Latvijas Pasts preses abonēšanas kampaņu noslēdz ar 413 000 noformētu preses izdevumu abonementu

20.01.2015

Latvijas Pasts preses abonēšanas kampaņu noslēdz ar 413 000 noformētu preses izdevumu abonementu

Latvijas Pastā preses abonēšanas kampaņas laikā 2015.gadam noformēti aptuveni 413 000 preses izdevumu abonementu. Abonēšanas aktivitāte pēdējos gados saglabājas stabilā līmenī un iedzīvotāju abonēšanas paradumi kopumā nemainās – klienti, kuri gadu no gada abonē iecienītos izdevumus, turpina to darīt arī šogad. Turklāt Latvijas Pasts joprojām turpina saņemt datus no preses izdevējiem, un kopējais 2015.gadam noformēto preses izdevumu skaits var vēl pieaugt.

Abonēšanas kampaņas laikā, kas ilga no 2014.gada 1.oktobra līdz 28.decembrim, kopskaitā noformēti aptuveni 413 000 preses izdevumu abonementu. Latvijas Pasta 620 pasta pakalpojumu sniegšanas vietās visā Latvijā un pie pastniekiem iedzīvotāji noformējuši pusi – 47% – no visiem 2015.gadam noformētajiem abonementiem, savukārt, izmantojot abonēšanas iespējas internetā un pa tālruni, noformēti 26% visu abonementu. Noformēto abonementu skaits, izmantojot minētos divus abonēšanas kanālus, katru gadu pieaug par vairākiem procentiem.

No visiem abonētajiem izdevumiem 60% ir žurnālu abonementu, turklāt, abonējot iecienītos žurnālus, iedzīvotāji tiem izvēlas ilgāku abonēšanas periodu nekā laikrakstiem. Piemēram, 45% visu noformēto žurnālu abonementu izvēlēti periodam no 10 līdz 12 mēnešiem, savukārt laikrakstiem šim pašam periodam noformēti 18% abonementu.

Vērtējot kopējos abonēšanas periodus, tendences saglabājas nemainīgas: lielākā daļa jeb 63% abonementu noformēti 10 līdz 12 mēnešiem. Periodam no pusgada līdz deviņiem mēnešiem noformēti 11% abonementu, vienam līdz trijiem mēnešiem – 24%, bet vismazāk – 2% – abonementu ir laikposmam no četriem līdz pieciem mēnešiem.

Augstāka abonēšanas aktivitāte joprojām vērojama reģionos, kur noformēti 78% visu abonementu, bet Rīgā un Latvijas lielākajās pilsētās kopā noformēti 22% abonementu.

Attiecībā pret pērno gadu noformēto preses abonementu skaits ir samazinājies par aptuveni 6%, taču nav pamata domāt par iedzīvotāju paradumu maiņu – klienti, kuri gadu no gada abonē iecienītos izdevumus, turpina to darīt arī šogad. Turklāt Latvijas Pasts joprojām turpina saņemt datus no preses izdevējiem, un kopējais 2015.gadam noformēto preses izdevumu skaits var vēl pieaugt.

Latvijas Pasts atgādina, ka iedzīvotāji joprojām var turpināt noformēt preses izdevumu abonementus 2015.gadam, izvēloties ērtāko abonementa noformēšanas veidu, – pasta nodaļās, pie pastnieka, uzņēmuma interneta vietnē www.abone.pasts.lv vai zvanot pa informatīvajiem tālruņiem 27008001 un 67008001. 

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām TNS Latvia, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Papildu informācija:
Agija Tērauda,
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: +371 67608506
E-pasts: agija.terauda@pasts.lv  
twitter.com/latvijas_pasts; facebook.com/latvijas.pasts