16.06.2011

Valsts akciju sabiedrība Latvijas Pasts, neņemot vērā nelabvēlīgo tirgus konjunktūru, kas saistīta gan ar valsts, gan globālajiem ekonomiskajiem apstākļiem, kā arī konkurences saasināšanos, 2011.gada pirmajā ceturksnī strādājusi sekmīgi, būtiski samazinot izmaksas, piesaistot jaunus klientus un palielinot ieņēmumu daļu vairākos tirgus segmentos. Tomēr situācijā, kad no šā gada vidus plānotas jaunas nodokļu izmaiņas, Latvijas Pasts ir piesardzīgs attiecībā uz gada sākuma pozitīvo tendenču turpināšanos ilgtermiņā.

Latvijas Pasta provizoriskā peļņa 2011.gada 1.ceturksnī sasniedz 40 000 latu. "Latvijas Pasta vadība ir gandarīta par 2011.gada 1.ceturksnī sasniegto. Lai gan skaidri redzam ekonomiski nelabvēlīgās tendences pasta nozarē gan pasaulē, gan Latvijā, uzņēmums gada pirmajos mēnešos tomēr spējis gan nodrošināt sekmīgu darbību, gan konkurēt ar citiem nozares komersantiem un piesaistīt jaunus klientus," norāda Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Aigars Vītols.

Tomēr vienlaikus viņš uzsver, ka no uzņēmuma neatkarīgu ārējo apstākļu dēļ nav optimistisks attiecībā uz Latvijas Pasta darbības rezultātiem gadā kopumā. Gan degvielas cenu kāpums, gan pievienotās vērtības nodokļa plānotās izmaiņas no 2011.gada jūlija, kas tieši skars tikai Latvijas Pastu, liek būt piesardzīgiem turpmākajās prognozēs. "Tāpēc Latvijas Pastam jāturpina procesu un izmaksu tālāka optimizācija, jāplāno jauni pasākumi maksimālai izdevumu samazināšanai. Viens no variantiem ir ar pasta pakalpojumu nodrošināšanu tieši nesaistīto un nerentablo pakalpojumu pārskatīšana, tajā skaitā Latvijas Pasta meitas sabiedrību darbību izvērtēšana" - tā A.Vītols.

2011.gada janvārī-martā Latvijas Pasts spējis piesaistīt jaunus klientus un palielināt ieņēmumu apjomu no starptautisko pasta pakalpojumu sniegšanas par 11% attiecībā pret analogu periodu iepriekšējā gadā. Būtiskākais starptautisko pasta pakalpojumu pieaugums šajā periodā ir bijis tieši starptautiskajos eksprespasta sūtījumos, to ieņēmumu apjomam gandrīz divkāršojoties (palielinājums - 47%), kā arī starptautiskajiem vēstuļu sūtījumiem - to ieņēmumu apjoms palielinājies par 10%. Palielinājums starptautisko pasta pakalpojumu segmentā saistīts ar Latvijas Pasta aktivitātēm jaunu klientu piesaistē, kā arī pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu. Latvijas Pasta sniegto starptautisko pakalpojumu kvalitātes mērījumus regulāri veic Starptautiskā pasta korporācija.

Arī Latvijas tirgū pasta pakalpojumu jomā Latvijas Pastā vērojamas pozitīvas tendences. Piemēram, 2011.gada 1.ceturksnī, salīdzinot ar pirmajiem trim mēnešiem 2010.gadā, par 22% pieauguši ieņēmumi no Latvijas Pasta sniegtajiem eksprespasta jeb kurjerpasta pakalpojumiem. Sasniegtais rezultāts skaidrojams ar jaunu klientu piesaisti un kvalitātes nemitīgu paaugstināšanu. Savukārt, efektiīvi izmantojot uzņēmuma plašo klientu apkalpošanas tīklu, par 23% palielinājušies ieņēmumi no mazumtirdzniecības pakalpojumu sniegšanas Latvijas Pastā. Par 24% attiecībā pret 2010.gada 1.ceturksni šā gada janvārī-martā palielinājušies ieņēmumi no pasta nodaļās sniegtajiem pakalpojumiem.

Tajā pašā laikā apjoma samazinājums skāris tās Latvijas Pasta sniegto pakalpojumu jomas, uz kurām attiecas kopš 2011.gada sākuma piemērojamās nodokļu likumdošanas izmaiņas, kā arī vispārējās pasta tirgus tendences. Tā 2011.gada pirmajos trīs mēnešos jaunās PVN piemērošanas kārtības rezultātā, paaugstinot nodokli sūtījumiem ar vērtību virs 10 eiro, trīskārtīgi samazinājušies paku sūtījumi uz Latviju no trešajām valstīm. Attīstoties alternatīviem informācijas apmaiņas kanāliem elektroniskajā vidē, tradicionāli turpināja samazināties iekšzemes vēstuļu korespondences apjomi, to ieņēmumiem šā gada 1.ceturksnī samazinoties par 19% attiecībā pret 2010.gada attiecīgo periodu. Latvijas Pasta rezultātus nelabvēlīgi ietekmē arī negodīgu konkurentu aktivitātes.

Starp būtiskākajiem Latvijas Pastam līdz 2011.gada beigām paveicamajiem darbiem jāmin pasta sūtījumu piegādes un klientu apkalpošanas kvalitātes paaugstināšana, jaunu pakalpojumu izstrāde un ieviešana, piemēram, e-aicinājumu sistēmas ieviešana, kā arī uzņēmuma vadības sistēmas modernizācija.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālo pasta pakalpojumu sniegšana; Latvijas Pasts sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 5000 darbinieku.

 

Papildu informācija:

Gundega Vārpa,

VAS Latvijas Pasts

Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja

Tālr.: +371 67608505

E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv

www.pasts.lv