Pāriet uz galveno saturu

Iesniegumi par iekšzemes sūtījumiem

Vari mainīt ierakstīta vai apdrošināta sūtījuma piegādes un saņemšanas sākotnējos nosacījumus:

  • klientu centrā vai pasta nodaļā iesniedzot attiecīgu iesniegumu un pievienojot nepieciešamos papildu dokumentus;
  • noformējot iesniegumu un apmaksu elektroniski. Papildu informācija, nosacījumi un Pasta rekvizīti ŠEIT.

Iekšzemes pasta sūtījums ir pasta sūtījums, kas tiek pārsūtīts Latvijas robežās. Savukārt ierakstīts vai apdrošināts pasta sūtījums ir pasta sūtījums, par ko sūtītājam izsniedz kvīti, lai apstiprinātu pasta sūtījuma nodošanu pasta pakalpojumu sniegšanas vietā, un ko adresātam izsniedz pret parakstu.

Uzņēmumiem,

kuriem ir noslēgts līgums ar Pastu, piedāvājam maksu par iesniegumiem iekļaut ikmēneša rēķinā. Noformētu iesniegumu kopā ar nepieciešamajiem papildu dokumentiem nosūti mūsu Pakalpojumu pārdošanas daļai Ziemeļu ielā 10, Lidostā Rīga, Mārupes nov., LV-1000 vai uz e-pastu uznemumiem@pasts.lv.

Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Sūtījuma adreses maiņa

Ja esi sūtītājs – sūtījuma adreses maiņu vari pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Ja esi adresāts un zini sūtījuma numuru – sūtījuma adreses maiņu vari pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot  iesniegumu.

Iesniegumā par sūtījuma adreses maiņu jānorāda:

  • sūtījuma numurs;
  • sūtītāja juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • adresāta vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums;
  • sākotnēji norādītā adrese, uz kuru adresāts sūtījums;
  • jaunā adrese, uz kuru sūtījums ir jānosūta.

Ja esi klients, kam noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt Pasta Pārdošanas daļā.

Iesniegumu izskatīsim trīs darba dienu laikā, un veidlapu var lejupielādēt ŠEIT vai sagatavot to brīvā formā.

Sūtījuma adreses maiņa (par katru sūtījumu)

2.2 €‎

Cenas ir norādītas bez PVN

Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Sūtījuma adresāta maiņa vai precizēšana

Viena konkrēta ierakstīta vai apdrošināta iekšzemes pasta sūtījuma adresāta maiņa vai precizēšana.

Ja esi adresāts –  jāsazinās ar sūtītāju, un sūtītājs vērsīsies Pastā ar iesniegumu par sūtījuma adresāta maiņu.

Ja esi sūtītājs – sūtījuma adresāta maiņu vai precizēšanu piesaka jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Iesniegumā par adresāta maiņu vai precizēšanu jānorāda:

  • sūtījuma numurs;
  • sūtītāja juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • sākotnēji norādītais adresāta vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums;
  • jaunā adresāta vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums; 
  • adresāta adrese.

Ja esi klients, kam noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt Pasta Pārdošanas daļai.

Iesniegumu izskatīsim trīs darba dienu laikā, un veidlapu var lejupielādēt ŠEIT vai sagatavot to brīvā formā.

Sūtījuma adresāta maiņa vai precizēšana par katru sūtījumu

2.2 €‎

Cenas ir norādītas bez PVN

Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Izziņa par reģistrēta sūtījuma piegādi

Sūtītājs un adresāts sešu mēnešu laikā no ierakstīta vai apdrošināta iekšzemes sūtījuma nodošanas dienas drīkst prasīt informāciju par sūtījuma izsniegšanu, ja nepieciešams paraksts un precīzs sūtījuma piegādes datums.

Ja esi sūtītājs –  pakalpojumu var pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu. Ja, noformējot sūtījumu, izmantots pakalpojums "Paziņojums par izsniegšanu", bet tas nav saņemts, maksa par šo pakalpojumu no sūtītāja netiek iekasēta.

Ja esi adresāts un zini sūtījuma numuru – pakalpojumu var pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu.

Iesniegumā par reģistrēta sūtījuma piegādi jānorāda:

  • sūtījuma numurs;
  • sūtītāja vārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • sūtītāja adrese;
  • adresāta vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums;
  • adresāta adrese.

Ja esi klients, kam noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt Pasta Pārdošanas daļai.

Iesniegumu izskatīsim trīs darba dienu laikā, un veidlapu var lejupielādēt ŠEIT vai sagatavot to brīvā formā.

Izziņa par reģistrēta sūtījuma piegādi par katru sūtījumu

2.2 €‎

Cenas ir norādītas bez PVN

Iesniegumu veidi iekšzemes sūtījumiem

Sūtījuma glabāšanas termiņa pagarināšana

Sūtītājs un adresāts drīkst pagarināt pasta sūtījuma glabāšanas termiņu klientu centrā vai pasta nodaļā līdz diviem mēnešiem no sūtījuma saņemšanas dienas.

Ja esi sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Ja esi adresāts un zini sūtījuma numuru – pakalpojumu var pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot  iesniegumu.

Iesniegumā par sūtījuma glabāšanas termiņa pagarināšanu jānorāda:

  • sūtījuma numurs;
  • sūtītāja vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • adresāta vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • termiņš, līdz kuram pagarināt sūtījuma glabāšanu.

Ja esi klients, kam noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt Pasta Pārdošanas daļai.

Iesniegumu izskatīsim ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā, un veidlapu var lejupielādēt ŠEIT vai sagatavot to brīvā formā.

Sūtījuma glabāšanas termiņa pagarināšana par katru sūtījumu

2.2 €‎

Cenas ir norādītas bez PVN

Iekšzemes sūtījumu iesniegumu veidi

Sūtījuma pēcmaksas summas maiņa

Sūtītājs var samazināt vai palielināt iepriekš noteikto sūtījuma pēcmaksas apmēru, bet jaunā pēcmaksas summa nedrīkst pārsniegt pasta sūtījuma apdrošinājuma summu.

Ja esi adresāts – jāsazinās ar sūtītāju, un sūtītājs vērsīsies Pastā ar iesniegumu par pēcmaksas summas maiņu.

Ja esi sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Iesniegumā par sūtījuma pēcmaksas summas maiņu jānorāda: 

  • sūtījuma numurs;
  • sūtītāja vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
    sūtītāja adrese;
  • adresāta vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
    adresāta adrese;
  • sākotnēji norādītā pēcmaksas summa;
  • jaunā pēcmaksas summa.

Ja esi klients, kam noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt Pasta Pārdošanas daļai.

Iesniegumu izskatīsim trīs darba dienu laikā, un veidlapu var lejupielādēt ŠEIT vai sagatavot to brīvā formā.

Sūtījuma pēcmaksas summas maiņa par katru sūtījumu

2.2 €‎

Cenas ir norādītas bez PVN

Iekšzemes sūtījumu iesniegumu veidi

Sūtījuma atsaukums – atpakaļ sūtīšana

Sūtītājs var saņemt atpakaļ paša nosūtīto ierakstīto vai apdrošināto pasta sūtījumu.

To varam nodrošināt, ja sūtījums vēl nav izsniegts adresātam, ko var noskaidrot, zvanot mūsu klientu atbalsta komandai pa tālruni 27008001, 67008001 vai pārbaudot sūtījuma statusu.

Ja esi adresāts – jāsazinās ar sūtītāju, un sūtītājs vērsīsies Pastā ar iesniegumu par sūtījuma atsaukumu.

Ja esi sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Iesniegumā par sūtījuma atsaukumu – atpakaļ sūtīšanu jānorāda:

  • sūtījuma numurs;
  • sūtītāja vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • sūtītāja adrese;
  • adresāta vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • adresāta adrese.

Atmaksājam sākotnēji iekasēto sūtījuma pārsūtīšanas maksu, ja sūtījums vēl nav pārsūtīts un atrodas nosūtīšanas klienta centrā vai pasta nodaļā.

Svarīgi! Neatmaksājam sākotnēji iekasēto sūtījuma pārsūtīšanas maksu, ja:

  • sūtītājs ir apmaksājis sūtījumu ar pastmarkām;
  • sūtījums ir izsūtīts no klienta centra vai pasta nodaļas, vai nodots glabāšanā.

Ja esi klients, kam noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt Pasta Pārdošanas daļai.

Iesniegumu izskatīsim trīs darba dienu laikā, un veidlapu var lejupielādēt ŠEIT vai sagatavot to brīvā formā.

Sūtījuma atsaukums – atpakaļ sūtīšana

Saņemot atgriezto sūtījumu, sūtītājs sedz papildu faktiskās izmaksas, ja tādas radušās.

3.53 €‎

Cenas ir norādītas bez PVN

Iekšzemes sūtījumu iesniegumu veidi

Steidzama iekšzemes izziņa par reģistrēta sūtījuma izsniegšanu

Sūtītājs un saņēmējs sešu mēnešu laikā no ierakstīta vai apdrošināta iekšzemes pasta sūtījuma nodošanas dienas var pieprasīt informāciju par sūtījuma izsniegšanu, ja ir nepieciešams paraksts un precīzs sūtījuma piegādes datums.

Ja esi sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Ja esi adresāts un zini sūtījuma numuru – pakalpojumu var pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu.

Iesniegumā par steidzamas iekšzemes izziņas par reģistrētu sūtījumu izsniegšanu jānorāda:

  • sūtījuma numurs;
  • sūtītāja vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • sūtītāja adrese;
  • adresāta vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • adresāta adrese.

Iesniegumu izskatīsim divu darba dienu laikā, un veidlapu var lejupielādēt ŠEIT.

Steidzama iekšzemes izziņa par ierakstīta vai apdrošināta sūtījuma izsniegšanu par katru sūtījumu

10 €‎

Cenas ir norādītas bez PVN

Iekšzemes sūtījumu iesniegumu veidi

Izziņa par iekšzemes reģistrēta sūtījuma piegādi periodā no sešiem mēnešiem līdz diviem gadiem

Sūtītājs un adresāts sešu mēnešu laikā no ierakstīta vai apdrošināta iekšzemes pasta sūtījuma nodošanas dienas var pieprasīt informāciju par sūtījuma piegādi, ja nepieciešams paraksts un precīzs datums.

Ja esi sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu.

Ja esi adresāts un zini sūtījuma numuru – pakalpojumu var pieteikt jebkurā klientu centrā vai pasta nodaļā, iesniedzot iesniegumu.

Iesniegumā par iekšzemes reģistrēta sūtījuma piegādes izziņu periodā no sešiem mēnešiem līdz diviem gadiem jānorāda:

  • sūtījuma numurs;
  • sūtītāja vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • sūtītāja adrese;
  • adresāta vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums, kontakttālrunis un e-pasta adrese;
  • adresāta adrese.

Iesniegumu izskatīsim mēneša laikā, un veidlapu var lejupielādēt ŠEIT.

Izziņa par iekšzemes reģistrēta sūtījuma piegādi periodā no 6 mēnešiem līdz 2 gadiem par katru sūtījumu

10 €‎

Cenas ir norādītas bez PVN

Iekšzemes sūtījumu iesniegumu veidi

Iesniegums par nozaudētu vai bojātu pakomātu sūtījumu

Sūtītājam ir iespēja pieprasīt informāciju par nozaudētu vai bojātu pakomātu sūtījumu.

Detalizēti aprakstītu iesniegumu par sūtījuma nozaudēšanas vai bojājuma gadījumu izskatīsim atbilstoši MK noteikumiem Nr. 227 "Noteikumi par kārtību, kādā pasta komersants izmaksā atlīdzību par iekšzemes pasta sūtījumu nozaudēšanu, to satura bojājumu vai iztrūkumu". 

Iesniegumu var lejupielādēt ŠEIT.

Iekšzemes sūtījumu iesniegumu veidi

Iesniegums par atgriezta sūtījuma nosūtīšanas maksas atgriešanu, ja sūtījumā konstatētas aizliegtas vielas vai priekšmeti

Sūtītājam ir iespēja pieprasīt atgriezt nosūtīšanas maksu arī gadījumos, ja sūtījumā konstatētas aizliegtas vielas un priekšmeti.

Sagatavotu iesniegumu jānosūta Pasta klientu atbalsta komandai info@pasts.lv.

No kompensējamās summas tiks ieturēta maksa par sūtījuma apstrādi saskaņā ar Latvijas Pasta pakalpojumu tarifu grāmatu.

Iekšzemes sūtījumu iesniegumu veidi

Iesniegums par vairumā nodoto sūtījumu saraksta dublikātu

Sūtītājam ir iespēja saņemt vairumā nodoto sūtījumu saraksta dublikātu. Maksu aprēķinām saskaņā ar Pasta pakalpojumu tarifu grāmatu.

Sagatavots iesniegums jānodod klientu centrā vai pasta nodaļā.

Sazinies ar mums

Lai uzzinātu detalizētāku informāciju par pakalpojumu un tam pieteiktos, sazinies ar Pārdošanas daļas komandu!

vai rakstot e-pastu

uznemumiem@pasts.lv

Kļūsti par biznesa klientu!

Saņem īpašus piedāvājumus, izdevīgākus nosacījumus un pielāgotus risinājumus saviem sūtījumiem!

Bizness

Pieejamie pakalpojumi līguma klientiem

Viss

Sūtījumiem

Servisa pakalpojumi

Intergācijas

Citi