03.01.2012

Izdemolētos un izlaupītos pasta maisus ar vairākiem simtiem sīkpaku sūtījumu, kas Latvijas Pastā no Lielbritānijas tika saņemti īsi pirms Jaunā gada un kam nezināmu vandaļu nodarīto bojājumu rezultātā nebija iespējams noteikt ne adresātu, ne arī identificēt to saturu, Latvijas Pasts nogādājis atpakaļ attiecīgajam pasta operatoram – Royal Mail, kuram nosūtīti arī pārbaudes paziņojumi, kuros detalizēti fiksēti fakti par minētā sūtījumu apjoma saņemšanu bojātā veidā.

Ņemot vērā faktu, ka minēto pasta maisu iepakojums nebija bojāts un tie bija aizzīmogoti atbilstoši Royal Mail ierasti lietotajam marķējumam, Latvijas Pasts aicina Lielbritānijas pasta iestādi mainīt adresātiem Latvijā nogādājamo sūtījumu virzīšanas plānus un pastiprināt attiecīgos drošības pasākumus, lai izslēgtu sūtījumu apzagšanas un sabojāšanas risku visos pārkraušanas posmos un minimizētu to kavēšanos.

Latvijas Pasts aicina visus potenciālos reģistrētu sūtījumu saņēmējus no Apvienotās Karalistes, kas tos līdz šim nav saņēmuši, vērsties ar oficiālu informācijas pieprasījumu Latvijas Pastā (Ziemeļu iela 10, Lidosta Rīga, Mārupes novads, LV-1000) vai pārbaudīt sūtījuma konkrētā brīža statusu Latvijas Pasta interneta mājas lapas sadaļā Meklēt sūtījumu. Sūtījumu izsekošanas sistēma Track&Trace ļauj klientam operatīvi saņemt informāciju par sūtījuma atrašanās vietu un statusu. Ievadot īpašu, katram reģistrētam sūtījumam piešķirtu 13 simbolu numuru Latvijas Pasta mājas lapas sadaļā, atveras informatīvais logs, kurā pieejama detalizēta informācija par konkrētā sūtījuma izsūtīšanas laiku, vietu un tālāko ceļu.

Pārrobežu sūtījumu pārsūtīšanu starp valstīm regulē Pasaules pasta konvencija, kas nosaka arī lietotāju tiesības un pasta operatora rīcību reģistrēta sūtījuma bojājuma un satura iztrūkuma gadījumos. Sešu mēnešu laikā no reģistrēta pasta sūtījuma nodošanas dienas pastā sūtītājam ir tiesības vēsrties savā pasta iestādē – šajā gadījumā Lielbritānijas pastā – ar pretenziju par sūtījuma satura iztrūkumu, uzrādot pasta kvīts oriģinālu. Materiālo atlīdzību par reģistrēta pasta sūtījuma satura iztrūkumu sūtītājam izmaksā tās valsts operators, kurā sūtījums nodots. Ja sūtītājs atsakās no šīm savām tiesībām, materiālo atlīdzību var saņemt arī adresāts.

Kaut gan starptautiskās konvencijas neregulē nereģistrētu (vienkāršu) sūtījumu bojāšanas vai satura iztrūkuma kompensēšanu, Latvijas Pasts iesaka sazināties ar sīkpaku izsūtītājiem Apvienotajā Karalistē arī tos potenciālos adresātus Latvijā, kam no Lielbritānijas šajā laikposmā bija jāsaņem nereģistrēti sūtījumi, bet kas tos nesaņēma, un, uzrādot attiecīgos nosūtīšanas dokumentus, arī par tiem informēt Royal Mail.

2011.gada nogalē Latvijas Pasts no Liebritānijas saņēma adresātiem Latvijā paredzētus sūtījumu maisus ar vairākiem simtiem sīkpaku, kas bija faktiski pilnībā sabojātas un izzagtas.

Par  VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojumu sniegšana; LatvijasPasts sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses abonēšanas un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 4600 darbinieku.

 

Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
VAS Latvijas Pasts
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: + 371 67608505
e-pasts:
gundega.varpa@pasts.lv