Ja nepieciešams, jūs varat mainīt ierakstīta vai apdrošināta sūtījuma piegādes un saņemšanas sākotnējos nosacījumus:
Pārrobežu pasta sūtījums ir pasta sūtījums, kuru saņem no citas valsts vai nosūta adresātam uz citu valsti.
Ierakstīts vai apdrošināts pasta sūtījums ir pasta sūtījums, par kuru sūtītājam izsniedz kvīti, kas apstiprina, ka pasta sūtījums ir nodots pasta pakalpojumu sniegšanas vietā, un kuru adresātam izsniedz pret parakstu.
Uzņēmumiem, kuriem ir noslēgts līgums ar Latvijas Pastu, piedāvājam maksu par iesniegumiem iekļaut ikmēneša rēķinā. Noformētu iesniegumu kopā ar nepieciešamajiem papildus dokumentiem nosūtiet Latvijas Pasta Pakalpojumu pārdošanas daļai Ziemeļu ielā 10, Lidostā Rīga, Mārupes nov., LV-1000 vai nosūtiet uz e-pastu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu uz uznemumiem@pasts.lv.
Adresāta adreses maiņa vai precizēšana vienam ierakstītam vai apdrošinātam nosūtāmajam pārrobežu pasta sūtījumam.
Saskaņā ar Pasta likumu un Pasaules Pasta konvenciju par adreses norādīšanu uz pasta sūtījuma ir atbildīgs sūtītājs.
Pakalpojums nosūtāmajiem pārrobežu sūtījumiem tiek nodrošināts, tikai ja adresāta valsts sniedz šādu pakalpojumu (valstu saraksts, kas nesniedz pakalpojumu, pieejams šeit).
Šo pakalpojumu var pieteikt sūtītājs, ja, piemēram, konstatē, ka uz sūtījuma kļūdaini norādījis visu vai daļu adreses (piemēram, kļūdains dzīvokļa vai mājas numurs, nepareizi norādīta valsts u.tml.).
Ja esat adresāts – jums ir jāsazinās ar sūtītāju, un sūtītājs vērsīsies Latvijas Pastā ar iesniegumu par sūtījuma adreses maiņu.
Ja esat sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt jebkurā pasta nodaļā, iesniedzot aizpildītu iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu (klienti, kuriem noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt VAS "Latvijas Pasts" Pakalpojumu pārdošanas daļā).
Iesniegumā obligāti ir jānorāda šāda informācija:
Iesnieguma veids | EUR |
Sūtījuma adreses maiņa (par katru sūtījumu) | 2.20 |
Iesnieguma veidlapu jūs varat lejupielādēt šeit.
Viena konkrēta ierakstīta vai apdrošināta pārrobežu pasta sūtījuma adresāta maiņa.
Saskaņā ar Pasta likumu un Pasaules Pasta konvenciju par adreses norādīšanu uz pasta sūtījuma ir atbildīgs sūtītājs.
Pakalpojums tiek nodrošināts, ja adresāta valsts sniedz šādu pakalpojumu (valstu saraksts, kas nesniedz pakalpojumu, pieejams šeit).
Ja esat adresāts – jums ir jāsazinās ar sūtītāju, un sūtītājs vērsīsies Latvijas Pastā ar iesniegumu par sūtījuma adresāta maiņu.
Ja esat sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt jebkurā pasta nodaļā, iesniedzot aizpildītu iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu (klienti, kuriem noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt Latvijas Pasta Pakalpojumu pārdošanas daļā).
Iesniegumā par adresāta maiņu obligāti ir jānorāda šāda informācija:
Iesnieguma veids | EUR |
Sūtījuma adresāta maiņa (par katru sūtījumu) | 2.20 |
Iesnieguma veidlapu jūs varat lejupielādēt šeit.
Nosūtītā ierakstīta vai apdrošināta pārrobežu sūtījuma meklēšanu sūtītājs var uzsākt ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no pasta sūtījuma nodošanas dienas*.
