11.04.2012

Kopš 2011.gada novembra, kad Latvijas Pasts ieviesa e-aicinājumu sistēmu katalogu preču pasta sūtījumu saņemšanai, ir būtiski pieaugusi šā pakalpojuma popularitāte klientu vidū. Līdz šā gada februārim jau 20% kompāniju Bon Prix un Otto klientu, kas saņem preces ar Latvijas Pasta starpniecību, ir izvēlējušies pasta aicinājumu saņemšanu elektroniskā veidā. Šo uzņēmumu klientiem, pasūtot preci, tiek piedāvāta iespēja izvēlēties sūtījuma saņemšanas aicinājuma formātu: elektronisko variantu ar mobilā tālruņa īsziņu un e-pasta paziņojumu vai papīra izdruku.

E-aicinājuma būtība ir klientus, kuri to vēlas, informēt par konkrētajā pasta pakalpojumu sniegšanas vietā pienākušo sūtījumu nevis ar tradicionālo aicinājumu papīra formātā, bet izmantojot ikdienas saskarsmē daudz izplatītākas moderno sakaru līdzekļu iespējas - mobilā tālruņa īsziņu un/vai e-pasta paziņojumu.

Patlaban e-aicinājumu sistēma darbojas attiecībā uz preču katalogu kompāniju klientiem, kuri preču pasūtīšanai izmanto šo katalogu drukātās vai interneta versijas un sūtījumus saņem ar Latvijas Pasta starpniecību. Tehniski e-aicinājumus Latvijas Pasts varētu nodrošināt ikvienai Latvijas fiziskajai un juridiskajai personai saistībā ar jebkura veida pasta sūtījumu saņemšanu, taču patlaban saskaņā ar universālā pasta pakalpojuma sniedzējam - LatvijasPastam - noteiktajām saistībām pasta paku un vēstuļu korespondences sūtījumu saņemšanai ir paredzēta obligāta papīra aicinājumu ievietošana adresāta pastkastītē.

Latvijas Pasts jau izrādījis iniciatīvu šo nosacījumu grozīšanai un šāgada jūlijā plāno uzsākt e-aicinājuma sistēmas ieviešanas pilotprojektu. Kaut gan individuāli no Latvijas Pasta klientiem ir jūtama interese par e-aicinājumu pakalpojumu, pilotprojekta īstenošana detalizēti parādīs tirgus pieprasījumu un ļaus Latvijas Pastam pieņemt izsvērtu lēmumu par tālāko šā pakalpojuma attīstību, kā arī nepieciešamajām izmaksām.

Latvijas Pasts sagaida, ka arī citi ārvalstu katalogu preču izplatītāji jau drīzumā pievienosies e-aicinājuma sistēmas izmantošanai. Latvijas Pasts vidēji gadā piegādā ap 50 miljonu pasta sūtījumu, un tiek izsūtīti aptuveni 300 000 aicinājumu.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4500 darbinieku.

Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
VAS Latvijas Pasts
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv