22.03.2011

Otrdien, 22.martā, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātās Pasta politikas pamatnostādnes 2011. - 2017. gadam.

Tajās definēti galvenie rīcības virzieni, lai sasniegtu pasta politikas mērķi - nodrošināt kvalitatīvu un ērtu pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā.

Pasta politikas pamatnostādnes ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments un ietver pamatprincipus, mērķus un prioritātes nākamajam plānošanas periodam, veidojot stabilu vidi konkurētspējīgiem pakalpojumiem pilnīgi atvērta pasta pakalpojumu tirgus apstākļos.

Viens no galvenajiem turpmākās rīcības virzieniem pasta jomā ir pakalpojumu sniegšanas kvalitātes uzlabošana un tīkla darbības efektivizēšana, kā arī iedarbīga tirgus regulēšana, radot uzņēmējdarbībai un investīciju piesaistei labvēlīgus apstākļus, un uz klientu vajadzībām orientētu pasta pakalpojumu sniegšanas un jaunu pakalpojumu veidu attīstības veicināšana. Pamatnostādnes paredz arī pilnveidot normatīvo bāzi, lai sakārtotu jautājumus, kas saistīti ar reklāmas izplatīšanu, ievietojot to pastkastītēs.

Dokumentā iezīmētas galvenās problēmas pasta nozarē - klientu neapmierinātība ar sūtījumu piegādes pakalpojumiem, šķēršļi jaunu komersantu ienākšanai tradicionālo pasta pakalpojumu tirgū, universālā pakalpojuma pieejamības nodrošināšana, tirgus uzraudzība, kā arī atšķirīgu nosacījumu noteikšana pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem PVN izņēmumu piemērošanas un sniegto maksājumu pakalpojumu uzraudzības jomā.

Pamatnostādņu izstrādes procesā tika uzklausītas pasta nozares nevalstiskās organizācijas un pamatnostādņu īstenošanā iesaistītās valsts pārvaldes institūcijas, kā arī izskatīti priekšlikumi projekta precizēšanai. To sekmīga realizēšana kalpos vairāku citu nacionālās pārvaldes līmeņa politikas plānošanas dokumentu, piemēram, Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas līdz 2030. gadam un Nacionālā attīstības plāna 2007. - 2013. gadam, mērķu sasniegšanai.

Pasta pakalpojumu tirgū tiek sniegti tradicionālie, eksprespasta un kurjerpasta, kā arī abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumi. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas datu bāzē līdz 2011.gada 21.martam bija reģistrēts 61 pasta komersants.

SM ir noteikta kā atbildīgā institūcija pamatnostādņu īstenošanā, tāpēc tai līdz 2014. gada 1.jūlijam ir valdībā jāiesniedz informatīvais starpziņojums par pamatnostādņu izpildi 2011. - 2013. gadā, bet līdz 2017. gada 1. decembrim - informatīvais gala ziņojums.


Elīna Balgalve

Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste

Tālrunis: 67028274, e-pasts: elina.balgalve@sam.gov.lv