Latvijas Pasta investīciju plāns 2015.gadā nav izpildīts par 70%; šogad paredzēts ieguldīt modernizācijā un pārrobežu sadarbībā

05.07.2016

Latvijas Pasta investīciju plāns 2015.gadā nav izpildīts par 70%; šogad paredzēts ieguldīt modernizācijā un pārrobežu sadarbībā

Latvijas Pasta 2015.gada investīciju plāns nav izpildīts par gandrīz 70%, un tas nozīmē, ka šajā periodā nav veikti ieguldījumi uzņēmuma attīstībā. Tādējādi, lai gan Latvijas Pasts pārskata periodā spēj uzrādīt līdzekļu ietaupījumu, investīciju apturēšana, iespējams, negatīvi var ietekmēt Latvijas Pasta nākotnes finanšu rādītājus, piemēram, neiegūstot pakalpojumu tirgus daļu un attiecīgus ienākumus vai nespējot samazināt darbības izmaksas, savā vērtējumā par uzņēmuma mērķu izpildi 2015.gadā norādījusi Latvijas Pasta padome.

Latvijas Pasta neto apgrozījums 2015.gadā sasniedza 60,7 milj. eiro, un tas ir par 3 miljoniem eiro mazāk nekā iepriekš plānots, savukārt attiecībā pret 2014.gadu pārskata periodā neto apgrozījums ir samazinājies par 0,8 miljoniem eiro. Uzņēmuma neto peļņa šajā periodā sasniedz 3,2 miljonus eiro, taču to galvenokārt ietekmēja pamatdarbības izmaksu samazinājums, kas pamatā iegūts uz neieguldīto investīciju rēķina.

Lai novērstu uzņēmuma padomes akcentētos riskus, Latvijas Pasta konkurētspējas nostiprināšanai, sūtījumu piegādes un apstrādes procesa efektīvākai nodrošināšanai un klientu ērtību uzlabošanai 2016.gadā plānotas investīcijas ne tikai tehnoloģisko procesu modernizācijai un attīstībai, bet arī vairāku pasta pakalpojumu sniegšanas un šķirošanas punktu modernizācijai un pārbūvei. Ieguldījumi nepieciešami arī starptautiskās e-komercijas savstarpējās savienojamības programmas e-Commerce Interconnect Programme (eCIP) ieviešanai, kurā Latvijas Pasts iesaistījies sadarbībā ar saviem ārvalstu partneriem.

2016.gadā Latvijas Pasts turpinās attīstīt uzņēmuma pamatdarbības veidus, īpašu uzmanību pievēršot pakalpojumu rentabilitātes un kvalitātes paaugstināšanai un darba organizācijas uzlabošanai. Šogad plānota arī Latvijas Pasta pārvaldes optimizācija, pārskatot uzņēmuma struktūrvienību kompetences un atbildības līmeņus, mazinot funkciju dublēšanu un nevajadzīgas birokrātiskas procedūras.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām TNS Latvia, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.


 

Papildu informācija:
Gundega Vārpa
Ārējo komunikāciju vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts
facebook.com/latvijas.pasts