Pirms uzsākt sūtījuma meklēšanu aicinām jūs noskaidrot sūtījuma statusu vai zvanīt uz Latvijas Pasta Klientu servisa informatīvo tālruni 27008001, 67008001.
Ja esat adresāts – jums ir jāsazinās ar sūtītāju, un sūtītājs vērsīsies Latvijas Pastā ar iesniegumu par sūtījuma meklēšanu.
Ja esat sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt jebkurā pasta nodaļā, iesniedzot aizpildītu iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu (klienti, kuriem noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt VAS "Latvijas Pasts" Pakalpojumu pārdošanas daļā).
Iesniegumā obligāti ir jānorāda šāda informācija:
Iesnieguma veids | EUR |
Paziņojums par izsniegšanu (Izziņa) (par katru sūtījumu)** | 5,00 |
Iesnieguma veidlapu jūs varat lejupielādēt šeit.
*Ņemot vērā, ka pasta sūtījumu glabāšanas laiks izsniegšanas pasta nodaļā ir noteikts viens mēnesis, iesniegt iesniegumu ātrāk kā viena mēneša laikā no sūtījuma nosūtīšanas brīža nav lietderīgi.
** Ja sūtījumam mēneša laikā no nodošanas Latvijas Pastam, nav notikusi piegāde, tad komisija netiek piemērota.
Sūtītājam ir tiesības saņemt atpakaļ paša nosūtīto pasta sūtījumu. Pakalpojumu var nodrošināt, ja sūtījums vēl nav izsniegts adresātam.
Pakalpojums nosūtītajiem pārrobežu sūtījumiem tiek nodrošināts, ja adresāta valsts sniedz šādu pakalpojumu (valstu saraksts, kas nesniedz pakalpojumu, pieejams šeit).
Ja esat adresāts – jums ir jāsazinās ar sūtītāju, un sūtītājs vērsīsies Latvijas Pastā ar iesniegumu par sūtījuma atsaukumu.
Ja esat sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt jebkurā pasta nodaļā, iesniedzot aizpildītu iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu (klienti, kuriem noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt VAS "Latvijas Pasts" Pakalpojumu pārdošanas daļā).
Iesniegumā obligāti ir jānorāda šāda informācija:
Iesnieguma veids | EUR |
Sūtījuma atsaukums (atpakaļ sūtīšana) | 3.53+faktiskās izmaksas par katru sūtījumu |
Sūtītājs sedz papildu faktiskās izmaksas, kas saistītas ar pasta sūtījuma transportēšanu. VAS "Latvijas Pasts" neatmaksā sākotnēji iekasēto sūtījuma pārsūtīšanas maksu, ja sūtītājs ir apmaksājis sūtījumu ar pastmarkām.
VAS "Latvijas Pasts" atmaksā sākotnēji iekasēto sūtījuma pārsūtīšanas maksu, ja sūtījums vēl atrodams nosūtīšanas pasta nodaļā un nav nosūtīts uz nākamo pasta apstrādes vietu.
Iesnieguma veidlapu jūs varat lejupielādēt šeit.
Adresāta adreses maiņa vai adreses precizēšana vienam saņemtajam pārrobežu reģistrētam sūtījumam.
Ja esat sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt vēršoties pie nosūtītājvalsts pasta operatora.
Ja esat adresāts un zināt sūtījuma numuru – pakalpojumu var pieteikt jebkurā pasta nodaļā, iesniedzot aizpildītu iesniegumu (klienti, kuriem noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt VAS "Latvijas Pasts" Pakalpojumu pārdošanas daļā).
Iesniegumā obligāti ir jānorāda šāda informācija:
Iesniegums tiek izskatīts ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā.
Iesnieguma veids | EUR |
Sūtījuma adreses maiņa (par katru sūtījumu) | 2.20 |
Iesnieguma veidlapu jūs varat lejupielādēt šeit.
Viena konkrēta ierakstīta vai apdrošināta saņemtā pārrobežu pasta sūtījuma adresāta datu (vārda, uzvārda) precizēšana.
Saskaņā ar Pasta likumu un Pasaules Pasta konvenciju par adreses norādīšanu uz pasta sūtījuma ir atbildīgs sūtītājs. Sūtījumi, kuru dati netiek precizēti viena mēneša laikā no sūtījuma saņemšanas dienas pasta nodaļā, tiek nosūtīti atpakaļ sūtītājam.
Ja pārrobežu sūtījuma ar neprecīzi norādītu adresātu nosūtītājs ir fiziska / juridiska persona:
Lai saņemtu pasta sūtījumu, adresātam ir 2 iespējas
Pēc datu precizēšanas adresātam tiks piegādāts informatīvais paziņojumus (aicinājums) ar precizētajiem datiem, sūtījuma saņemšanai.
Ja pārrobežu sūtījuma ar neprecīzi norādītu adresātu nosūtītājs ir interneta veikals:
Saņemot pasta sūtījumu, adresātam jāuzrāda personu apliecinošs dokuments, pilnvara un dokuments, kurš apliecina konkrētā pasta sūtījuma piederību (izdruka no internetveikala ar redzamu sūtījuma numuru, maksājuma dokuments, čeks par nosūtīšanu u.tml.).
Adresātam ir tiesības pagarināt saņemtā pārrobežu ierakstīta vai apdrošināta pasta sūtījuma glabāšanas termiņu pasta nodaļā līdz diviem mēnešiem no tā saņemšanas dienas.
Ja esat adresāts un zināt sūtījuma numuru – pakalpojumu var pieteikt jebkurā pasta nodaļā, iesniedzot aizpildītu iesniegumu (klienti, kuriem noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt VAS "Latvijas Pasts" Pakalpojumu pārdošanas daļā).
Iesniegumā obligāti ir jānorāda šāda informācija:
Aizpildīto iesniegumu var iesniegt jebkurā pasta nodaļā. Iesniegums tiek izskatīts ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā.
Iesnieguma veids | EUR |
Sūtījuma glabāšanas termiņa pagarināšana (par katru sūtījumu) | 2.20 |
*Pakām un vēstuļu korespondences sūtījumiem, kas satur preces vai sīkus priekšmetus, papildus tiek iekasēta maksa par sūtījuma glabāšanu pasta nodaļā 0,50 EUR/diennaktī (neieskaitot brīvdienas un svētku dienas). Maksa netiek piemērota vēstuļu korespondences sūtījumiem, kuru svars nepārsniedz 500 g.
Iesnieguma veidlapu jūs varat lejupielādēt šeit vai sagatavot brīvā formā.
Ja esat sūtītājs – pakalpojumu var pieteikt, vēršoties pie nosūtītājvalsts pasta operatora.
Ja esat adresāts un zināt sūtījuma numuru, pakalpojumu var pieteikt jebkurā pasta nodaļā, iesniedzot aizpildītu iesniegumu un uzrādot čeka vai kvīts oriģinālu par sūtījuma nosūtīšanu (klienti, kuriem noslēgts līgums, pakalpojumu var pieteikt VAS "Latvijas Pasts" Pakalpojumu pārdošanas daļā).
Iesniegumā obligāti ir jānorāda šāda informācija:
Iesnieguma veids | EUR |
Paziņojums par sūtījuma izsniegšanu (Izziņa) | 5.00 |
Iesnieguma veidlapu jūs varat lejupielādēt šeit.
*Ņemot vērā, ka pasta sūtījumu glabāšanas laiks izsniegšanas pasta nodaļā ir noteikts viens mēnesis, iesniegt iesniegumu ātrāk kā viena mēneša laikā no sūtījuma nosūtīšanas brīža nav lietderīgi.