Atvērt kontu un pieteikt karti Pieteikt karti Priekšrocības
Kartes veids | Latvijas Pasta maksājumu karte |
Latvijas Pasta virtuālā maksājumu karte |
Kartes maksa | 2.49€ / mēnesī | 2.49€ / mēnesī |
Pirkumi tirdzniecības vietās | ||
Droši pirkumi internetā | ||
Bezkontakta maksājumi līdz 50 EUR | ||
Skaidras naudas izņemšana bankomātos Latvijā un ārzemēs |
||
Bilances apskatīšanas iespējas | Bankomātos un Latvijas Pasts Pay aplikācijā |
Latvijas Pasts Pay aplikācijā |
Mobilā lietotne
Latvijas Pasts Pay mobilā lietotne ir bez maksas un padara kartes izmantošanu īpaši ērtu.
Mobilo lietotni lejuplādējiet:
_____________________________________________________________________________________________
Papildu informāciju par karti var uzzināt:
+371 67008003 vai info@pasts.lv
Izvēlies VISA maksājumu karti jau šodien - dodies uz tuvāko pasta nodaļu!
Kā pasūtīt karti:
Ja nav atvērts Pasta norēķinu sistēmas konts:
Ja ir atvērts Pasta norēķinu sistēmas konts:
Ja ir atvērts konts un maksājumu karte:
Maksājumu kartes lietošanas un apkalpošanas līguma noteikumi šeit
Kartes maksas | |
Kartes pieteikšana/izgatavošana un piegāde | 4.99 EUR |
Kartes lietošanas mēneša maksa | 2.49 EUR |
Maksa par kartes aizvietošanu (karte nozaudēta, nozagta vai bojāta) | 4.99 EUR |
Maksa par virtuālās kartes izdošanu mobilajā lietotnē | 1.00 EUR |
Maksa par kartes/PIN koda nosūtīšanu pa pastu Latvijas teritorijā |
Iekļauts pieteikšanās maksā |
Kartes un PIN koda piegāde | |
Maksa par atkārtotu PIN koda piegādi uz mobilo tālruni ar SMS | 1.20 EUR |
Maksa par 3D paroles atkārtotu piegādi uz mobilo tālruni ar SMS | 1.20 EUR |
Maksa par darījumiem | |
Maksa par skaidras naudas izņemšanu ATM Eiropas Ekonomiskās zonas valstīs |
2% min 2.00 EUR |
Maksa par skaidras naudas izņemšanu ATM ārpus Eiropas Ekonomiskās zonas |
3% min 3.50 EUR |
Valūtas konvertācijas uzcenojums |
3% |
Maksa par konta bilances atlikuma pieprasījumu bankomātā | 1.00 eur |
Citas izmaksas | |
Maksa par pretenzijas izskatīšanu/dokumenta pieprasījumu | 20.00 EUR ( Pretenziju izskatīšana darījumiem sākot no 20.00 EUR) |
Maksa par izmaiņu pieprasījuma apstrādi | 1.00 EUR |
Maksājumu VISA debit kartes standarta limiti
Bezkontakta pirkumiem | Interneta darījumiem | Skaidras naudas darījumiem | POS pirkumiem | |
Dienas limits |
150 | 500 | 1000 | 1000 |
Mēneša limits |
250 | 2500 | 2500 | 2500 |
Vienas transakcijas limits
|
50 | 500 | 1000 | 1000 |
Maksājumu VISA debit kartes maksimālie limiti
Bezkontakta pirkumiem | Interneta darījumiem | Skaidras naudas darījumiem | POS pirkumiem | |
Dienas limits |
250 | 2500 | 2500 | 2500 |
Mēneša limits |
500 | 5000 | 5000 | 5000 |
Vienas transakcijas limits
|
50 | 2500 | 2500 | 2500 |
Paaugstinot klientu datu aizsardzību no to ļaunprātīgas izmantošanas, Latvijas Pasts Pay mobilajā lietotnē no šā gada 11.septembra tiks ieviesta divu faktoru autentifikācija. Tas nozīmē, ka turpmāk, lai izmantotu Latvijas Pasts Pay lietotni, klientiem jānorāda gan aktīva e-pasta adrese, gan tālruņa numurs.
