Kopumā jau 65 vietās Latvijas Pasts nodrošinās universālā pasta pakalpojumu sniegšanu starpniecības veidā

08.01.2014

Kopumā jau 65 vietās Latvijas Pasts nodrošinās universālā pasta pakalpojumu sniegšanu starpniecības veidā

No 2014.gada janvāra kopumā jau 65 Latvijas vietās universālā pasta pakalpojumu sniegšana tiks nodrošināta starpniecības formā, tādējādi mazapdzīvoto Latvijas teritoriju iedzīvotāji arī turpmāk varēs saņemt kvalitatīvus pasta pakalpojumus. Turpmāk arī Ķepovas un Zalves pagastā pasta pakalpojumu sniegšanu katru darbdienu nodrošinās uzņēmuma pastnieks, kurš vislabāk pārzina vietējo iedzīvotāju pasta pakalpojumu izmantošanas paradumus. Universālā pasta pakalpojumu sniegšana starpniecības veidā noteikta Pasta likumā, un Latvijas Pasts, sadarbojoties ar vietējām pašvaldībām, to nodrošina vietās, kur zemais apdzīvotības un pasta pakalpojumu izmantošanas līmenis neļauj uzturēt tradicionālo pasta nodaļu.

Līdz 2013.gada beigām Ķepovas pagasta iedzīvotāji pasta pakalpojumus varēja saņemt starpniecības veidā SIA Saulīte GD, bet sakarā ar veikala darbības pārtraukšanu no 2014.gada 2.janvāra pagasta pārvaldes ēkā Neikšānos, Ķepovas pagastā, pasta pakalpojumus sniedz vietējais pastnieks. Savukārt Zalves pagastā nav izdevies atrast jaunu pasta nodaļas darbinieku no darba aizgājušā pasta operatora vietā, tāpēc no 10.janvāra iedzīvotājiem arī šajā teritorijā pasta pakalpojumus nodrošinās vietējais pastnieks. Sākot ar minēto datumu, iedzīvotājiem katru darbdienu pasta pakalpojumi tiks sniegti Zalves pagasta Atpūtās. Informatīvi paziņojumi par gaidāmajām izmaiņām tiks izvietoti gan pasta nodaļā, gan arī piegādāti katram šīs teritorijas iedzīvotājam.

Ņemot vērā pasta pakalpojumu izmantošanas zemo līmeni Ķepovas un Zalves pagastā, kur dienā vidēji noformēts līdz sešiem pasta pakalpojumiem, paredzams, ka pasta pakalpojumu sniegšana ar pastnieka starpniecību iedzīvotājiem šajās teritorijās būs optimāla.

Vietās, kur pasta nodaļu veiktās funkcijas tiek nodrošinātas starpniecības formā ar pastnieku līdzdalību, ir pieejami visi universālā pasta pakalpojumi. Pasta pakalpojumu sniegšanas vietās pie pastnieka iedzīvotājiem ir iespēja nosūtīt un saņemt iekšzemes un pārrobežu korespondenci (vēstules, bandroles, sīkpakas, pakas u.c.), apmaksāt komunālos un citus rēķinus (Latvenergo, Latvijas gāze, Lattelecom, LMT, Tele2, Bite), veikt iemaksas Pasta norēķinu sistēmas kontā vai uz kredītiestādes kontu, abonēt presi, iegādāties pastmarkas un komercpreces.

Saņemot aicinājumu par reģistrēta sūtījuma saņemšanu, iedzīvotājiem, kuru dzīvesvietas teritorijā pasta pakalpojumus sniedz pastnieks, ir iespēja saņemt sūtījumu konkrētajā apkalpojošajā pasta nodaļā vai pasta pakalpojumu sniegšanas vietā pie pastnieka, par to iepriekš informējot konkrēto nodaļu un norādot datumu, kurā klients vēlas saņemt pasta sūtījumu. Ķepovas iedzīvotājiem ir jāsazinās ar Dagdas pasta nodaļu pa tālruni 65653069, savukārt Zalves iedzīvotājiem - ar Neretas pasta nodaļu pa tālruni 65176233.

Par atsevišķu samaksu - € 2,82 - sūtījums tiks piegādāts klienta dzīvesvietā. Savukārt, izmantojot pakalpojumu Ekstra Pasts, interneta veikalos pasūtītās preces iespējams saņemt arī kādā no 59 Statoil degvielas uzpildes stacijām visā Latvijā, ar kuru sarakstu iespējams iepazīties te.

Latvijas Pasts atgādina, ka klientiem arī savā dzīvesvietā pieejami vairāki pasta pakalpojumi: iespējams saņemt naudas pārvedumus, pensijas, apmaksāt komunālos un citus rēķinus, iegādāties pasta nodaļā pieejamās preces (tajā skaitā zvanu kartes, sadzīves un higiēnas preces u.c. komercpreces), abonēt preses izdevumus, nosūtīt pastkartes un vēstules, pieteikt sūtījumu piegādi mājās.

Nepieciešamību nodrošināt maksimāli efektīvu pasta pakalpojumu sniegšanu klientiem vietās, kur apdzīvotības līmenis ir zems un izmantoto pasta pakalpojumu apjoms - niecīgs, vienlaikus stabilizējot Latvijas Pasta finanšu rādītājus, paredz arī Latvijas Pasta Ministru kabinetā apstiprinātais biznesa plāns. Tāpēc apvidos, kur pasta pakalpojumus izmanto fragmentāri, nespējot segt nodaļas uzturēšanas izdevumus un radot zaudējumus uzņēmumam, pasta pakalpojumus nodrošina vietējais pastnieks.

Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu izvietojums tiek noteikts saskaņā ar pasta darbību regulējošiem normatīviem dokumentiem un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) noteiktās universālā pasta pakalpojuma kvalitātes prasības.

Saskaņā ar šo lēmumu Rīgā jābūt vismaz 30 nepārvietojamām pasta pakalpojumu sniegšanas vietām, katrā republikas vai novada pilsētā - vismaz vienai nepārvietojamai pasta pakalpojumu sniegšanas vietai, bet, ja republikas vai novada pilsētā ir vairāk par 20 000 pastāvīgo iedzīvotāju, jāizvieto viena nepārvietojama pasta pakalpojumu sniegšanas vieta uz katriem nākamajiem nepilnu vai pilnu 20 000 pastāvīgo iedzīvotāju skaitu. Katrā novadā, ja tam nav teritoriālā iedalījuma, vai katrā novada teritoriālajā vienībā ir vismaz viena pasta pakalpojumu sniegšanas vieta.

Patlaban Latvijas Pasts Latvijas lielākajās pilsētās uztur pat par astoņām pasta nodaļām vairāk, nekā to ir noteikusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku.

Papildu informācija:
Zane Plone,
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: +371 67608504
E-pasts: zane.plone@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts
; facebook.com/latvijas.pasts