saņēmēja adresē. Ja adresāts piegādes brīdī nav sastopams, pastkastītē tiek atstāts paziņojums par sūtījuma saņemšanu klientu centrā vai pasta nodaļā, vai tiek paredzēta iespēja pieteikt atkārtotu sūtījuma piegādi.
Saziņa

Pasta klientu atbalsta komanda

P: 8.00-20.00
O: 8.00-20.00
T: 8.00-20.00
C: 8.00-20.00
Pk: 8.00-20.00
S: 9.00-17.00
Sv: 9.00-17.00

E-pasta saziņa

info@pasts.lv

Informatīvais tālrunis

+371 270 080 01

Problēmas pieteikums

Pieteikumus izskatām Pasta klientu atbalsta komandas darba laikā