Jauniem klientiem:
1. Pirmreizēji pieslēdzoties, pēc Latvijas Pasts Pay lietotnes lejupielādes, nepieciešams verificēt tālruņa numuru;
2. Uz lietotnē norādīto tālruņa numuru tiks nosūtīta īsziņa ar verifikācijas kodu, kas jāievada mobilajā lietotnē;
3. Pēc tālruņa numura verifikācijas būs nepieciešams norādīt savu e-pasta adresi;
4. Pēc e-pasta ievades un apstiprināšanas uz to tiks nosūtīts ziņojums ar otru verifikācijas kodu, kas arī jāievada mobilajā lietotnē.
Pēc šo divu soļu autentifikācijas izveides nepieciešams izveidot savu četru ciparu piekļuves kodu turpmākai mobilās lietotnes izmantošanai.
Esošajiem klientiem:
1. Pēc 11.septembra no jauna pieslēdzoties, Latvijas Pasts Pay lietotnē nepieciešams verificēt tālruņa numuru;
2. Uz lietotnē norādīto tālruņa numuru tiks nosūtīta īsziņa ar verifikācijas kodu, kas jāievada mobilajā lietotnē;
3. Pēc tālruņa numura verifikācijas nepieciešams ievadīt savu jau iepriekš izveidoto četru ciparu piekļuves kodu;
4. Pēc četru ciparu piekļuves koda ievadīšanas nepieciešams norādīt savu e-pasta adresi;
5. Pēc e-pasta ievades un apstiprināšanas uz to tiks nosūtīts ziņojums ar otru verifikācijas kodu, kas arī jāievada mobilajā lietotnē.
Jautājumu un neskaidrību gadījumā klienti aicināti sazināties ar Latvijas Pasta klientu centru speciālistiem: tālrunis 67008001, 27008001; e-pasts: info@pasts.lv.
Maksājumu kartei var pieteikties ikviens Latvijas Republikas valsts piederīgais – fiziska persona, kam ir funkcionējošs mobilais tālrunis, uz kuru tiks nosūtīta mobilā īsziņa ar informāciju par PIN kodu un reģistrēto 3D paroli.
1. Ja nav atvērts Pasta norēķinu sistēmas konts:
Aizpildi pieteikumu Pasta norēķina konta atvēršanai un maksājumu kartes noformēšanai pasts.lv un seko norādījumiem vai dodies uz tuvāko pasta nodaļu.
2. Ja ir atvērts Pasta norēķinu sistēmas konts:
Aizpildi pieteikumu maksājumu kartes noformēšanai pasts.lv un seko norādījumiem vai dodies uz tuvāko pasta nodaļu.
Interneta vietnē manspasts.lv ir iespēja aizpildīt nepieciešamās veidlapas un pēc tam tās iesniegt un parakstīt jebkurā sev ērtākajā pasta nodaļā.
Lai pieteiktu maksājumu karti, nepieciešams personu apliecinošs dokuments – pase vai ID karte.
Maksājumu kartes izgatavošana ir maksaspakalpojums atbilstoši Latvijas Pasta noteiktajiem tarifiem.
Maksājumu karte tiek izgatavota 10 darbdienu laikā.
Izgatavoto maksājumu karti varēs saņemt iesniegumā kartes izsniegšanai fiziskai personai norādītajā adresē.
Maksājumu kartes derīguma termiņš ir trīs gadi no izsniegšanas brīža. Karte ir derīga līdz mēneša, kas norādīts uz kartes (mm/gg), pēdējai dienai, to ieskaitot.
Komisijas maksa tiek aprēķināta par dienām, kad maksājumu karte ir aktīva, izmantojot noteiktu algoritmu.
Piemērs:
ja kartes mēneša maksa ir 2.49 EUR un mēnesī ir 30 dienu (piemēram, novembrī), 2.49 dala ar 30, un maksa par vienu dienu = 0.083 EUR.
Iegūto maksu attiecīgi noapaļo uz 0.08 EUR dienā.
Kartēm, kas, piemēram, ir aktīvas septiņas dienas, maksa veidosies šādi – 0.083 EUR x 7= 0.581, attiecīgi noapaļo uz 0.58 EUR.
Vienam kontam var piesaistīt vienu pamata karti un līdz deviņām papildu kartēm.
Papildu karte ir karte, kuru saskaņā ar līgumu Latvijas Pasts izdod Klienta iesniegumā papildu kartes izsniegšanai norādītajai citai fiziskai personai. Uz papildu karti attiecināmi tie paši līguma noteikumi, kas tiek piemēroti pamata kartei.
Papildu kartes lietotājam kopā ar pamata maksājumu kartes lietotāju jāierodas pasta nodaļā, kur tiks veikta lietotāja klātienes identifikācija, būs jāparakstās iesniegumā papildu kartes izsniegšanai un jāveic apmaksa par kartes noformēšanu saskaņā ar Latvijas Pasta noteiktajiem tarifiem.
Virtuālā maksājumu karte ir maksājumu karte, kas paredzēta norēķiniem internetā, jo tā pastāv tikai virtuālā formā. Klientam tiek paziņots kartes numurs un derīguma termiņš, bet tā netiek izsniegta plastikāta formā. Šo karti var pieteikt un saņemt LatvijasPasts Pay mobilajā lietotnē.
Maksājumu karte jāaktivizē trīs mēnešu laikā no kartes saņemšanas brīža.
Maksājumu karti var aktivizēt jebkurā pasta nodaļā, aizpildot apliecinājumu par kartes saņemšanu vai LatvijasPasts Pay mobilajā lietotnē izvēlnē “Manas kartes”.
Maksājumu karti pasta nodaļā var aktivizēt, aizpildot apliecinājumu par kartes saņemšanu un uzrādot personu apliecinošu dokumentu.
Kartes plānotais aktivizēšanas laiks ir 24 stundas, izņemot sestdienas, svētdienas un svētku dienas. Pēc kartes aktivizēšanas klients saņems mobilo īsziņu ar PIN kodu.
Mobilās lietotnes LatvijasPasts Pay sadaļā “Manas kartes” pie kartes parādās izvēlne “Aktivizēt”. Nospiežot šo pogu, karte tiek aktivizēta un parādās kartes PIN kods. PIN kods tiek nosūtīts arī mobilajā īsziņā uz iesniegumā kartes izsniegšanai fiziskai personai norādīto tālruņa numuru
Ja izmantojat LatvijasPasts Pay mobilo lietotni, pēc kartes aktivizācijas sadaļā “Manas kartes” ->PIN-> ir izvēlne “Atgādināt PIN”. To nospiežot, PIN kods piecas sekundes parādīsies uz ekrāna.
Ja karte tiek aktivizēta pasta nodaļā, 24 stundu laikā tiks nosūtīta mobilā īsziņa ar PIN kodu.
PIN kodu var aplūkot LatvijasPasts Pay mobilās lietotnes sadaļā “Manas kartes” ->PIN-> “Atgādināt PIN” vai ierodoties jebkurā pasta nodaļā un aizpildot iesniegumu kartes izmaiņu pieprasījumam, izvēloties pakalpojumu: atkārtota PIN koda piegāde. Par šo pakalpojumu tiek piemērota maksa atbilstoši Latvijas Pasta noteiktajiem tarifiem.
