29.05.2012

Lai nodrošinātu paku piegādes pakalpojumu augstāku kvalitāti, Latvijas Pasts 2012.gada 1.septembrī kļūs par Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) izveidotās E-Parcel Group (EPG) dalībnieci. Saskaņā ar EPG klientu servisa standartiem šajā grupā ietilpstošie pasta operatori nodrošina paku sūtījumu piegādi ar nodošanu rokās klienta adresē bez papildu samaksas. Sūtījumu piegādi EPG ietvaros īstenos Latvijas Pasta Eksprespasts, kas saskaņā ar 2011.gada 4.ceturksnī veikta starptautiska pētījuma rezultātiem atzīts par otru labāko eksprespasta uzņēmumu Eiropā.

EPG patlaban apvieno 26 Eiropas valstu pasta operatorus, tajā skaitā Vācijas, Lielbritānijas un Skandināvijas pasta kompānijas. Latvijas Pasta klientu būtiskākais ieguvums no uzņēmuma dalības EPG būs no šīs grupas valstīm sūtīto paku piegāde tieši klienta adresē. Atšķirībā no pašeizējās sistēmas starptautiskās pakas netiks nogādātas uz pasta nodaļu, aicinot klientus ierasties tām pakaļ, bet uzreiz nonāks tieši pie adresāta. Sūtījuma nodošana klienta rokās būs bez papildu samaksas. Šis pats princips darbosies arī pretējā virzienā - sūtot pakas no Latvijas uz EPG dalībvalstīm.

Būtiski uzlabojumi līdz ar dalību EPG paredzami arī Latvijas Pasta klientu apkalpošanas jomā, jo EPG nosacījumi paredz gan uzlabotu klientiem pieejamo sūtījumu izsekošanas sistēmu internetā, gan arī operatīvākus termiņus atbilžu sniegšanai uz klientu jautājumiem. Augsti kvalitātes standarti ir viens no svarīgākajiem EPG darbības principiem, jo atlīdzība savstarpējos norēķinos starp pasta operatoriem par no ārvalstīm saņemto sūtījumu piegādi adresātam tiek noteikta tieši atkarībā no sasniegtās piegādes kvalitātes. Lai to noteiktu, tiek veikti regulāri un detalizēti kvalitātes mērījumi.

"Latvijas Pasta iestāšanās EPG ir tikai viens no soļiem pasta pakalpojumu ātruma un kvalitātes uzlabošanā, bet ļoti svarīgs, jo nodrošinās vienlaikus gan efektīvāku pašu starptautisko pakas piegādes pakalpojumu, gan arī paaugstinās klientu servisa līmeni. No savas puses darīsim visu, lai šādu soļu būtu arvien vairāk un Latvijas Pasta konkurētspēja pieaugtu visos pasta tirgus segmentos," uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Paku sūtījumu piegādi EPG ietvaros nodrošinās Latvijas Pasta Eksprespasts, kura pieredze, kvalitāte un klientu serviss Express Mail Service (EMS) sūtījumu segmentā jau ir atzinīgi novērtēts starptautiskā līmenī. Saskaņā ar starptautiskās audita un konsultāciju kompānijas PriceWaterhouseCoopers pētījumu, kas 2011.gada 4.ceturksnī veikts par pakalpojumu standartu ievērošanu un sūtījumu piegādes kvalitāti visos 203 EMS kooperatīva uzņēmumos, Latvijas Eksprespasts atzīts par otru labāko eksprespasta uzņēmumu Eiropā un devīto labāko pasaulē.

EPG tika izveidota 1996.gadā, lai klientiem sniegtu augstas kvalitātes prioritāros pasta pakalpojumus par pieņemamām cenām.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4500 darbinieku.

Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
VAS Latvijas Pasts
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv