Starptautisko ienākošo sīkpaku daudzums Latvijas Pastā pirmajā ceturksnī pieaudzis par 56%

07.04.2016

Starptautisko ienākošo sīkpaku daudzums Latvijas Pastā pirmajā ceturksnī pieaudzis par 56%

Apkopotie dati par 2016.gada pirmo ceturksni liecina, ka ienākošo starptautisko sīkpaku daudzums pieaudzis par 56%. Latvijas Pasts aicina klientus iepazīties ar ieteikumiem, iepērkoties interneta veikalos.

Pēdējo gadu laikā strauji pieaug sīkpaku apjoms, kas Latvijas Pastā nonāk ar interneta veikalu starpniecību. Šī gada pirmo trīs mēnešu ienākošo starptautisko sīkpaku kopējais daudzums pieaudzis par 56% jeb aptuveni 496 000 vienību, salīdzinot ar tādu pašu laika periodu 2015.gadā.  

Sīkpaku daudzumam pieaugot, Latvijas Pasts biežāk saskaras ar dažādiem pārpratumiem sūtījuma saņemšanā, tāpēc atgādinām saviem klientiem par drošu iepirkšanos internetā.

Drošāka un izdevīgāka preču pasūtīšana internetā ir Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs, jo sūtījumi ES ietvaros ir atbrīvoti no muitas nodevām, un, attiecībā uz sūtījumiem šajās valstīs ir iespējams veiksmīgāk risināt patērētāju tiesību aizsardzības jautājumus. 

Ja interneta vietnē pastāv iespēja, tad Latvijas Pasts iesaka izvēlēties saņemt preci kā reģistrētu (ierakstītu) sūtījumu, vai, ja tas ir ļoti vērtīgs/svarīgs – sūtījumu apdrošināt. Reģistrētam sūtījumam ir vairākas priekšrocības: iespējams sekot sūtījuma ceļam tā pārsūtīšanas posmos, savukārt sūtījuma bojājuma vai pazušanas gadījumā, atbilstoši Pasaules Pasta konvencijas nosacījumiem, klientam ir tiesības pretendēt uz atbilstošu materiālo kompensāciju. 

Reģistrējoties interneta vietnēs ir uzmanīgi jāiepazīstas ar reģistrēšanās noteikumiem. Svarīgi norādīt korektus visus datus (saņēmēja vārdu, uzvārdu un precīzu adresi). Visizplatītākā kļūda ir neprecīza/nepilnīga vārda un uzvārda vai segvārda norādīšana piegādes profila informācijā. Vairākās vietnēs tiek piedāvāts ievadīt šos datus ailē Name, kurā ir jānorāda gan vārds, gan uzvārds. 

Adresāts var saņemt reģistrētu (ierakstītu vai apdrošinātu) sūtījumu tikai tad, ja pasta darbiniekam ir iespēja pārliecināties par personas identitāti, bet ja uz pasta sūtījuma nav norādīta pilnīga informācija par adresātu – norādīts tikai vārds, vārda daļa vai tikai segvārds – pasta darbinieks nevar pārliecināties, ka klients ir persona, kura tiesīga saņemt sūtījumu. Šādā gadījumā nepieciešams sazināties ar sūtītāju un precizēt adresāta datus.

Latvijas Pasts atgādina, ka pasta sūtījums, tajā skaitā internetā pasūtītā prece, lai arī par to interneta veikalam jau ir samaksāts, līdz brīdim, kamēr tas tiek nodots adresātam, juridiski ir sūtītāja īpašums. Tas nozīmē, ka ar pretenzijām un jautājumiem par sūtījuma piegādes kvalitāti ir jāvēršas pie pasta sūtījuma nosūtītāja, kurš savukārt vērsīsies tālāk tās valsts pasta iestādē, no kuras konkrētais pasta sūtījums ir izsūtīts.

Svarīgi atcerēties, ka būtisks faktors, kas ietekmē savlaicīgu sūtījuma vai informatīvā paziņojuma saņemšanu ir arī atbilstošas pastkastītes esamība. Saņēmējam ir jānodrošina atbilstoši uzstādīta un pieejama pastkastīte, kuras saturam nevar piekļūt trešās personas.

 

Papildus informācijai:
Vineta Danielsone
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: +371 67608504
Mob.: +371 26722585
E-pasts: vineta.danielsone@pasts.lv 
twitter.com/latvijas_pasts; facebook.com/latvijas.pasts