13.12.2011

Aktivizējoties interneta veikalu darbībai un palielinoties konkrētā segmenta sūtījumu apjomam, arvien vairāk Latvijas Pasta klientu interesējas arī par pasta sūtījumu ceļu līdz galamērķim un tā izsekošanas iespējām. Latvijas Pasts atgādina, ka uzņēmums ikvienam klientam nodrošina iespēju izsekot sava sūtījuma ceļam no sūtītāja līdz adresātam. Izsekot iespējams ikviena reģistrēta iekšzemes un pārrobežu, kā arī eksprespasta sūtījuma ceļu.

Sūtījumu izsekošanas sistēma Track&Trace ļauj klientam operatīvi saņemt informāciju par sūtījuma atrašanās vietu un statusu. Ievadot īpašu, katram reģistrētam sūtījumam piešķirtu 13 simbolu numuru Latvijas Pasta mājas lapas sadaļā Meklēt sūtījumu, atveras informatīvais logs, kurā pieejama detalizēta informācija par konkrētā sūtījuma izsūtīšanas laiku, vietu un tālāko ceļu.

Latvijas Pasta Track&Trace sistēma klientam ļauj izsekot visus iekšzemes un starptautiskos reģistrētos pasta sūtījumus - ierakstītas pastkartes, vēstules un bandroles, apdrošinātas vēstules, ierakstītas un apdrošinātas sīkpakas, ierakstītas un apdrošinātas pasta pakas. Tāpat klients var sekot līdzi arī sava iekšzemes un starptautiskā eksprespasta sūtījuma ceļam, 13 simbolu reģistrācijas numuru ievadot Latvijas Pasta kurjerpasta - Eksprespasta mājas lapas sūtījumu izsekošanas sistēmā.

Iekšzemes pasta sūtījumu un Eksprespasta sūtījumu ceļam klients var izsekot no sūtītāja līdz adresātam, savukārt pārrobežu pasta sūtījumus iespējams izsekot no sūtītāja līdz brīdim, kad sūtījums nodots tālākai izsūtīšanai uz attiecīgo valsti. Tas nozīmē, ka starptautisko pasta sūtījumu izsekošana, izmantojot Latvijas Pasta Track&Trace sistēmu, iespējama Latvijas robežās. Lai sekotu līdzi pasta sūtījuma ceļam ārpus valsts robežām, klientam jādodas uz attiecīgās valsts pasta operatora mājas lapu vai vienoto Track&Trace sistēmas mājas lapu www.track-trace.com un sūtījuma reģistrācijas numurs jāievada šo vietņu sūtījumu izsekošanas sistēmās. Vienotajā Track&Trace sistēmas mājas lapā apvienojušies 108 pasta operatori un eksprespasta komersanti, kuri noteikuši vienotu formu sūtījumu reģistrācijas numuram.

Katram reģistrētam sūtījumam tiek piešķirts unikāls 13 simbolu numurs. Tas sastāv no diviem burtiem, kas apzīmē sūtījuma veidu, piemēram, vēstuli, deviņu ciparu kombinācijas un diviem burtiem, kas apzīmē izsūtīšanas valsti. Reģistrēta sūtījuma unikālā numura piemērs - RR123456789LV.

Track&Trace sistēmu sūtījumu izsekošanai piedāvā lielākā daļa starptautisko pasta operatoru, kurjerpasta un loģistikas uzņēmumi. Sistēma ir līdzeklis, lai klients pats varētu pārliecināties, ka viņa izsūtītais sūtījums droši un ātri nokļūst līdz galamērķim. Izsekošanas sistēma ir svarīgs rīks arī tajos gadījumos, ja sūtījums ceļā pavada pārāk ilgu laiku vai tas ir nozaudēts. Šādos gadījumos, ievadot konkrētā sūtījuma reģistrācijas numuru starptautiskajā Track&Trace sūtījumu izsekošanas sistēmā, pasta operators var noskaidrot sūtījuma pēdējo apstrādes un atrašanās vietu, lai uzsāktu detalizētu tālāko sūtījuma meklēšanu.

Latvijas Pasta sūtījumu izsekošanas sistēma darbojas jau kopš 2007.gada nogales, un, sākot ar 2010.gada septembri, ikviens klients nepastarpināti var sekot līdzi sūtījuma ceļam Latvijas Pasta mājas lapā un Eksprespasta mājas lapā.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana; Latvijas Pasts sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 4600 darbinieku.

Papildu informācija:
Agija Tērauda,

VAS Latvijas Pasts

sabiedrisko attiecību speciāliste

Tālr.: + 371 67608504

E-pasts:
agija.terauda@pasts.lv
www.pasts.lv