Atjaunotās maksājumu kartes PIN kods saglabājas tāds pats, kāds tas bija iepriekš. Ja vēlaties to nomainīt, to iespējams izdarīt LatvijasPasts Pay mobilās lietotnes sadaļā “Manas kartes”. Izvēloties sadaļu “Mainīt vai atgādināt PIN”-> “Mainīt PIN”->, izveidojiet jaunu PIN kodu. Lai tas stātos spēkā, ievietojiet karti bankomātā un veiciet jebkādu darbību ar jauno PIN kodu: apskatīties bilanci vai izņemt skaidru naudu.
Trīsreiz ievadot nepareizu PIN kodu, maksājumu karte tiek bloķēta. Ja maksājumu kartes mikroshēma bloķēta nepareiza PIN koda ievades dēļ, kartes īpašnieks var izmantot karti pirkumiem internetā un bezkontakta norēķiniem. Maksājumu karti var atbloķēt, ievadot pareizu PIN kodu bankomātā vai arī noformējot jaunu karti ar jaunu PIN kodu.
Maksājumu karti ir iespējams bloķēt/iesaldēt LatvijasPasts Pay mobilajā lietotnē, zvanot Latvijas Pasta Klientu centram pa tālruni 67008003 vai ierodoties jebkurā pasta nodaļā un aizpildot kartes izmaiņu pieprasījumu.
Šādos gadījumos aicinām sazināties ar Klientu centru pa tālruni 67008003 vai ierasties jebkurā tuvākajā pasta nodaļā, lai darbības ar karti tiktu atspējotas.
Ja mainīts maksājumu kartes īpašnieka vārds un/vai uzvārds, jādodas uz jebkuru pasta nodaļu, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu, un jāaizpilda kartes izmaiņu pieprasījums. Uz tā pamata tiks izgatavota jauna maksājumu karte.
Ja maksājumu karte ir bojāta un ar to nav iespējams veikt norēķinu darbības, jādodas uz jebkuru pasta nodaļu un jāpiesaka jauna karte.
Jaunu karti var pasūtīt arī LatvijasPasts Pay mobilajā lietotnē sadaļā “Manas kartes”, nospiežot labajā augšējā stūrī «+» un bojāto karti slēdzot.
Maksa par maksājumu kartes aizvietošanu ir tāda pati kā maksa par jaunas kartes izgatavošanu.
Ja ir aizdomas par krāpnieciskām darbībām ar maksājumu karti, nepieciešams steidzami bloķēt/iesaldēt karti, zvanot uz Latvijas Pasta Klientu centru pa tālruni 67008003, veicot darbības LatvijasPasts Pay mobilajā lietotnē vai ierodoties jebkurā pasta nodaļā un aizpildot izmaiņu pieprasījumu un piesakot jaunu karti.
No maksājumu kartes iespējams atteikties LatvijasPasts Pay mobilajā lietotnē.
Klātienē no kartes iespējams atteikties jebkurā pasta nodaļā, aizpildot kartes izmaiņu pieprasījumu.
Beidzoties maksājumu kartes derīguma termiņam, Latvijas Pasts izgatavo jaunu karti, ja vien klients 45 dienu laikā pirms kartes derīguma termiņa beigām rakstveidā vai ar LatvijasPasts Pay mobilās lietotnes starpniecību nav atteicies no kartes.
Maksājumu kartes drošības kods ir trīs ciparu kods, kas atrodams kartes otrā pusē ar apzīmējumu: Security code. To izmanto, veicot pirkumus internetā.
Pirkumi internetā ir droši, jo tiek atbalstīta 3-D Secure sistēma, ko izveidojusi VISA, lai pārliecinātos par pircēja identitāti, iepērkoties internetā.
Pieteikties pirkumiem internetā iespējams, izmantojot LatvijasPasts Pay mobilo lietotni vai ierodoties jebkurā pasta nodaļā un aizpildot iesniegumu kartes izmaiņu pieprasījumam.
Ar maksājumu karti var norēķināties tirdzniecības vietās.
