Latvijas Pasts par vienkāršo starptautisko sīkpaku saņemšanu klientus sāk informēt ar mobilajām īsziņām

27.11.2017

Latvijas Pasts par vienkāršo starptautisko sīkpaku saņemšanu klientus sāk informēt ar mobilajām īsziņām

Paātrinot vienkāršo pārrobežu sīkpaku piegādi, Latvijas Pasts sācis aicinājumus par sūtījuma saņemšanu pasta nodaļā sūtīt uz klienta norādīto mobilā tālruņa numuru. Lai šī sistēma efektīvi funkcionētu,  Latvijas Pasts mudina visus klientus, kas noformē sūtījumus vietējās un ārvalstu interneta iepirkšanās sistēmās, vienmēr norādīt precīzu mobilā tālruņa numuru. Tā kā visā pasaulē sācies pasta uzņēmumiem un kravu pārvadātājiem noslogotākais gada posms, Latvijas Pasts aicina atcerēties, ka sūtījumi jānoformē un jānosūta savlaicīgi. Plānojot sūtījuma piegādes laiku, būtiski ņemt vērā attālumu līdz adresāta valstij, norādīt pareizu adresi, kā arī precīzu adresāta vārdu un uzvārdu. 

Lai paātrinātu un vienkāršotu pasta sūtījumu piegādes procesu, Latvijas Pasts sācis ieviest jaunu aicinājumu piegādes sistēmu vienkāršajām pārrobežu sīkpakām, kuras izmēra dēļ nav iespējams ievietot adresāta pastkastītē. Līdz šim adresāti aicinājumus par šādiem sūtījumiem saņēma pastkastītēs, savukārt turpmāk, ja uz sūtījuma būs precīzi norādīts adresāta mobilā tālruņa numurs, aicinājums tiks nosūtīts īsziņas formātā. 

Tāpēc Latvijas Pasts aicina klientus, noformējot sūtījumus ārvalstu interneta veikalos, parūpēties, lai adresāta sadaļā tiktu norādīts arī mobilā tālruņa numurs – pretējā gadījumā aicinājums tiks piegādāts adresāta pastkastītē tradicionālajā papīra formātā. Ja adresāts sīkpaku neizņems septiņu dienu laikā kopš īsziņas nosūtīšanas datuma, astotajā dienā tiks piegādāts aicinājums adresāta pastkastītē. Sīkāka informācija par aicinājumu piegādi īsziņas formātā atrodama te.       

Novembris un decembris ir periods, kad pasta nozares uzņēmumi visā pasaulē strādā ļoti intensīvi, jo sūtījumu apjoms pieaug vairākkārt. Lai adresāts svētku sveicienus un dāvanas saņemtu laikus, Latvijas Pasts aicina klientus savus sūtījumus sagatavot un noformēt savlaicīgi.

Būtiskākais, ko vajadzētu ievērot, ir attālums līdz adresāta valstij – jo galamērķis ir tālāks, jo, visticamāk, sūtījums ilgāku laiku uzkavēsies ceļā, īpaši tad, ja starp valstīm nav tiešās aviosatiksmes un sūtījumi ceļo tranzītā starp dažādām valstīm. Jāņem vērā, ka sūtījumi no Ķīnas un citu Āzijas valstu veikaliem uz Latviju ceļo tranzītā, izmantojot dažādu valstu pasta operatoru starpniecību, un pirmssvētku periodā sūtīšanas laiks līdz ar apjoma pieaugumu var būtiski palielināties. Kavēšanās var būt saistīta arī ar kravu sūtījumu sastrēgumiem pasaules lidostās.

Sūtījumi ilgāku laiku var ceļot arī starp Eiropas valstīm, ja nosūtītājvalsts pasta operators neizvēlas sūtījumu piegādei izmantot tiešo aviosatiksmi, bet sūtījumus virzīt sev izdevīgākajā veidā starp citām valstīm, tajā skaitā izmantojot kravu pārvadājumus pa sauszemi. Šādā veidā sūtījums tranzītā var uzkavēties pat līdz divām nedēļām.

Tikpat būtiski ir norādīt precīzu adresi un pārliecināties, lai sūtījums tiek apmaksāts ar atbilstošas nominālvērtības pastmarkām. Adreses svarīgas sastāvdaļas ir pareizi uzrakstīts ielas nosaukums, mājas vai dzīvokļa numurs un arī indekss – ja indekss tiks norādīts kļūdaini, sūtījums agri vai vēlu sasniegs adresātu, tomēr tas ceļos ilgāk, jo sūtījumi primāri tiek šķiroti, pamatojoties uz norādīto indeksu. Savukārt nepieciešamo pastmarkas nominālvērtību precīzi noteiks pasta nodaļas darbinieki, bet, ja to dara pats sūtītājs, attiecīgos datus vēlams pārbaudīt Latvijas Pasta mājas lapā ievietotajā cenrādī vai izmantot tajā pieejamo tarifu kalkulatoru, ar kura palīdzību ērti iespējams aprēķināt sava sūtījuma izmaksas. 

Reģistrēta pasta sūtījuma izvēlei ir vairākas priekšrocības – šādu sūtījumu iespējams izsekot visos tā pārsūtīšanas posmos Latvijas Pasta sūtījumu izsekošanas sistēmā vai arī attiecīgās valsts sūtījumu izsekošanas sistēmā. Iekšzemes pasta sūtījumu ceļam klients var sekot no sūtītāja līdz adresātam, savukārt pārrobežu pasta sūtījumus iespējams izsekot atkarībā no saņēmējvalsts publiskotās informācijas. Reģistrēta sūtījuma pazušanas vai bojājumu gadījumā atbilstoši Pasaules pasta konvencijai klientam ir tiesības pretendēt uz atbilstošu kompensāciju. 

Latvijas Pasts atgādina, ka pēdējais sūtījumu piegādes datums šogad pirms Ziemassvētkiem ir 22.decembris, bet pirms gadumijas – 29.decembris.


Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.


Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone | Sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: +371 67608504 
E-pasts: pr@pasts.lv; vineta.danielsone@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts