03.01.2012

Latvijas Pastā 2012.gada preses abonēšanas kampaņas laikā nākamajam gadam noformēti vairāk nekā 464 tūkstoši preses izdevumu abonementu. Salīdzinot ar pērnā gada abonēšanas kampaņas rezultātiem, tas ir par 4% vairāk. Pieaugošais abonementu skaits, visticamāk, norāda uz stabilizēšanās tendencēm abonēšanas jomā, un apliecina, ka aizvien vairāk iedzīvotāju par izdevīgāku uzskata laikrakstu un žurnālu saņemšanu savās pastkastītēs, nevis to iegādi tirdzniecības vietās.

Kopskaitā visā Latvijā 2012.gadam noformēti 464 589 preses izdevumu abonementi, un tas ir par 4% vairāk nekā 2011.gadam noformēto abonementu skaits. Par 25% pieaudzis to abonentu skaits, kas abonementu noformējuši visiem 12 gada mēnešiem, savukārt par 12% palielinājies Latvijas Pasta interneta mājas lapā www.pasts.lv un pa Latvijas Pasta informatīvajiem tālruņiem abonēto izdevumu skaits.

Pozitīvie abonēšanas kampaņas rezultāti raksturo Latvijas iedzīvotāju abonēšanas paradumus - iedzīvotāji, kuri pieraduši preses izdevumus saņemt savās pastkastītēs, arī nākamajam gadam ir izvēlējušies abonēt laikrakstus un žurnālus, savukārt pakāpeniski palielinās arī to klientu skaits, kas ar abonēšanu aizvieto preses izdevumu iegādi kādā no tirdzniecības vietām.

Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Aigars Vītols: "Gadam noslēdzoties, mani priecē divas lietas - pozitīvie abonēšanas kampaņas rezultāti un iedzīvotāju pieaugošā vēlme saņemt laikrakstus un žurnālus savās pastkastītēs. Šie rezultāti liecina, ka Latvijas Pastam 2012.gads iesāksies darbīgi, jo piegādāsim klientiem lielāku preses izdevumu apjomu. Vēlos teikt paldies visiem mūsu klientiem, kuri preses izdevumus izvēlējušies abonēt."

Abonēšanas kampaņas rezultātus galvenokārt nodrošināja divi būtiski apstākļi. Pirmkārt, Latvijas Pasts, neskatoties uz degvielas, elektroenerģijas u.c. izmaksu kāpumu, saglabā nemainīgus preses piegādes tarifus jau kopš 2009.gada. Tas ļāva arī preses izdevējiem nepaaugstināt izdevumu abonēšanas maksu.

Otrkārt, 2012.gada Latvijas Pasta preses abonēšanas kampaņa iezīmēja vairākus būtiskus jaunumus klientu ērtību uzlabošanā. Piemēram, abonementa noformēšanu adresātiem ārvalstīs un izdevumu abonēšanu par speciālām cenām Latvijas Pasta interneta vietnē www.abone.pasts.lv.

Latvijas Pasta abonēšanas kampaņa 2012.gadam ilga trīs mēnešus - no 1.oktobra līdz 26.decembrim. Kampaņas laikā, izmantojot abonēšanas iespējas internetā un pa tālruni, noformēts 21% abonementu. Pasta nodaļās un pie pastniekiem noformēti 53,5% abonementu.

Arī izvēloties abonēšanas termiņus, tendences saglabājas: lielākā daļa jeb 57,1% abonementu noformēti 10 līdz 12 mēnešiem. Periodam no pusgada līdz deviņiem mēnešiem noformēts 13,1% abonementu, vismazāk - 1,3% - abonementu ir laikposmam no četriem līdz pieciem mēnešiem. Salīdzinot ar iepriekšējiem diviem abonēšanas kampaņas mēnešiem, par nepilniem 18% pieaudzis noformēto abonementu skaits viena līdz trim mēnešiem - noslēdzoties abonēšanas kampaņai, tie ir 28,5%.

Abonētākie laikraksti ir Latvijas Avīze, Latvijas Avīze + Mājas Viesis un MK-Latvija. Abonētāko žurnālu topu nemainīgi veido izdevniecības Santa izdevumi: Ieva, Ievas Stāsti un Ievas Veselība. No visu noformēto abonementu kopskaita 41,7% ir laikrakstu abonementi, pārējie 58,3% - žurnālu abonementi. Arī iepriekšējos gadus laikrakstu un žurnālu abonementu attiecība bijusi līdzīga.

Augstākā abonēšanas aktivitāte visas abonēšanas kampaņas laikā bijusi lauku reģionos, kur noformēti 78,3% visu abonementu. Rīgā noformēti 13,5% abonementu, pārējās Latvijas lielākajās pilsētās - 8,2%.

Ikviens klienta abonements, kas līdz šā gada 26.decembrim Latvijas Pastā noformēts vismaz vienam preses izdevumam un vismaz uz vienu mēnesi, piedalās izlozē, kurā iespējams laimēt ceļojumu divām personām uz eksotisko Austrālijas Zelta Krastu. Izlozes uzvarētājs 2012.gada 10.janvārī tiks paziņots Latvijas Pasta mājas lapā www.pasts.lv, kā arī uzvarētājs par laimestu tiks informēts personiski.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojumu sniegšana; Latvijas Pasts sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses abonēšanas un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 4600 darbinieku.

Papildu informācija:
Agija Tērauda,
VAS Latvijas Pasts
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: + 371 67608504
E-pasts: agija.terauda@pasts.lv
www.pasts.lv