13.01.2010

Abonēšanas kampaņas labos rezultātus nodrošināja vairāki apstākļi. Pirmkārt, Latvijas Pasts 2009.gadā abonēšanas kampaņu uzsāka septembrī – mēnesi agrāk nekā 2008.gadā. Tas klientiem nodrošināja iespēju ātrāk iepazīties ar piedāvāto izdevumu klāstu un abonēt izvēlētos izdevumus 2010.gadam savlaicīgi. Teicams efekts bija arī pasta un preses izdevēju īstenotajām mārketinga aktivitātēm.

Otrkārt – brīdī, kad strauji samazinās preses izdevumu abonēšanas apjoms, Latvijas Pasts nepaaugstināja preses piegādes cenas 2010.gadam. Tas ļāva izdevējiem izvēlēties – saglabāt preses izdevumu cenas iepriekšējā gada līmenī vai tās samazināt. Latvijas Pasta dati liecina, ka vairāk nekā 10 izdevumi, kuriem šogad izdevniecības bija noteikušas zemāku abonēšanas cenu, ir ieguvuši lielāku abonentu skaitu nekā 2009.gadā.

Treškārt, Latvijas Pasts padarīja ērtāku abonēšanas procesu. Klientiem bija pieejams jauns preses izdevumu abonēšanas veids – abonementa noformēšana ar rēķinu. Pakalpojums bija pieejams tiem klientiem, kas jau bija noformējuši izdevumu abonementus 2009.gadam. Rēķins tika izsūtīts kopā ar Preses izdevumu katalogu 2010, un rēķinā bija norādīti tādi paši izdevumi ar tādu pašu abonēšanas periodu, kādus klients bija abonējis 2009.gadā.

Jauno abonēšanas veidu izmantoja 15% no tiem klientiem, kuri saņēma Latvijas Pasta rēķinus pa pastu, kā arī 15% no 2009.gada Latvijas Pasta e-abonentiem.

Šoreiz tāpat kā pērn klienti labprātāk izvēlējās abonēt žurnālus – šogad žurnālu un laikrakstu sadalījums ir attiecīgi 53,5% un 46,5%. Pagājušā gadā tas bija 53% (žurnāli) pret 47% (laikraksti). 

Visvairāk abonēto žurnālu Topā - 5 2010.gadam ir Ieva,Ievas Virtuve,Ievas Stāsti, Ievas Māja un Ievas Veselība.

Visvairāk abonēto nacionālo laikrakstu Topā - 5 2010.gadam ir Latvijas Avīze + Mājas Viesis, Latvijas Avīze, Neatkarīgā Rīta Avīze (ar pielikumiem), Diena (mājas komplekts) un Vesti Segodņa.

Savukārt reģionālo laikrakstu Topā - 5 2010.gadam ir Druva, Rēzeknes Vēstis, Liesma, Neatkarīgās Tukuma Ziņas un Talsu Vēstis.

Analizējot abonēšanas datus, jāsecina, ka klienti joprojām dod priekšroku vietējiem reģionālajiem izdevumiem. Reģionos abonēšanas aktivitāte ir augstāka nekā Rīgā un citās lielajās pilsētās – gan šogad, gan pērn reģionos noformēti 65% abonementu.

Šogad klientu vidū vairāk iezīmējās tendence abonēt preses izdevumus ilgākam abonēšanas periodam. 51% no visiem abonementiem noformēti laika posmam no 10 līdz 12 mēnešiem, pagājušajā gadā šādam periodam tika noformēti 47% abonementu. Lai gan lielākā daļa klientu izvēlas ilgākus abonēšanas periodus, līdzīgi kā pērn, arī šajā abonēšanas kampaņā joprojām populārs ir abonements 1, 2 vai 3 mēnešiem – 36% no visiem abonementiem (pērn – 39%).

Tāpat kā iepriekšējos gados, arī šogad fiziskas personas abonē vairāk nekā juridiskas personas, sasniedzot 89% no visiem abonentiem. Salīdzinot –  pērn tie bija 87%.

Ierastākais abonēšanas veids joprojām ir abonementa noformēšana pasta nodaļā vai pie pastnieka (50%, pērn – 57%), tomēr aizvien populārāka kļūst abonēšana Latvijas Pasta mājas lapā www.pasts.lv un pa tālruni 67008001 (23%, pērn – 20%). Savukārt laikrakstu redakciju iesūtītie dati liecina, ka redakcijās šoreiz noformēti 27% no visiem abonementiem (pērn 23%).

Papildu informācija:

Agija Tērauda,

VAS Latvijas Pasts

sabiedrisko attiecību speciāliste

Tālr.: + 371 67608504

e-pasts: agija.albrekte@pasts.lv

www.pasts.lv