05.07.2011

Latvijas Pasta pastniekiem, ik dienas piegādājot klientiem korespondences sūtījumus un preses izdevumus, arvien biežāk nākas sastapties ar dažādām piegādes grūtībām. Lielākās no tām - klaiņojoši un nepieskatīti suņi, kā arī pastkastīšu nepiemērots izvietojums, izmērs un bojājumi. Lai nodrošinātu pasta sūtījumu kvalitatīvu piegādi adresātu norādītajās dzīvesvietās, Latvijas Pasts atkārtoti aicina iedzīvotājus pievērst uzmanību šīm problēmām.

Kaut gan Latvijas Pasts vairāku gadu garumā regulāri aicinājis savus klientus risināt nepieskatīto suņu problēmu, pastnieku darbu joprojām apgrūtina neapzinīgi suņu saimnieki. Realitātē tas nozīmē apdraudējumu pastnieka veselībai, kā arī nepiegādātus sūtījumus klientam, jo pastniekam nav pienākuma riskēt ar savu veselību vai dzīvību darba pienākumu veikšanas laikā. Pieaugot privātmāju skaitam, arvien vairāk pastnieku cieš no suņu uzbrukumiem. 2010.gadā reģistrēti 24 suņu uzbrukumi pastniekiem. Šā gada pirmajos sešos mēnešos fiksēti jau deviņi suņu uzbrukumi pastniekiem. Par šiem uzbrukumiem vienmēr rakstiski tiek informēta pašvaldības policija un Pārtikas un veterinārais dienests, kuru darbinieki sastāda administratīvo protokolu un piemēro sodu. Tomēr nereti gadās, ka suns sakož pastnieku, bet suņa saimnieks par to netiek sodīts, jo administratīvā lieta netiek ierosināta vai ierosinātā lieta tiek izbeigta formālu iemeslu dēļ.

Latvijas Pasta darbinieki sākotnēji vienmēr vēršas pie suņu saimniekiem, aicinot tos pieskatīt savus mājas sargus, tomēr klienti nereti uzskata, ka tieši viņa suns ir draudzīgs un nekādā gadījumā nekaitēs pastniekam. Tomēr šāds uzskats, kā liecina Latvijas Pasta pieredze, var būt maldīgs un ar smagām sekām - piemēram, šogad četros gadījumos Latvijas Pasta darbiniekiem pēc suņu uzbrukuma bija nepieciešama ilgstoša ārstēšanās.

Rūpējoties par savu darbinieku veselību un spēju kvalitatīvi sniegt uzticētos darba pienākumus, Latvijas Pasts apsver iespēju pārtraukt sūtījumu piegādi tajos iecirkņos, kur pastniekus apdraud bīstami suņi un to īpašnieki ignorē vairākkārtējus Latvijas Pasta lūgumus ierobežot suņu brīvību pasta sūtījumu piegādes laikā. No šogad reģistrētajiem deviņiem incidentiem seši notikuši Rīgā un tās apkaimē.

Latvijas Pasta Pasta tīkla vadības departamenta direktors Agris Timma uzsver: "Lai gan mūsu darbinieki ir iepazīstināti ar instrukcijām, kā rīkoties suņa uzbrukuma gadījumā, kā arī apgādāti ar piparu gāzes baloniņiem un ultraskaņas ierīcēm, tomēr pastniekam nav jāriskē ar savu veselību suņu saimnieku vieglprātīgās attieksmes dēļ. Ja no mums tiek prasīts augstvērtīgs un ātrs piegādes pakalpojums, mēs sagaidām, ka arī no pakalpojumu ņēmēju puses tiks garantētas drošas pakalpojuma sniegšanas iespējas."

Ne mazāk būtiska problēma, ar ko ikdienā sastopas pastnieki, ir bojātas pastkastītes vai to neatbilstošs izvietojums un izmērs. Biežāk sastopamās problēmas ir pastkastīšu neesamība, neidentificējamas, bojātas un neaizslēgtas pastkastītes, pārāk maza izmēra pastkastītes vai to izvietojums nepiemērotās un grūti aizsniedzamās vietās.

Gandrīz katra pastnieka apkalpes teritorijā sastopamas vairākas šādas pastkastītes, tomēr problēma vairāk izplatīta pilsētās, jauno māju kompleksu rajonos, kā arī juridisko personu biroju ēkās. Pastkastītes fiziska nepieejamība apgrūtina ne tikai pastnieka darbu, bet arī kavē paša adresāta iespējas saņemt gaidītos sūtījumus un pagarina piegādes laiku pārējiem klientiem, jo pastnieks, veicot savus darba pienākumus, patērē vairāk laika.

Latvijas Pasts atgādina, ka adresātiem, kuri savas pastkastītes nav novietojuši atbilstoši Ministru kabineta noteikumu prasībām vai kuru pastkastītes ir bojātas un nav slēdzamas, pasta pakalpojumu sniedzējam (tostarp Latvijas Pastam) ir tiesības pasta sūtījumus nepiegādāt, bet izsniegt pēc pieprasījuma vai ievietot tos abonenta kastītē pasta nodaļā, ja adresātam tāda ir.

Latvijas Pasts aicina ikvienu klientu būt atbildīgam un parūpēties par savu sūtījumu drošu un ērtu saņemšanu. Nodrošinot pastniekam iespēju kvalitatīvi veikt korespondences un preses izdevumu piegādi, klienti būs snieguši savu atbalstu kopējai ātras piegādes kvalitātes uzlabošanai. Latvijas Pasts saka lielu paldies visiem tiem iedzīvotājiem, kuri šādu iespēju pastniekiem nodrošina jau tagad!

Bojāto pastkastīšu un nepieskatīto suņu foto skatīt šeit.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojumu sniegšana; Latvijas Pasts sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses abonēšanas un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 5000 darbinieku.

Papildu informācija:

Agija Tērauda,

VAS Latvijas Pasts

sabiedrisko attiecību speciāliste

Tālr.: + 371 67608504

E-pasts: agija.terauda@pasts.lv

www.pasts.lv