Pāriet uz galveno saturu
Privātpersonām

Iesniegumi par iekšzemes sūtījumiem

Vari mainīt sākotnējos nosacījumus ierakstītam vai apdrošinātam sūtījumam:

  • dodoties uz klientu centru vai pasta nodaļu un iesniedzot aizpildītu iesniegumu ar nepieciešamajiem dokumentiem;
  • noformējot iesniegumu un apmaksu elektroniski.

Kas ir iekšzemes, ierakstīts un apdrošināts sūtījums?

  • Iekšzemes pasta sūtījums ir sūtījums, kas tiek pārsūtīts Latvijas teritorijā.
  • Ierakstīts vai apdrošināts pasta sūtījums ir tāds sūtījums, kuru vari nodot ar apstiprinājumu – saņemsi kvīti par nodošanu, un adresāts saņems to pret parakstu.
Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Sūtījuma adreses maiņa

Ja esi klients ar noslēgtu līgumu, adreses maiņu vari pieteikt Pasta pakalpojumu pārdošanas daļā.

Iesniegumu izskatīsim trīs darba dienu laikā.
Lejupielādē veidlapu vai arī izveido iesniegumu brīvā formā.

Iesniegums brīvā formā.

Ja esi sūtītājs

Adreses maiņu vari pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā.
Līdzi jāņem aizpildīts iesniegums un oriģināls čeks vai kvīts par sūtījuma nosūtīšanu.

Ja esi saņēmējs

Un zini sūtījuma numuru – dodies uz klientu centru vai pasta nodaļu un aizpildi iesniegumu.

Ko iekļaut iesniegumā?

Norādi:

  • sūtījuma numuru;
  • sūtītāja juridiskās personas nosaukumu, kontakttālruni un e-pasta adresi;
  • adresāta vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu;
  • sākotnēji norādīto adresi;
  • jauno adresi, uz kuru sūtījumu jāpārsūta.
Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Sūtījuma adresāta maiņa vai precizēšana

Ja runa ir par vienu konkrētu ierakstītu vai apdrošinātu iekšzemes sūtījumu, iespējama adresāta maiņa vai precizēšana.

Iesniegumu izskatīsim trīs darba dienu laikā.

Lejupielādē veidlapu vai arī izveido iesniegumu brīvā formā.

Iesniegums brīvā formā.

Ja esi sūtītājs

Dodies uz jebkuru klientu centru vai pasta nodaļu un:

  • iesniedz aizpildītu iesniegumu;
  • uzrādi čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Ja esi adresāts

Sazinies ar sūtītāju — adresāta maiņu var pieteikt tikai sūtītājs.

Ko iekļaut iesniegumā?

Norādi:

  • sūtījuma numuru;
  • sūtītāja juridiskās personas nosaukumu, kontakttālruni un e-pasta adresi;
  • sākotnēji norādīto adresāta vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu;
  • jauno adresāta vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu;
  • adresāta jauno adresi.
Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Izziņa par reģistrēta sūtījuma piegādi

Ja Tev nepieciešams paraksts vai precīzs piegādes datums par ierakstītu vai apdrošinātu iekšzemes sūtījumu, vari saņemt izziņu sešu mēnešu laikā no tā nodošanas dienas.

Lejupielādē veidlapu vai arī izveido iesniegumu brīvā formā.

Iesniegums par iekšzemes pasta sūtījumu

Ja esi sūtītājs

Pakalpojumu vari pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā:

  • iesniedz aizpildītu iesniegumu,
  • uzrādi čeku vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Ja esi adresāts

Ja zini sūtījuma numuru — dodies uz klientu centru vai pasta nodaļu un iesniedz iesniegumu.

Ko iekļaut iesniegumā?

Norādi:

  • sūtījuma numuru;
  • sūtītāja vārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru un e-pasta adresi;
  • sūtītāja adresi;
  • adresāta vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu;
  • adresāta adresi.
Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Sūtījuma glabāšanas termiņa pagarināšana

Gan Tu kā sūtītājs, gan arī adresāts drīkstat pagarināt sūtījuma glabāšanas termiņu klientu centrā vai pasta nodaļā līdz diviem mēnešiem no saņemšanas dienas.

Iesniegumu izskatīsim ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā.

Lejupielādē veidlapu vai arī izveido iesniegumu brīvā formā.

Iesniegums brīvā formā.

Ja esi sūtītājs

Dodies uz jebkuru klientu centru vai pasta nodaļu, aizpildi iesniegumu un uzrādi čeku vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Ja esi adresāts

Zini sūtījuma numuru? Aizpildi iesniegumu un piesaki pakalpojumu jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā.

Ko iekļaut iesniegumā?

