11.10.2013

No 2013.gada novembra kopumā jau 64 Latvijas vietās universālā pasta pakalpojumu sniegšana tiks nodrošināta starpniecības formā - lai mazapdzīvoto Latvijas teritoriju iedzīvotāji arī turpmāk saņemtu kvalitatīvus pasta pakalpojumus, vēl trīs vietās to sniegšanu katru darbdienu nodrošinās uzņēmuma pastnieki. Universālā pasta pakalpojumu sniegšana starpniecības veidā noteikta Pasta likumā, un Latvijas Pasts sadarbībā ar vietējām pašvaldībām to nodrošina vietās, kur zemais apdzīvotības un pasta pakalpojumu izmantošanas līmenis neļauj uzturēt tradicionālo pasta nodaļu.

No 1.novembra arī Gārsenē, Apriķos un Lielvircavā pasta pakalpojumus sniegs pastnieks, kurš vislabāk pārzina konkrētā apvidus iedzīvotāju pasta lietošanas paradumus. Sākot ar minēto datumu, šo teritoriju iedzīvotājiem katru darbdienu pasta pakalpojumi tiks sniegti Gārsenes Akācijās, Apriķu bibliotēkā un Platones pagasta Atspulgos. Informatīvi paziņojumi par gaidāmajām izmaiņām tiks izvietoti gan pašās pasta nodaļās, gan arī piegādāti katram šo teritoriju iedzīvotājam.

Lēmums grozīt konkrēto pasta nodaļu formātu tika pieņemts, ilgākā laika periodā analizējot nodaļu darbības finansiāli ekonomiskos rezultātus un konstatējot to nepārtrauktu pazemināšanos saistībā ar iedzīvotāju skaita un pirktspējas izmaiņām: Gārsenes un Apriķu nodaļā vidēji dienā tiek noformēti nepilni četri pakalpojumi, bet Lielvircavā - aptuveni pieci pakalpojumi dienā.

Vietās, kur pasta nodaļu veiktās funkcijas tiek nodrošinātas starpniecības formā ar pastnieku līdzdalību, ir pieejami visi universālā pasta pakalpojumi. Pasta pakalpojumu sniegšanas vietās pie pastnieka iedzīvotājiem ir iespēja nosūtīt un saņemt iekšzemes un pārrobežu korespondenci (vēstules, bandroles, sīkpakas, pakas u.c.), apmaksāt komunālos un citus rēķinus (Latvenergo, Latvijas gāze, Lattelecom, LMT, Tele2, Bite), veikt iemaksas Pasta norēķinu sistēmas kontā vai uz kredītiestādes kontu, abonēt presi, iegādāties pastmarkas un komercpreces.

Saņemot aicinājumu par reģistrēta sūtījuma saņemšanu, iedzīvotājiem, kuru dzīvesvietas teritorijā pasta pakalpojumus sniedz pastnieks, ir iespēja saņemt sūtījumu konkrētajā apkalpojošajā pasta nodaļā vai pasta pakalpojumu sniegšanas vietā pie pastnieka, par to iepriekš informējot konkrēto nodaļu un norādot datumu, kurā klients vēlas saņemt pasta sūtījumu. Gārsenes iedzīvotājiem šādā situācijā ir jāsazinās ar Aknīstes pasta nodaļu pa tālruni 65266409, Apriķu iedzīvotājiem - ar Aizputes pasta nodaļu pa tālruni 63448171 un Lielvircavas iedzīvotājiem - ar Vircavas pasta nodaļu pa tālruni 63085989.

Par atsevišķu samaksu - 2 Ls - sūtījums tiks piegādāts klienta dzīvesvietā. Savukārt, izmantojot pakalpojumu Ekstra Pasts, interneta veikalos pasūtītās preces iespējams saņemt arī kādā no 59 Statoil degvielas uzpildes stacijām visā Latvijā, ar kuru sarakstu iespējams iepazīties te.

Latvijas Pasts atgādina, ka klientiem arī savā dzīvesvietā pieejami vairāki pasta pakalpojumi: iespējams saņemt naudas pārvedumus, pensijas, apmaksāt komunālos un citus rēķinus, iegādāties pasta nodaļā pieejamās preces (tajā skaitā zvanu kartes, sadzīves un higiēnas preces u.c. komercpreces), abonēt preses izdevumus, nosūtīt pastkartes un vēstules, pieteikt sūtījumu piegādi mājās.

Nepieciešamību nodrošināt maksimāli efektīvu pasta pakalpojumu sniegšanu klientiem vietās, kur apdzīvotības līmenis ir zems un izmantoto pasta pakalpojumu apjoms - niecīgs, vienlaikus stabilizējot Latvijas Pasta finanšu rādītājus, paredz arī Latvijas Pasta Ministru kabinetā apstiprinātais biznesa plāns. Tāpēc apvidos, kur pasta pakalpojumus izmanto fragmentāri, nespējot segt nodaļas uzturēšanas izdevumus un radot zaudējumus uzņēmumam, pasta pakalpojumus nodrošina vietējais pastnieks.

Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu izvietojums tiek noteikts saskaņā ar pasta darbību regulējošiem normatīviem dokumentiem un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padomes lēmumu Nr.47 Par universālā pasta pakalpojuma saistībām, kas nosaka universālā pasta pakalpojuma kvalitātes prasības, tajā skaitā pasta pakalpojumu sniegšanas vietu izvietojumu.

Saskaņā ar šo lēmumu Rīgā jābūt vismaz 30 nepārvietojamām pasta pakalpojumu sniegšanas vietām, katrā republikas vai novada pilsētā - vismaz vienai nepārvietojamai pasta pakalpojumu sniegšanas vietai, bet, ja republikas vai novada pilsētā ir vairāk par 2000 pastāvīgo iedzīvotāju, jāizvieto viena nepārvietojama pasta pakalpojumu sniegšanas vieta uz katriem nākamajiem nepilnu vai pilnu 2000 pastāvīgo iedzīvotāju skaitu. Katrā novadā, ja tam nav teritoriālā iedalījuma, vai katrā novada teritoriālajā vienībā ir vismaz viena pasta pakalpojumu sniegšanas vieta.

Patlaban Latvijas Pasts Latvijas lielākajās pilsētās uztur pat par astoņām pasta nodaļām vairāk, nekā to ir noteikusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku.

Papildu informācija:
Zane Plone
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: +371 67608507
E-pasts: zane.plone@pasts.lv
facebook.com/latvijas.pasts; twitter.com/latvijas_pasts