28.02.2012

Valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts 2012.gada 20.janvārī ieceltā jaunā valde uzņēmuma rentablas darbības nodrošināšanai plāno reformas Latvijas Pasta procesu, personāla un resursu vadības jomā, kā arī jaunu pakalpojumu ieviešanu un attīstību. Īstenojamās reformas ļaus Latvijas Pastam efektīvi konkurēt brīvajā pasta pakalpojumu tirgū, kas Latvijas Republikā saskaņā ar Eiropas Savienības direktīvu sāks funkcionēt no 2013.gada 1.janvāra.

Būtiskākās izmaiņas procesu vadības jomā skars pakalpojumu sniegšanas struktūru, novēršot dublēšanos, lieku izmaksu veidošanos un attiecīgi - smagnējību lēmumu pieņemšanā un pakalpojumu sniegšanā klientiem. Lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti un paaugstinātu klientu servisu, šādas izmaiņas visvairāk nepieciešamas saistībā ar pasta pamatpakalpojumu sniegšanu: klientu apkalpošanu pasta nodaļās un pasta sūtījumu piegādēm. Patlaban tiek izvērtēta Latvijas Pasta resursu izmantošanas efektivitāte visos minēto procesu posmos gan attiecībā uz pastnieku un pasta nodaļu darbu, gan arī transporta izmaksām, lai novērstu situācijas, kad nevajadzīgas un pārmērīgas centralizācijas rezultātā tiek kavēts pastnieku darbs un līdz ar to - pasta sūtījumu piegāde klientam.

Saskaņā ar Latvijas Pasta valdes izstrādāto uzņēmuma attīstības plānu daudz uzmanības tiks veltīts pasta pakalpojumu pieejamības maksimālai dažādošanai, gan pārskatot pasta nodaļās pieejamo pakalpojumu grozu, gan arī meklējot jaunus sadarbības partnerus, kas paralēli pasta nodaļām varētu iesaistīties pasta pakalpojumu sniegšanā, tādējādi paplašinot atsevišķu pasta pakalpojumu saņemšanas iespējas. Vienlaikus Latvijas Pasts turpinās attīstīt universālā pasta pakalpojuma sniegšanas nodošanu starpniecībā sadarbības partneriem vietās, kur šāds modelis no resursu vadības viedokļa būs iespējams, efektīvs un racionāls.

Latvijas Pasts jau ir aktualizējis un tuvākajā laikā aktivizēs sadarbības projektu iespējas ar pašvaldībām, piedāvājot tām savus pakalpojumus, piemēram, finanšu pakalpojumu sniegšanā, kā tas jau sekmīgi notiek Carnikavā, kur Latvijas Pasts nodrošina Carnikavas novada domes kases funkcijas. Interesi par līdzīga veida sadarbību ar Latvijas Pastu ir izrādījušas arī citas pašvaldības, un uzņēmums plāno pašvaldības aktīvi ieinteresēt ar savu piedāvājumu.

Izmantojot Latvijā unikālo transporta tīkla pārklājumu, Latvijas Pasts arī turpmāk attīstīs un paplašinās 2011.gadā veiksmīgi uzsāktos kravu pārvadājumu pakalpojumus, piedāvājot klientiem regulāru un izmaksu ziņā izdevīgu kravu nogādāšanu jebkurā Latvijas vietā.

Starp Latvijas Pasta rentabilitātes uzlabošanai veicamajiem darbiem ir arī uzņēmuma daudzo nekustamo īpašumu apsaimniekošanas izmaksu samazināšana, tostarp aktīvi plānojot atsavināt pasta funkciju nodrošināšanai nevajadzīgos īpašumus. Šajā jomā Latvijas Pasta jaunā valde iecerējusi aktīvu komunikāciju ar vietējām pašvaldībām, kuru teritorijās atrodas uzņēmumam piederošie īpašumi, lai meklētu abpusēji izdevīgus īpašumu tālākās izmantošanas modeļus.

Paralēli visiem iepriekšminētajiem pasākumiem Latvijas Pasta jaunā vadība plāno radikālas izmaiņas uzņēmuma personāla vadības stratēģijā, būtiski samazinot uzņēmuma administratīvo aparātu, kas nav iesaistīts pasta pakalpojumu nodrošināšanā. Šīs kardinālās reformas saistītas gan ar struktūru apvienošanu, gan arī lieko pārvaldes posmu likvidēšanu un administrācijas izmaksu samazināšanu. Pēc Latvijas Pasta valdes šābrīža aprēķiniem, atsevišķas administratīvā aparāta struktūras varētu tikt samazinātas pat 50% apmērā, bet kopējais gada ietaupījums plānoto izmaiņu rezultātā varētu sasniegt līdz pat 0,7 miljoniem latu.

Latvijas Pasta valde pauž apņēmību reformu rezultātā jau 2012.gadā sasniegt uzņēmuma akcionāru izvirzītos mērķus - pasta pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu, rentabilitātes nodrošināšanu - un stabilu darbību liberalizētā pasta tirgus apstākļos no 2013.gada.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana; LatvijasPasts sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 4600 darbinieku.


Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
VAS Latvijas Pasts
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv