30.12.2010

Latvijas Pastāpreses abonēšanas kampaņas laikā nākamajam gadam noformēti vairāk nekā 443 tūkstoši preses izdevumu abonementi. Noformēto pieteikumu skaits ir līdzīgs pērn noformēto abonementu skaitam un liecina par stabiliem iedzīvotāju paradumiem.

Kopskaitā visā Latvijā 2011.gadam noformēti 443 401 preses izdevumu abonementi, tomēr šis skaitlis varētu vēl nedaudz pieaugt, ņemot vērā, ka pēdējie dati vēl tiek apkopoti. Salīdzinājumā ar pērno gadu, noformēto pieteikumu skaits ir nedaudz krities, tomēr rādītāji ir stabili un liecina, ka abonentu paradumi ir nemainīgi - iedzīvotāji, kuri pieraduši preses izdevumus saņemt savās pastkastītēs, arī nākamajam gadam ir izvēlējušies abonēt laikrakstus un žurnālus un saņems tos tieši savā dzīves vietā.

2011.gadam visvairāk abonētais laikraksts ir Latvijas Avīze + Mājas Viesis, bet žurnāls - Ieva. Laikrakstu TOP5 vēl ierindojas Latvijas Avīze, Neatkarīgā Rīta Avīze (ar pielikumiem), Diena (Mājas komplekts) un Rēzeknes Vēstis. Žurnālu TOP piecinieku veido ierastie izdevniecības Santa izdevumi - Ievas Stāsti,Ievas Virtuve, Ievas Māja un Ievas Veselība. Vienlīdz aktīvi tiek abonēti laikraksti un žurnāli - laikrakstiem noformēti 47%, bet žurnāliem 53% abonementu. Arī pērn sadalījums bija identisks.

Izvēloties abonēšanas periodu, iedzīvotāju paradumi bijuši tādi paši kā pagājušajā gadā, tomēr par 5% pieaudzis abonementu skaits, kas noformēts 10-12 mēnešiem. Abonējot ilgākam periodam, iespējams ietaupīt gan abonēšanas maksu, gan abonēšanai patērēto laiku. Otrs populārākais abonēšanas periods ir 1-3 mēneši (šogad noformēti 32%, pērn - 37% abonementu). Īstermiņa abonēšanu iedzīvotāji izvēlas galvenokārt sociālekonomiskās situācijas dēļ, jo finanšu līdzekļi ir ierobežoti. 12% abonementu šogad un arī 2009.gadā noformēti 6-9 mēnešiem, bet 4-5 mēnešiem abus gadus abonējuši vien 2% abonentu.

Jau ierasti populārākais abonēšanas veids ir preses izdevumu noformēšana pasta nodaļās un pie pastnieka - izmantojot šos abonēšanas kanālus, noformēti 57% abonementu (pērn - 50%). Izmantojot e-abonēšanas un informatīvā tālruņa iespējas, noformēti 19% (pērn - 23%). Redakciju iesūtītie dati liecina, ka tajās noformēti 24% (pērn - 27%) abonementu. Lielāks abonentu skaits vērojams pasta nodaļās un pie pastniekiem, jo šie abonēšanas kanāli ir pieejami ikvienam Latvijas iedzīvotājam.

No visiem 2011.gada abonentiem 89% (pērn - 89%) ir fiziskas personas, juridiskas tikai 11%. Lielākā abonēšanas aktivitāte vērojama lauku reģionos, kur noformēti 68% (pērn - 65%) no visiem abonementiem.

Latvijas Pastsatgādina, ka iedzīvotāji joprojām var turpināt noformēt preses izdevumu abonementus 2011.gadam, tomēr tos iespējams noformēt gada 11 un mazāk mēnešiem. Preses izdevumu noformēšanai pieejami visi līdzšinējie abonēšanas kanāli - pie pasta operatora jebkurā pasta nodaļā, pie pastnieka, Latvijas Pasta mājas lapāwww.abone.pasts.lvun pa informatīvo tālruni 67008001.

Iedzīvotāji, kuri līdz šā gada 15.decembrim Latvijas Pastā abonēja vismaz vienu izdevumu vismaz vienam mēnesim, automātiski piedalās loterijā, kurā iespējams laimēt ceļojumu divām personām uz Kubu, kā arī citas vērtīgas balvas. Izlozes uzvarētāju vārdi un uzvārdi 2011.gada 13.janvārī tiks publicēti Latvijas Pasta mājas lapāwww.pasts.lv; uzvarētāji par laimestu tiks informēti arī personiski.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pastsnodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta nodaļas. Latvijas Pasta pamatfunkcijas ir pasta un filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu, preses un mazumtirdzniecības pakalpojumu sniegšana. Latvijas Pastam pieder trīs meitas uzņēmumi - SIA Mailmaster, AS IT Latvija un AS Latvijas Pasta nodaļu tīkls. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 5000 darbinieku.

Papildu informācija:

Agija Tērauda,

VAS Latvijas Pasts

Sabiedrisko attiecību speciāliste

Tālr.: + 371 67608504

e-pasts:agija.terauda@pasts.lv

www.pasts.lv