Norādi:

  • sūtījuma numuru;
  • sūtītāja vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru un e-pastu;
  • adresāta vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru un e-pastu;
  • datumu, līdz kuram vēlies pagarināt sūtījuma glabāšanu.
Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Sūtījuma pēcmaksas summas maiņa

Ja Tu esi sūtītājs, vari palielināt vai samazināt iepriekš noteikto pēcmaksas summu.


Svarīgi – jaunā pēcmaksas summa nedrīkst pārsniegt sūtījuma apdrošinājuma summu.

Iesniegumu izskatīsim ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā.

Lejupielādē veidlapu vai arī izveido iesniegumu brīvā formā.

Iesniegums brīvā formā.

Ja esi sūtītājs

Dodies uz jebkuru klientu centru vai pasta nodaļu, aizpildi iesniegumu un uzrādi čeku vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Ja esi adresāts

Sazinies ar sūtītāju – tikai viņš var pieteikt pēcmaksas summas maiņu.

Ko iekļaut iesniegumā?

Norādi:

  • sūtījuma numuru;
  • sūtītāja vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru, e-pasta adresi un adresi;
  • adresāta vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru, e-pasta adresi un adresi;
  • sākotnēji norādīto pēcmaksas summu;
  • jauno pēcmaksas summu.
Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Sūtījuma atsaukums – atpakaļ sūtīšana

Ja sūtījums vēl nav izsniegts adresātam, Tu kā sūtītājs vari to atsaukt un saņemt atpakaļ.

Maksa netiek atmaksāta, ja:

  • sūtījums apmaksāts ar pastmarkām;
  • tas jau ir izsūtīts vai nodots glabāšanā.

 

Iesniegumu izskatīsim ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā.

Lejupielādē veidlapu vai arī izveido iesniegumu brīvā formā.

Iesniegums brīvā formā.

Ja esi sūtītājs

Dodies uz jebkuru klientu centru vai pasta nodaļu, iesniedz iesniegumu un uzrādi čeka vai kvīts oriģinālu par nosūtīšanu.

Ja esi adresāts

Sazinies ar sūtītāju – tikai viņš var pieteikt sūtījuma atsaukumu.

Ko iekļaut iesniegumā?

Norādi:

  • sūtījuma numuru;
  • sūtītāja vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru, e-pastu un adresi;
  • adresāta vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru, e-pastu un adresi.

Uzzini sūtījuma statusu

Zvani
Pārbaudi tiešsaistē
Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Steidzama iekšzemes izziņa par reģistrēta sūtījuma izsniegšanu

Ja Tev kā sūtītājam vai adresātam vajadzīgs paraksts vai precīzs sūtījuma izsniegšanas datums, vari pieprasīt izziņu par reģistrēta vai apdrošināta iekšzemes sūtījuma izsniegšanu sešu mēnešu laikā pēc sūtījuma nodošanas.

 Iesniegumu izskatīsim divu darba dienu laikā.

Lejupielādē veidlapu vai arī izveido iesniegumu brīvā formā.

Iesniegums par iekšzemes pasta sūtījumu

Ja esi sūtītājs

Dodies uz jebkuru klientu centru vai pasta nodaļu, aizpildi iesniegumu un uzrādi čeka vai kvīts oriģinālu.

Ja esi adresāts

Zini sūtījuma numuru? Tad dodies uz jebkuru klientu centru vai pasta nodaļu un iesniedz aizpildītu iesniegumu.

Ko iekļaut iesniegumā?

Norādi:

  • sūtījuma numuru;
  • sūtītāja vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru, e-pasta adresi un adresi;
  • adresāta vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru, e-pasta adresi un adresi.
Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Izziņa par iekšzemes reģistrēta sūtījuma piegādi periodā no sešiem mēnešiem līdz diviem gadiem

Ja Tev kā sūtītājam vai adresātam ir nepieciešama izziņa par piegādes faktu, parakstu vai precīzu datumu reģistrētam vai apdrošinātam iekšzemes sūtījumam, to vari pieprasīt laikā no sešiem mēnešiem līdz diviem gadiem pēc nosūtīšanas.

Iesniegumu izskatīsim divu darba dienu laikā.

Iesniegums par iekšzemes pasta sūtījumu

Ja esi sūtītājs

Pakalpojumu piesaki jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā. Iesniedz aizpildītu iesniegumu un uzrādi čeku vai kvīti par sūtījumu.

Ja esi adresāts

Zini sūtījuma numuru? Tad aizpildi iesniegumu un dodies uz tuvāko klientu centru vai pasta nodaļu.

Ko iekļaut iesniegumā?

Norādi:

  • sūtījuma numuru;
  • sūtītāja vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru, e-pastu un adresi;
  • adresāta vārdu, uzvārdu vai uzņēmuma nosaukumu, tālruņa numuru, e-pastu un adresi.
Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Iesniegums par nozaudētu vai bojātu pakomātu sūtījumu

Ja Tavs sūtījums pakomātā ir nozaudēts vai bojāts, vari pieprasīt informāciju un iesniegt prasību par atlīdzību.

Tavam iesniegumam jābūt detalizētam, lai varam to izskatīt atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem.

Iesniegums par nozaudētu vai bojātu pakomātu sūtījumu

Ministru kabineta noteikumi

Iepazīsties

Ministru kabineta noteikumi Nr. 227"Noteikumi par kārtību, kādā pasta komersants izmaksā atlīdzību par iekšzemes pasta sūtījumu nozaudēšanu, to satura bojājumu vai iztrūkumu."

Apskatīt likumi.lv

Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Iesniegums par atgriezta sūtījuma nosūtīšanas maksas atgriešanu, ja sūtījumā konstatētas aizliegtas vielas vai priekšmeti

Ja Tavs sūtījums ir atgriezts, jo tajā konstatētas aizliegtas vielas vai priekšmeti, Tev kā sūtītājam ir iespēja pieprasīt nosūtīšanas maksas atgriešanu nosūtot iesniegumu e-pastā.

No kompensējamās summas tiks ieturēta maksa par sūtījuma apstrādi saskaņā ar Latvijas Pasta pakalpojumu tarifu grāmatu.

Iesniegums par atgriezta sūtījuma nosūtīšanas maksas atgriešanu

Kontaktinformācija

Sūti e-pastu

Sagatavo iesniegumu un nosūti to mūsu klientu atbalsta komandai uz:  info@pasts.lv

Pasta tarifi

Iepazīsties ar tarifiem

Tarifus vari aplūkot šeit:
Tarifu grāmata

Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Iesniegums par vairumā nodoto sūtījumu saraksta dublikātu

Ja esi sūtījis sūtījumus vairumā, vari pieprasīt saraksta dublikātu. Maksa par šo pakalpojumu tiek aprēķināta saskaņā ar Pasta pakalpojumu tarifu grāmatu.

Sagatavots iesniegums jānodod klientu centrā vai pasta nodaļā.

Iesniegums par iekšzemes pasta sūtījumu

Pasta tarifi

Iepazīsties ar tarifiem

Tarifus vari aplūkot šeit:
Tarifu grāmata

Cenrādis

Sūtījuma adreses maiņa

Par katru sūtījumu

2,20 €‎

bez PVN

Sūtījuma adresāta maiņa vai precizēšana

Par katru sūtījumu

2,20 €‎

bez PVN

Izziņa par reģistrēta sūtījuma piegādi

Par katru sūtījumu. Ja sūtījumam bija noformēts pakalpojums “Paziņojums par izsniegšanu”, bet neesi to saņēmis, maksa par šo pakalpojumu netiek iekasēta.

2,20 €

bez PVN

Sūtījuma glabāšanas termiņa pagarināšana

Par katru sūtījumu

2,20 €

bez PVN

Sūtījuma pēcmaksas summas maiņa

Par katru sūtījumu

2,20 €

bez PVN

Sūtījuma atsaukums – atpakaļ sūtīšana

Saņemot atgriezto sūtījumu, sūtītājs sedz papildu faktiskās izmaksas, ja tādas radušās.

3,53 €

bez PVN

Steidzama iekšzemes izziņa par ierakstīta vai apdrošināta sūtījuma izsniegšanu

Par katru sūtījumu

10 €

bez PVN

Izziņa par iekšzemes reģistrēta sūtījuma piegādi periodā no 6 mēnešiem līdz 2 gadiem

Par katru sūtījumu

10 €

bez PVN

Iesniegumu veidlapas

  • Iesniegums par iekšzemes pasta sūtījumu

    Apskatīt
  • Iesniegums par nozaudētu vai bojātu pakomātu sūtījumu

    Apskatīt
  • Iesniegums par atgriezta sūtījuma nosūtīšanas maksas atgriešanu

    Apskatīt

Citi dokumenti

Ērta norēķināšanās uzņēmumiem ar līgumu

Ja Tavam uzņēmumam ir noslēgts līgums ar Pastu, maksu par iesniegumiem iespējams iekļaut ikmēneša rēķinā. Noformētu iesniegumu kopā ar nepieciešamajiem dokumentiem nosūti mūsu Pakalpojumu pārdošanas daļai.

Sazinies ar mums

Lai uzzinātu detalizētāku informāciju par pakalpojumu un tam pieteiktos, sazinies ar Pārdošanas daļas komandu!

Raksti e-pastu

uznemumiem@pasts.lv

Kļūsti par biznesa klientu!

Saņem īpašus piedāvājumus, izdevīgākus nosacījumus un pielāgotus risinājumus saviem sūtījumiem!

Bizness

Pieejamie pakalpojumi līguma klientiem

Viss

Sūtījumiem

Servisa pakalpojumi

Intergācijas

Citi