Pirmo gadu brīva pasta tirgus apstākļos Latvijas Pasts noslēdz ar 58 miljonu eiro apgrozījumu un 4,5 miljonu eiro peļņu; kvalitāte pieaug

09.06.2014

Pirmo gadu brīva pasta tirgus apstākļos Latvijas Pasts noslēdz ar 58 miljonu eiro apgrozījumu un 4,5 miljonu eiro peļņu; kvalitāte pieaug

Pirmo gadu strādājot brīva pasta tirgus apstākļos, Latvijas Pasts 2013.gadu noslēdzis ar 58 miljonu eiro neto apgrozījumu un 4,5 miljonu eiro peļņu, liecina uzņēmuma 2013.gada finanšu pārskats, ko revidējusi auditorkompānija KPMG Baltics SIA. Lielāko kāpumu uzņēmuma ieņēmumu struktūrā 2013.gadā veidojuši eksprespasta, kravu pārvadājumu un vēstuļu korespondences piegādes pakalpojumi. Saskaņā ar starptautisko auditorkompāniju īstenotajiem Latvijas Pasta kvalitātes mērījumiem 2013.gadā uzņēmuma iekšzemes un pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitāte bijusi ļoti augsta, vairāk nekā 90% gadījumu nodrošinot sūtījumu piegādi jau nākamajā darbdienā.

No 2013.gada 1.janvāra saskaņā ar Pasta likuma nosacījumiem Latvijas Pasts sniedz pakalpojumus pilnībā brīva pasta tirgus apstākļos, un uzņēmuma pozitīvie finanšu rezultāti liecina par pilnīgu gatavību brīvajam tirgum un augstu konkurētspēju. Atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) informācijai patlaban Latvijā ir 105 reģistrēti pasta komersanti.

Latvijas Pasta ieņēmumu palielinājums 2013.gadā vērojams tādos pakalpojumu segmentos kā eksprespasta pakalpojumi - pieaugums par vairāk nekā 0,5 miljoniem eiro jeb nepilniem 15%, kravu pārvadājumi - par 0,2 miljoniem eiro jeb 34%, vēstuļu korespondence - pieaugums par 0,2 miljoniem eiro jeb 1% attiecībā pret 2012.gadu. Aktivizējoties e-komercijai, būtiska nozīme ieņēmumu pieaugumā bijusi aktīvai Latvijas Pasta sadarbības veicināšanai ar jauniem ārvalstu juridiskajiem klientiem, 2013.gadā nodrošinot apstrādāto sīkpaku apjoma palielināšanos par vairāk nekā pusmiljona vienību jeb 70% salīdzinājumā ar 2012.gadu.

Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Arnis Salnājs uzsver: "2013.gads Latvijas Pastam bija liela izaicinājuma periods, kura galvenais uzdevums bija konkurētspējas nostiprināšana un attīšana pilnībā brīva pasta tirgus apstākļos. Šis uzdevums ir izpildīts, un Latvijas Pasta tirgus daļa ir stabila, taču ar augošas attīstības tendenci. Lai piesaistītu jaunus klientus un nodrošinātu arvien augstāku servisa un kvaitātes līmeni, uzņēmums turpina pilnveidot piedāvājamos pakalpojumus, modernizēt tehnoloģijas un pakalpojumu sniegšanas vietas, uzlabot darbiniekiem pienākumu veikšanai nepieciešamo aprīkojumu un darba apstākļus. Šo mērķu sasniegšanai būtiska ir Latvijas Pasta iepriekšējo zaudējumu segšana, ko pakāpeniski varam darīt ar gūto peļņu."

Uz 2013.gada beigām Latvijas Pasta iepriekšējo gadu uzkrātie zaudējumi veido 29 miljonus eiro. Uzņēmuma peļņas (zaudējumu) pēdējo gadu tendences redzamas infografikā.

Latvijas Pasta iekšzemes un pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes rādītāji 2013.gadā bijuši augstāki, nekā tos nosaka attiecīgi SPRK un Eiropas Savienības direktīvā definētie sūtījumu piegādes kvalitātes mērķi, kas paredz vismaz 90% visu A klases vienkāršās korespondences sūtījumu piegādi adresātiem jau nākamajā darbdienā pēc sūtījuma nodošanas pasta piekļuves punktā. 2013.gadā Latvijas Pasts šo piegādes standartu nodrošināja 91,8% iekšzemes sūtījumu un 94,3% pārrobežu sūtījumu - to apliecina neatkarīgu izpētes kompāniju veiktie uzņēmuma piegādes kvalitātes vietējie un starptautiskie mērījumi. Latvijas Pasta iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus regulāri veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām TNS Latvia, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

2014.gadā Latvijas Pasts mērķtiecīgi turpina uzņēmuma ilgtermiņa izaugsmes plānu īstenošanu, paredzot uzlabot pasta sūtījumu izsekošanas sistēmu internetā (track-trace) un attīstīt vēstuļu un paku automatizētās šķirošanas projektu, modernizēt vairākas pasta pakalpojumu sniegšanas vietas un pakāpeniski turpināt nolietotā autoparka atjaunošanu efektīvākai sūtījumu piegādes nodrošināšanai.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām TNS Latvia, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts; facebook.com/latvijas.pasts