25.09.2013

Divām Latvijas Pasta nodaļām Zemgales reģionā vēl šogad tiks mainīta darbības forma, nodrošinot universālā pasta pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem ar vietējo pastnieku starpniecību pašvaldības telpās. Līdz ar Bauskas novada Ceraukstes un Dobeles novada Zebrenes pasta nodaļu modeļa maiņu jau 61 Latvijas vietā, kur ir zems apdzīvotības un izmantoto pasta pakalpojumu līmenis, tradicionālos pasta pakalpojumus sniegs pastnieks, kurš vislabāk pārzina konkrētā apvidus iedzīvotāju pasta lietošanas paradumus.

Ceraukstes pasta nodaļas darbības maiņa plānota no 2013.gada 1.oktobra, savukārt Zebrenē - no 15.novembra. Ceraukstes iedzīvotāji no minētā datuma pasta pakalpojumus varēs saņemt Ceraukstes pagasta Ceraukstē katru darbdienu no plkst.8 līdz 9, bet Zebrenē - Zebrenes pagasta Upītēs katru darbdienu no plkst.8 līdz 9. Informatīvi paziņojumi par gaidāmajām izmaiņām izvietoti gan pašās pasta nodaļās, gan arī tiks piegādāti katram šo teritoriju iedzīvotājam.

Lēmums grozīt konkrēto pasta nodaļu formātu tika pieņemts, ilgākā laika periodā analizējot nodaļu darbības finansiāli ekonomiskos rezultātus un konstatējot to nepārtrauktu pazemināšanos saistībā ar iedzīvotāju skaita un pirktspējas izmaiņām: Ceraukstes nodaļā vidēji dienā tika noformēti, maksimums, trīs darījumi, bet Zebrenē - vidēji divi darījumi dienā. Turklāt vairākumā gadījumu izmantotie pakalpojumi nebija saistīti ar pastu, bet gan ar Latvijas Pasta nodaļās piedāvāto papildu servisu.

Vietās, kur pasta nodaļu veiktās funkcijas nodrošina pastnieki, ir pieejami visi universālā pasta pakalpojumi. Pasta pakalpojumu sniegšanas vietās pie pastnieka iedzīvotājiem ir iespēja nosūtīt un saņemt iekšzemes un pārrobežu korespondenci (vēstules, bandroles, sīkpakas, pakas u.c.), apmaksāt komunālos un citus rēķinus (Latvenergo, Latvijas gāze, Lattelecom, LMT, Tele2, Bite), veikt iemaksas Pasta norēķinu sistēmas kontā vai uz kredītiestādes kontu, abonēt presi, iegādāties pastmarkas un komercpreces.

Saņemot aicinājumu par reģistrēta sūtījuma saņemšanu, iedzīvotājiem, kuru dzīvesvietas teritorijā pasta pakalpojumus sniedz pastnieks, ir iespēja saņemt sūtījumu konkrētajā apkalpojošajā pasta nodaļā vai pasta pakalpojumu sniegšanas vietā pie pastnieka, par to iepriekš informējot konkrēto nodaļu un norādot datumu, kurā klients vēlas saņemt pasta sūtījumu. Par atsevišķu samaksu - 2 Ls - sūtījums tiks piegādāts klienta dzīvesvietā. Savukārt, izmantojot pakalpojumu Ekstra Pasts, interneta veikalos pasūtītās preces iespējams saņemt arī kādā no 59 Statoil degvielas uzpildes stacijām visā Latvijā, ar kuru sarakstu iespējams iepazīties šeit.

Latvijas Pasts atgādina, ka klientiem arī savā dzīvesvietā pieejami vairāki pasta pakalpojumi: iespējams saņemt naudas pārvedumus, pensijas, apmaksāt komunālos un citus rēķinus, iegādāties pasta nodaļā pieejamās preces (tajā skaitā zvanu kartes, sadzīves un higiēnas preces u.c. komercpreces), abonēt preses izdevumus, nosūtīt pastkartes un vēstules, pieteikt sūtījumu piegādi mājās.

Nepieciešamību nodrošināt maksimāli efektīvu pasta pakalpojumu sniegšanu klientiem vietās, kur apdzīvotības līmenis ir zems un izmantoto pasta pakalpojumu apjoms - niecīgs, vienlaikus stabilizējot Latvijas Pasta finanšu rādītājus, paredz arī Latvijas Pasta Ministru kabinetā apstiprinātais biznesa plāns. Tāpēc apvidos, kur pasta pakalpojumus izmanto fragmentāri, nespējot segt nodaļas uzturēšanas izdevumus un radot zaudējumus uzņēmumam, pasta pakalpojumus nodrošina vietējais pastnieks. Patlaban šāds pasta pakalpojumu sniegšanas modelis darbojas jau 59 vietās visā Latvijas teritorijā, nodrošinot iespēju saņemt visus pasta pakalpojumus un atsevišķus papildpakalpojumus visiem Latvijas iedzīvotājiem.

Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu izvietojums tiek noteikts saskaņā ar pasta darbību regulējošiem normatīviem dokumentiem un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padomes lēmumu Nr.47 Par universālā pasta pakalpojuma saistībām, kas nosaka universālā pasta pakalpojuma kvalitātes prasības, tajā skaitā pasta pakalpojumu sniegšanas vietu izvietojumu.

Pasta nodaļu izvietojums tiek noteikts, ņemot vērā iedzīvotāju blīvumu katrā no reģioniem. Katrā pašvaldības administratīvajā teritorijā, kurā iedzīvotāju blīvums pārsniedz 500 iedzīvotāju uz kvadrātkilometru, Latvijas Pastam jānodrošina viena vispārēja tipa pasta nodaļa uz 20 000 iedzīvotāju, savukārt apdzīvotā vietā, kuras iedzīvotāju skaits nepārsniedz 1000 un kurā iedzīvotāju blīvums ir mazāks par 10 iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru - viena pasta nodaļa, kas var būt arī pārvietojama.

Patlaban Latvijas Pasts Latvijas lielākajās pilsētās uztur pat par astoņām pasta nodaļām vairāk, nekā to ir noteikusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku.

Lai uzzinātu vairāk par Latvijas Pastu, apmeklējiet mājaslapu www.pasts.lv.

Papildu informācija:
Gundega Vārpa
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv
facebook.com/latvijas.pasts; twitter.com/latvijas_pasts