06.03.2012

Lai paātrinātu un uzlabotu pasta sūtījumu piegādes kvalitāti, Latvijas Pastā sākti būtiski reorganizācijas procesi, apvienojot departamentus, kas līdz šim katrs atsevišķi atbildēja par savstarpēji saistītu funkciju - pasta pakalpojumu un pasta piegādes - nodrošināšanu. Reorganzāciju pilnībā plānots īstenot līdz 2012.gada vidum, rezultātā gan ievērojami samazinot administratīvā aparāta izdevumus, gan arī pakāpeniski vienkāršojot pasta sūtījumu piegādes sistēmu - izslēdzot no tās liekos posmus un tādējādi veicinot sūtījumu ātrāku piegādi klientiem.

Pēdējo gadu laikā realizēto pārmaiņu dēļ patlaban savstarpēji cieši saistītās pasta funkcijas - pasta pakalpojumu sniegšanu pasta nodaļās un pasta sūtījumu piegādi klientiem - Latvijas Pastā īsteno divi atsevišķi departamenti, nereti dublējot vienas un tās pašas veicamās darbības, palēninot nepieciešamo lēmumu pieņemšanas procesus un rezultātā padarot smagnēju un neefektīvu gan pasta pakalpojumu saņemšanu, gan korespondences piegādi.

Tāpēc pieņemts lēmums par Klientu apkalpošanas vadības departamenta un Pasta tīkla vadības departamenta apvienošanu, veidojot vienotu uz klientu apkalpošanu vērstu struktūru - Pasta pakalpojumu nodrošināšanas departamentu, kura darbību īstenos struktūrvienības piecos reģionos: Kurzemes, Viduslatvijas, Rīgas, Austrumlatvijas un Latgales reģionā. Šajās dienās Latvijas Pasts ir izsludinājis atklātu konkursu uz apvienotā departamenta reģionālo vadītāju amatiem.

Plānots, ka reorganizācijas rezultātā tiks jūtami samazinātas Latvijas Pasta administratīvās izmaksas, vienkāršotas pakalpojumu sniegšanas procedūras un uzlabota to kvalitāte. Būtisks solis šo mērķu īstenošanai būs pasta sūtījumu piegādes sistēmas pārskatīšana lauku reģionos, iespējams, vietām atjaunojot savulaik likvidēto kārtību, kad piegādi nelielās teritorijās ātri un efektīvi kājām nodrošināja vietējie pastnieki.

Izmaiņas darbinieku sastāvā neskars pašus tiešos pasta pakalpojumu sniedzējus - pasta nodaļu operatorus un pastniekus, bet tikai administratīvā aparāta līmeni.

Latvijas Pasta valde pauž apņēmību reformu rezultātā jau 2012.gadā sasniegt uzņēmuma akcionāru izvirzītos mērķus - pasta pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu, rentabilitātes nodrošināšanu - un stabilu darbību liberalizētā pasta tirgus apstākļos no 2013.gada.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana; Latvijas Pasts sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 4600 darbinieku.

Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
VAS Latvijas Pasts
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv