Sociālajos tīklos sākas balsojums par Latvijas Pasta un TV3 Latvijas Lepnuma pastmarku konkursā iesūtītajiem darbiem

14.10.2014

Sociālajos tīklos sākas balsojums par Latvijas Pasta un TV3 Latvijas Lepnuma pastmarku konkursā iesūtītajiem darbiem

Šodien, 2014.gada 14.oktobrī, sociālajos tīklos sākas balsojums par Latvijas Pasta un TV3 organizētā Latvijas Lepnuma pastmarku dizaina konkursa darbiem. Kopumā konkursā iesniegtas 234 pastmarku dizaina skices ar ļoti atšķirīgām Latvijas Lepnuma tēmas interpretācijām. Latvijas Pasta, TV3 un reklāmas ekspertu izveidotā žūrija balsošanai izvirzījusi 30 potenciālo jauno pastmarku dizainu, par kuriem interneta vietnē http://jaunapastmarka.lv no Twitter, Facebook un Draugiem kontiem iespējams balsot līdz 20.oktobrim.

No viena sociālo tīklu konta var balsot par dažādām pastmarkām, taču diennaktī par vienu pastmarku no konkrēta konta iespējams nobalsot tikai vienu reizi. Balsojums par interneta vietnē http://jaunapastmarka.lv publicētajiem pastmarku dizainiem turpināsies līdz pirmdienas, 20.oktobra, pusnaktij. Pastmarku dizaina konkursa uzvarētājs tiks paziņots 22.oktobrī.

Tieši Latvijas Lepnuma tēma izrādījusies pastmarku dizaina radītājiem vissaistošākā, jo četru gadu laikā, kopš Latvijas Pasts organizē minēto konkursu, šogad iesniegts visvairāk pastmarku dizaina ideju – par dažiem demitiem vairāk nekā iepriekšējos gados. Tā kā idejas par Latvijas Lepnuma tēmu bija visdažādākās un to bija ļoti daudz, žūrijai nebija viegli izvēlēties 30 kvalitatīvāko un tēmai atbilstošāko darbu. Visus iesniegtos darbus vērtēja žūrija, kuras sastāvā ir Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Arnis Salnājs, MTG TV un radio vadītāja Latvijā Baiba Zūzena, 2014.gada Latvijas Lepnuma ceremonijas vadītājs Arnis Krauze, reklāmas aģentūras DDB Latvia izpilddirektors Andris Rubīns un Latvijas Pasta Filatēlijas departamenta direktors Edmunds Bebrišs. Izskatot iesniegtos darbus, žūrija primāri vērtēja pastmarku idejas izveidē ieguldīto darbu un dizaina oriģinalitāti.

No šodienas žūrijas izvēlētie darbi tiek nodoti publiskam balsojumam – izmantojot sociālo tīklu Twitter, Facebook un Draugiem kontus, lietotāji vienu nedēļu varēs balsot par savu iecienītāko pastmarku interneta vietnē http://jaunapastmarka.lv. Pastmarka, kas iegūs lielāko balsu skaitu, 2014.gada nogalē tiks nodrukāta 300 000 eksemplāru tirāžā un prezentēta svinīgā pasākumā. Pastmarkas nominālvērtība būs € 0,50, un tā atbilst vienkāršas vēstules nosūtīšanas izmaksām Latvijas teritorijā.

Bez iespējas redzēt pastmarku ar paša veidoto dizainu ceļojam uz tuvām un tālām valstīm konkursa uzvarētājs saņems arī balvu – grafisko planšeti, kā arī iespēju izgatavot savu unikālu personalizēto pastmarku komplektu Latvijas Pastā.

Latvijas Lepnums ir projekts, ko TV3 sadarbībā ar laikrakstu Diena un sociālo portālu draugiem.lv rīko jau 11.gadu, aicinot apzināt tos pašaizliedzīgos un apņēmīgos līdzcilvēkus, kas snieguši nesavtīgu palīdzību, glābuši nelaimē nokļuvušos, snieguši cerību un piepildījuši kāda klusos sapņus. Līdzšinējo 10 projekta īstenošanas gadu laikā saņemts vairāk nekā 6000 pieteikumu ar Latvijas Lepnuma stāstiem par cilvēkiem, kas pelnījuši būt šā titula saņēmēji. Katru gadu Latvijas Lepnuma balvas tiek pasniegtas 10 dažādās nominācijās. Latvijas Lepnuma simbols, ko, darinātu stiklā, saņem balvas laureāti, ir Zelta ābele.

Pastmarku dizaina konkurss jau kļuvis par Latvijas Pasta tradīciju, dodot iespēju plašai sabiedrībai iesaistīties pastmarku tapšanas procesā, kuru ikdienā nosaka īpaši izveidota Pastmarku emisijas komisija.

2013.gada pastmarku dizaina konkursā, ko Latvijas Pasts organizēja kopā ar Imanta Ziedoņa fondu Viegli, tika iesniegtas 165 dizaina idejas un sociālajos tīklos tika balsots gandrīz 6100 reižu. Konkursā uzvarēja grafiskās dizaineres Andas Pētersones radītā pastmarka Imants Ziedonis ziedēs mūžīgi, kurā tika izmantots fotogrāfa Leonīda Tugaļeva veidotais dzejnieka portrets. 2012.gada pastmarku dizaina konkursā tika iesniegtas 166 pastmarku dizaina idejas, un par saviem pastmarku dizaina favorītiem tika nodota 4451 balss, uzvarot Jāņa Uzrauga veidotajai pastmarkai ar BMX riteņbraucēja attēlu. 2011.gada konkursā uzvarēja Evita Eidinta ar pastmarku Vieta, kur rodas stāsti.

Par savu šā gada pastmarku dizaina konkursa favorītu balso interneta vietnē http://jaunapastmarka.lv.

Iepriekšējo gadu dizaina konkursos uzvarējušās pastmarkas redzamas šeit.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām TNS Latvia, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts; facebook.com/latvijas.pasts

Marta Zandersone,
MTG TV Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja
Tālr.: +371 67479052
Mob.: +371 29806505
E-pasts: marta.zandersone@mtgtv.lv