Naudu no maksājumu kartes ir iespējams izņemt jebkurā bankomātā, bet iemaksas nav iespējamas.
Ja konts ir bloķēts, naudu nav iespējams izņemt, kamēr konts nav atbloķēts.
Izmaksai no bankomāta tiek piemērota komisijas maksa atbilstoši Latvijas Pasta noteiktajiem tarifiem.
Komisijas maksa skaidras naudas izņemšanai ar maksājumu karti Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) ietvaros ir šādās valstīs: BEĻĢIJA (BEL); BULGĀRIJA (BGR), ZVIEDRIJA (CHE), DĀNIJA (DNK), KIPRA (CYP), LATVIJA (LVA), LIETUVA (LTU), LUXEMBURGA (LUX),SPĀNIJA (ESP), FRANCIJA (FRA), HORVĀTIJA (HRV), ITĀLIJA (ITA), POLIJA (POL), PORTUGĀLE (PRT), RUMĀNIJA (ROU), SLOVĒNIJA (SVN), UNGĀRIJA (HUN), MALTA (MLT), NĪDERLANDE (NLD), AUSTRIJA (AUT), ISLANDE (ISL), LIHTENŠTEINA (LIE), NORVĒĢIJA (NOR), SLOVĀKIJA (SVK), SOMIJA (FIN), ŠVEICE (SWE), VĀCIJA (DEU), IGAUNIJA (EST), ĪRIJA (IRL), GRIEĶIJA (GRC),LIELBRITĀNIJA (GBR).
Valstīs ārpus Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) var tik ieturēta papildu komisijas maksa par skaidras naudas izņemšanu ar maksājumu karti.
Latvijas Pasts neatbild par komisijas maksu, kas tiek ieturēta no trešo pušu finanšu pakalpojumu sniedzēju puses: pirms tiek veiktas darbības bankomātos valstīs ārpus Eiropas Ekonomiskās zonas, lūgums iepazīties ar konkrētā pakalpojuma sniedzēja noteikumiem.
Maksājumu kartes limitus var uzzināt:
Maksājumu kartes limitus var palielināt LatvijasPasts Pay mobilās lietotnes sadaļā "Manas kartes”-> “Limiti” -> “Mainīt limitus” vai ierodoties jebkurā pasta nodaļā un aizpildot kartes izmaiņu pieprasījumu.
Maksājumu kartes darījumus var mainīt LatvijasPasts Pay mobilās lietotnes sadaļā "Manas kartes”-> “Mainīt limitus” ->, kur ir iespēja aktivizēt un deaktivizēt darījumus.
Savu konta atlikumu iespējams redzēt, pieprasot konta izrakstu jebkurā pasta nodaļā, LatvijasPasts Pay mobilajā lietotnē un ikvienā bankomātā atbilstoši pakalpojuma maksai saskaņā ar Latvijas Pasta noteiktajiem tarifiem.
Savu konta izrakstu par noteiktu periodu iespējams redzēt LatvijasPasts Pay mobilajā lietotnē vai pieprasot to jebkurā pasta nodaļā.
Visos šajos gadījumos jāierodas jebkurā pasta nodaļā un jāaizpilda kartes lietotāja pretenzija izskatīšanai, norādot pretenzijas iemeslu un pievienojot visus pretenziju pamatojošos dokumentus (piemēram, rēķinu kopijas u.c.).
Pretenzijas izskatīšanas termiņš ir 30 dienas.
Mobilo lietotni LatvijasPasts Pay iespējams lejupielādēt AppStore vai GoolePlay (Play Market).
Virtuālajai maksājumu kartei iespējams pieteikties LatvijasPasts Pay mobilajā lietotnē, izvēloties sadaļu «Manas kartes» un nospiežot uz «+», lai pieteiktos maksājumu kartei. Tālāk tiek piedāvāts izvēlēties kartes veidu: debetkarti vai virtuālo karti. Kad izvēle ir izdarīta, jāizvēlas “Saņemt karti”.