09.01.2012

2012.gada janvārī, uzsākot abonēto laikrakstu un žurnālu piegādi klientiem, Latvijas Pasta pastnieki joprojām konstatē divas būtiskas problēmas, kas kavē abonētās preses un citu sūtījumu piegādi klientiem, - bojātas un neatbilstoši noteikumiem izvietotas pastkastītes, kā arī saimnieku nepieskatītus suņus.

Pastkastīšu neesamība, neidentificējamas, bojātas un neaizslēgtas pastkastītes, pārāk maza izmēra pastkastītes vai to izvietojums nepiemērotās un grūti aizsniedzamās vietās - tās ir biežāk sastopamās problēmas, ar kurām ik dienas nākas saskarties LatvijasPasta pastniekiem.

Gandrīz katra pastnieka apkalpes teritorijā sastopamas vairākas šādas pastkastītes, tomēr problēma galvenokārt izplatīta pilsētās, jauno māju kompleksu rajonos, kā arī juridisko personu biroju ēkās. Pastkastītes fiziska nepieejamība apgrūtina ne tikai pastnieka darbu, bet kavē arī paša adresāta iespējas saņemt gaidītos sūtījumus un pagarina piegādes laiku pārējiem klientiem, jo pastnieks, veicot savus darba pienākumus, patērē vairāk laika.

Latvijas Pasta Pasta tīkla vadības departamenta direktors Agris Timma norāda: "Aicinot iedzīvotājus aizdomāties par kvalitatīvu pasta sūtījumu un abonētās preses piegādes pakalpojumu, esam sagatavojuši informatīvus paziņojumus, kuri tiks izplatīti to klientu adresēs, kur pastkastīšu tehniskā stāvokļa dēļ sūtījumu piegāde ir apgrūtināta. Informatīvajos paziņojumos norādīta konkrētā pastkastītes neatbilstība normatīvajiem aktiem un lūgums šo neatbilstību novērst, lai pastnieks turpmāk klientam varētu kvalitatīvi sniegt piegādes pakalpojumus". Daļa iedzīvotāju, kuru pastkastītes ir bojātas, jau saņēmuši paziņojumus. Arī turpmāko mēnešu laikā paziņojumi tiks izplatīti visā valsts teritorijā.

LatvijasPasts atgādina, ka adresātiem, kuri savas pastkastītes nav novietojuši atbilstoši Ministru kabineta noteikumu prasībām vai kuru pastkastītes ir bojātas un nav slēdzamas, pasta pakalpojumu sniedzējam (tostarp Latvijas Pastam) ir tiesības pasta sūtījumus nepiegādāt, bet izsniegt pēc pieprasījuma vai ievietot tos abonenta kastītē pasta nodaļā, ja adresātam tāda ir.

Vēl viena būtiska problēma, kas kavē pasta sūtījumu savlaicīgu piegādi klientiem, ir neapzinīgi suņu saimnieki. Realitātē tas nozīmē apdraudējumu pastnieka veselībai, kā arī nepiegādātus sūtījumus klientam, jo pastniekam nav pienākuma riskēt ar savu veselību vai dzīvību darba pienākumu veikšanas laikā. 2010.gadā reģistrēti 24 suņu uzbrukumi pastniekiem, bet 2011.gadā - 11 uzbrukumi. Šogad neviens suņu uzbrukums pastniekiem nav konstatēts. Par uzbrukumiem vienmēr rakstiski tiek informēta pašvaldības policija un Pārtikas un veterinārais dienests, kuru darbinieki sastāda administratīvo protokolu un piemēro sodu. Tomēr nereti gadās, ka suns sakož pastnieku, bet suņa saimnieks par to netiek sodīts, jo administratīvā lieta netiek ierosināta vai ierosinātā lieta tiek izbeigta formālu iemeslu dēļ.

Latvijas Pasta darbinieki sākotnēji vienmēr vēršas pie suņu saimniekiem, aicinot tos pieskatīt savus mājas sargus, tomēr klienti nereti uzskata, ka tieši viņa suns ir draudzīgs un nekādā gadījumā nekaitēs pastniekam. Tomēr šāds uzskats, kā liecina LatvijasPasta pieredze, var būt maldīgs un ar smagām sekām - piemēram, 2011.gadā septiņos gadījumos Latvijas Pasta darbiniekiem pēc suņu uzbrukuma bija nepieciešama ilgstoša ārstēšanās.

Lai gan pagājušajā gadā salīdzinājumā ar 2010.gadu suņu uzbrukumu skaits pastniekiem ir samazinājies, tomēr problēma joprojām pastāv un ir aktuāla. Tāpēc Latvijas Pasts, rūpējoties par savu darbinieku veselību un spēju kvalitatīvi sniegt uzticētos darba pienākumus, apsver iespēju pārtraukt sūtījumu piegādi tajos iecirkņos, kur pastniekus apdraud bīstami suņi un to īpašnieki ignorē vairākkārtējus Latvijas Pasta lūgumus ierobežot suņu brīvību pasta sūtījumu piegādes laikā.

Latvijas Pasts aicina ikvienu klientu būt atbildīgam un parūpēties par savu sūtījumu drošu un ērtu saņemšanu. Nodrošinot pastniekam iespēju kvalitatīvi veikt korespondences un preses izdevumu piegādi, klienti būs snieguši savu atbalstu kopējai ātras piegādes kvalitātes uzlabošanai. Latvijas Pasts saka lielu paldies visiem tiem iedzīvotājiem, kuri šādu iespēju pastniekiem nodrošina jau tagad!

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojumu sniegšana; LatvijasPasts sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses abonēšanas un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 4600 darbinieku.

Papildu informācija:
Agija Tērauda,
VAS Latvijas Pasts
sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: + 371 67608504
E-pasts: agija.terauda@pasts.lv
www.pasts.lv