01.07.2011
Valsts akciju sabiedrība Latvijas Pasts 2012.gadā pasta sūtījumus piegādās saskaņā ar prasībām, ko izvirza Eiropas Savienības direktīvas un Latvijas Republikas normatīvie akti, kas nosaka obligātu universālā pasta pakalpojuma nodrošināšanu piecas darba dienas nedēļā. Preses izdevumu piegādes tarifi 2012.gadam nemainīsies - optimizējot savus izdevumus, Latvijas Pasts piegādes tarifus nodrošinās līdzšinējā līmenī. Tas nozīmē, ka, neskatoties uz degvielas, elektroenerģijas u.c. izmaksu kāpumu, Latvijas Pasts saglabā nemainīgus tarifus jau kopš 2009.gada.
Tajā pašā laikā Latvijas Pasts ir gatavs nodrošināt preses izdevumu piegādi arī sestdienās, atsevišķi aprēķinot katra konkrētā izdevuma piegādes tarifus abonentiem tieši šajā brīvdienā. Šādas Latvijas Pasta pārrunas ar izdevējiem jau ir sākušās. Pastiprinātu uzmanību Latvijas Pasts arī turpmāk pievērsīs pasta piegāžu kvalitātes jautājumu uzlabošanai.
Izmaiņas līdzšinējā pasta sūtījumu piegādes sistēmā ir saistītas ar faktu, ka atbilstoši Latvijas Republikas Pasta likumam, kas pamatots ar Eiropas Savienības pasta darbību regulējošajām direktīvām, Latvijas Pastam kā universālā pasta pakalpojumu sniedzējam ir jānodrošina pasta sūtījumu piegāde vismaz vienu reizi dienā piecas darba dienas nedēļā. Sestdienu piegādi neparedz ne spēkā esošie normatīvie akti, ne ES direktīvas. Piegāde sestdienās no Latvijas Pasta puses būtu uzskatāma par atsevišķu papildu pakalpojumu, kura izmaksas līdz šim Latvijas Pasts lielā mērā sedza pats no saviem iekšējiem resursiem. Savukārt, ņemot vērā Latvijas Pasta klientu reālo pirktspēju, pasta sūtījumu piegāde piecas darba dienas nedēļā un Latvijas Pasta izdevumu optimizācija ļaus nepaaugstināt preses izdevumu piegādes tarifu un saglabāt to līdzšinējā līmenī.
Jāuzsver, ka Latvijas Pasts no savas puses var nodrošināt pasta sūtījumu piegādes pat septiņas dienas nedēļā, taču šāda speciāla pakalpojuma izmaksas, protams, būtu daudzkārt augstākas. Ja pasūtītājs būtu gatavs maksāt par pasta piegādēm brīvdienās tik, cik tās patiešām izmaksā, Latvijas Pasts attiecīgos sūtījumus būtu gatavs piegādāt.
"Diemžēl Latvijai ir sava specifika, kas nosaka piegāžu izmaksu līmeni, un tā saistīta ar valsts teritorijas mazapdzīvotību. Latvijas Pasts nodrošina pasta piegādi visā valsts teritorijā, pat visattālākajās vietās. Tas nozīmē, ka neatkarīgi no attāluma pat viena vēstule vai abonēta avīze tiek nogādāta arī visnomaļākajos ciematos un viensētās. Tikpat saprotami, ka šāda piegāde izmaksā dārgāk nekā blīvi apdzīvotās vietās, kur ir daudz korespondences saņēmēju vai preses izdevumu abonentu. Kā zināms, Latvijā situācija apdzīvotības ziņā turpina pasliktināties ar katru gadu, attiecīgi samazinoties arī abonentu skaitam," uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Aigars Vītols.
Vienlaikus Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs atzīst, ka uzņēmums arvien lielāku uzmanību turpinās pievērst pasta sūtījumu piegādes kvalitātes jautājumiem, kas ir neatraujami saistīti ar uzņēmuma biznesa plānu īstenošanu. "Kvalitātes nodrošināšana ir un būs mūsu centrālais jautājums arī turpmāk, tāpēc aicinām visus mūsu klientus informēt Latvijas Pastu par saviem novērojumiem, problēmām un priekšlikumiem šajā tik svarīgajā jomā un tādējādi palīdzēt uzlabot mūsu sniegto pakalpojumu kvalitāti un servisu," aicina A.Vītols.
Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs norāda, ka klienti jau tagad saziņai ar uzņēmumu aktīvi izmanto informatīvo tālruni 67008001 un e-pastu: info@pasts.lv, bet arvien lielāka daļa iedzīvotāju savu viedokli pauž sociālajā tīklā Twitter. Visu informāciju, ko Latvijas Pasts saņem telefoniski, ar e-pasta vai Twitter starpniecību, uzņēmuma atbildīgie darbinieki pārbauda un sniedz atbildes klientiem.
Līdz 2011.gada beigām Latvijas Pasts plāno pasta sūtījumu piegādes un klientu apkalpošanas kvalitātes paaugstināšanu, jaunu pakalpojumu izstrādi un ieviešanu, piemēram, e-aicinājumu sistēmas ieviešanu, kā arī uzņēmuma vadības sistēmas modernizāciju.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana; Latvijas Pasts sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 5000 darbinieku.
Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
VAS Latvijas Pasts
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv