07.04.2011

Latvijas Pasta biznesa klienti, novērtējot uzņēmuma sniegtos pakalpojumus, īpaši izcēluši Latvijas Pasta pakalpojumu pieejamību un konkurētspējīgās cenas, liecina pēc Latvijas Pasta pasūtījuma veiktā socioloģiskā aptauja. Aptaujas respondenti bija Latvijas Pasta klienti - juridiskās personas, un to īstenoja socioloģisko un tirgus pētījumu aģentūra Data Serviss.

Saskaņā ar aptaujas datiem no Latvijas Pasta biznesa klientiem 99% izmanto Latvijas Pasta sniegto pamatpakalpojumu - vēstuļu un rēķinu piegādi. Šajā segmentā 96% klientu Latvijas Pasts ir pirmā izvēle, bet 76% aptaujāto uzņēmumu uzskata, ka vēstuļu un rēķinu piegādē Latvijas Pastam nav alternatīvu vai arī tās netiek izmantotas.

Absolūts vairākums - 70% - respondentu, kas izmanto gan Latvijas Pasta, gan kāda cita pasta pakalpojumu sniedzēja pakalpojumus, aptaujā akcentējuši Latvijas Pastakonkurētspējīgās cenas. Arī Latvijas Pasta sniegtās ērtības un pieejamību izcēluši ap 70% aptaujas dalībnieku.

Latvijas Pasta klienti - gan tie, kas vēstuļu un rēķinu sūtīšanai izmanto tikai Latvijas Pasta pakalpojumus, gan tie, kas izmanto arī citu uzņēmumu pakalpojumus, - uzskata, ka Latvijas Pasts ir ērts un pieejams, bet vēstuļu un rēķinu nosūtīšana, izmantojot Latvijas Pasta starpniecību, - vienkārša. Neskatoties uz aso konkurenci pasta pakalpojumu sniedzēju vidū, Latvijas Pasts, kā izriet no juridisko personu aptaujas, ir visvairāk izmantotais uzņēmums vēstuļu un rēķinu sūtīšanai, - to atzinuši 99% respondentu. 72,5% no viņiem pasta pakalpojumu sniedzēju izvēlējušies, balstoties uz iepriekšējo sadarbības pieredzi.

Tomēr Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Aigars Vītols norāda, ka visumā pozitīvie aptaujas rezultāti uztverami tikai kā papildu stimuls uzņēmuma darbības pilnveidošanā.

"Protams, esam gandarīti, ka Latvijas Pasta klienti novērtē mūsu konkurētspējīgās īpašības, taču Latvijas Pasts nekādā gadījumā nedrīkst ieslīgt pašapmierinātībā. Esam apzinājuši visas jomas, kurā nepieciešama uzņēmuma darbības uzlabošana gan pakalpojumu modernizācijā, gan klientu servisa nodrošināšanā. Patlaban mērķtiecīgi strādājam, lai šos mērķus sasniegtu un lai mūsu klienti to sajustu, cik drīz vien iespējams. Viens no šādiem nesen ieviestiem uzlabojumiem ir sadarbībā ar Western Union piedāvāto starptautisko naudas pārvedumu pakalpojumu sistēmas modernizācija, kopš šā gada marta būtiski paātrinot klientu apkalpošanas ātrumu vairāk nekā 150 pasta nodaļās," uzsver A.Vītols.

No aptaujas dalībniekiem 80,1%, izmantojot Latvijas Pasta sniegtās iespējas, izvēlas sūtīt vienkāršas vēstules, bet 67,7% - ierakstītas vēstules. Šie Latvijas Pasta klienti vēstules un/vai rēķinus sūta pa visu Latviju, bet 69% - arī uz ārzemēm. Gandrīz katru dienu vēstules sūta 42,4% respondentu, bet divas trīs reizes nedēļā - 32%.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālo pasta pakalpojumu sniegšana; Latvijas Pasts sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 5000 darbinieku.

 

Papildu informācija:

Gundega Vārpa,

VAS Latvijas Pasts

sabiedrisko attiecību vadītāja

Tālr.: + 371 67608505

e-pasts: gundega.varpa@pasts.lv

www.pasts.lv