01.08.2011

No 2011.gada augusta LatvijasPasta sadarbības partneri nodrošinās pasta pakalpojumus arī Burtnieku novada Rencēnu pagastā un Rēzeknes novada Kantinieku pagastā, piedāvājot klientiem pasta pamatpakalpojumu saņemšanas iespējas ilgākā un izdevīgākā darba laikā.

Līdz 25.augustam tradicionālie pasta pakalpojumi Rencēnos vienlaikus tiek sniegti kā esošajā pasta nodaļā, tā arī LatvijasPasta sadarbības partnera - SIA Revigma - veikala telpās, un par to liecina arī attiecīgas informatīvas norādes pie veikala. Savukārt no 26.augusta pasta pamatpakalpojumus turpinās nodrošināt SIA Revigma. Tas nozīmē, ka pasta pakalpojumi Rencēnu iedzīvotājiem tupmāk būs pieejami ilgākā un daudz izdevīgākā laika periodā atbilstoši veikala darba laikam: pirmdienās-sestdienās no plkst. 9 līdz plkst. 17 atšķirībā no pasta nodaļas, kas strādāja tikai piecas dienas un bija atvērta vidēji sešas stundas dienā

Arī Kantiniekos mēnesi - no 8.augusta līdz 7.septembrim pasta pamatpakalpojumi būs pieejami divās vietās: LatvijasPasta līdzšinējā pasta nodaļā un LatvijasPasta sadarbības partnera - SIA Anēls - piederošā veikala telpās. No 8.septembra tradicionālos pasta pakalpojumus turpinās nodrošināt SIA Anēls. Arī te būtiski palielināsies pasta pakalpojumu pieejamība un ērtums to izmantošanā saskaņā ar veikala darba laiku: pirmdienās-sestdienās no plkst. 8 līdz plkst. 19 atšķirībā no pasta nodaļas, kas strādāja tikai piecas dienas un bija atvērta vidēji četras stundas dienā.

Jaunajās pasta pakalpojumu sniegšanas vietās Rencēnos un Kantiniekos būs pieejami visi LatvijasPasta pakalpojumi, kas uzņēmumam jānodrošina saskaņā ar likumu: iekšzemes un pārrobežu vēstuļu korespondences pakalpojumi, pasta paku pieņemšana, preses abonēšanas pakalpojuma noformēšana, pārtraukšana un pāradresācija, ar pasta pakalpojumiem saistīto preču mazumtirdzniecība, tajā skaitā pastmarku tirdzniecība.

Vienlaikus LatvijasPasts atgādina, ka komunālos un cita veida maksājumus, kas nav uzskatāmi par tradicionāliem pasta pakalpojumiem, arī turpmāk Kantiniekos būs iespējams saņemt ar sava pastnieka starpniecību. Pie pastnieka klienti var apmaksāt komunālos un citus rēķinus, saņemt pensijas un pabalstus, iegādāties noderīgas sadzīves, saimniecības, higiēnas un kancelejas preces, abonēt iecienītos preses izdevumus, nosūtīt pastkartes un vēstules, kā arī izvēlēties sūtījumu piegādi mājās u.c.

Lai savā dzīvesvietā apmaksātu rēķinus un saņemtu pasta pakalpojumus, Rencēnu un Kantinieku klientiem konkrētais pakalpojums jāpiesaka savam pastniekam personiski vai sazinoties ar apkalpojošo pasta piegādes punktu. Rencēnu iedzīvotāji to var izdarīt, zvanot pa tālruni 642265848 vai 22039508, savukārt Kantinieku klienti: pa tālruni 64623727 vai 27892741.

Starpniecības tīkla izveide ir viens no LatvijasPasta izstrādātā un Latvijas Republikas Ministru kabineta apstiprinātā biznesa plāna stratēģiskajiem uzdevumiem 2010. - 2014.gadam, pakāpeniski pasta pamatpakalpojumu funkcijas nododot uzņēmuma sadarbības partneriem vietās, kur atsevišķu pasta nodaļu darbība diemžēl ir nerentabla. Par šādu nerentablu pasta nodaļu ir uzskatāma arī nodaļa Kantiniekos, jo Latvijai raksturīgās mazapdzīvotības dēļ pasta pakalpojumi tajā tiek izmantoti minimālā apjomā, radot zaudējumus LatvijasPastam. Savukārt, nododot šo pakalpojumu sniegšanu sadarbības partnerim, ieguvēji ir gan iedzīvotāji, kas arī turpmāk var saņemt pasta pakalpojumus, turklāt daudz izdevīgākā laikā; gan LatvijasPasts, kas tādējādi optimizē savus izdevumus; gan sadarbības partneri, kas dažādo sniegto pakalpojumu klāstu.

Pasta pakalpojumi starpniecības veidā patlaban tiek sniegti piecās Latvijas vietās: Audriņos (Rēzeknes novads), Ģikšos (Amatas novads), Īlē un Ukros (abas - Auces novads) un Vīksnā (Balvu novads).

Citu Eiropas valstu pieredze liecina, ka starpnieku piesaiste pasta pakalpojumu nodrošināšanā ir efektīvs veids, kā optimizēt pasta operatora finanšu rādītājus. Savukārt starpniecības vietās šāds risinājums ļauj paaugstināt klientu plūsmu, tādējādi palielinot arī pasta pakalpojumu pārdošanas apjomus, kā arī pietuvināt pasta pakalpojumus klientam un viņa dzīvesvietai.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietas. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana; uzņēmums sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 5000 darbinieku.

Lai uzzinātu vairāk par Latvijas Pastu, apmeklējiet mājaslapu www.pasts.lv.

Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
VAS LatvijasPasts
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505 
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv
www.pasts.lv