Latvijas Pasts digitalizē sūtījumu saņemšanas reģistrāciju – vairāk nekā 1300 pastnieku aprīko ar mobilajām ierīcēm

04.06.2018

Latvijas Pasts digitalizē sūtījumu saņemšanas reģistrāciju – vairāk nekā 1300 pastnieku aprīko ar mobilajām ierīcēm

Vairāk nekā 1300 Latvijas Pasta pastnieku 2018.gadā aprīkoti ar mobilajām viedierīcēm, kas ļauj digitāli reģistrēt gan sūtījuma saņemšanas faktu un klienta parakstu, gan arī fiksēt piegādes kavējuma iemeslu situācijās, kad ierakstīta sūtījuma saņēmējs nav atrodams norādītajā adresē. Līdz 2018.gada maija beigām pastnieku mobilajās ierīcēs reģistrēti vairāk nekā 1,2 miljoni klientu parakstu par sūtījumu saņemšanu.

Uzlabojot pasta pakalpojumu sniegšanas funkcionalitāti, Latvijas Pasts 2018.gadā īsteno pasta sūtījumu izsniegšanas reģistrācijas fakta pārnešanu digitālajā vidē – šā mērķa nodrošināšanai vairāk nekā 1300 pastniekiem izsniegtas mobilās viedierīces. Tajās tiek reģistrēts ierakstīta sūtījuma izsniegšanas fakts un klienta paraksts; iemesls, kāpēc sūtījums nav piegādāts, gadījumos, kad klients nav sastopams norādītajā adresē; piegādes informācijas nekavējoša apmaiņa ar Latvijas Pasta sūtījumu reģistrācijas kopējo sistēmu. Sūtījuma piegādes informācija tiek reģistrēta reālajā laika režīmā. Līdz maija beigām pastnieki klientiem izsnieguši un šo faktu mobilajās ierīcēs fiksējuši vairāk nekā 1,2 miljonus reižu.

“Līdz ar ierakstītu sūtījumu reģistrāciju pastnieku mobilajās ierīcēs esam īstenojuši vēl vienu posmu Latvijas Pasta modernizācijas un digitalizācijas virzienā. Tas daudzviet nebija viegli, jo nācās mainīt domāšanu no gadu desmitu tradīcijām pret 21.gadsimta tehnoloģijām. Taču nebija arī tik sarežģīti, jo daudzi darbinieki labprāt pieņēma pozitīvās pārmaiņas un paši palīdzēja apmācīt tos, kam sākotnēji process likās mazliet grūtāks,” uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Nodrošinot pastniekus ar mobilajām ierīcēm, būtiski samazinās Latvijas Pasta izmantoto papīra veidlapu daudzums, tādējādi paaugstinot uzņēmuma atbildību pret apkārtējo vidi; uzlabojas sūtījumu piegādes kontrole; atbrīvojas cilvēkresurss, kam vairs nav jāievada sūtījumu izsniegšanas dati kopējā sistēmā; pastnieki kļūst mobilāki un ir viegli komunicējami gan no klientu, gan Latvijas Pasta puses. 

2018.gadā īsteno vairākus modernizācijas projektus, tajā skaitā aizstājot papīra aicinājumu sūtīšanu ar mobilajām īsziņām gadījumos, kad klienti šādu informāciju norādījuši, nodrošinot attālinātas pieteikšanās iespēju pasta pakalpojumiem nodaļās no Latvijas Pasta mobilās aplikācijas un uzlabojot abonēšanas sistēmas abone.pasts.lv lietošanas funkcionalitāti. 

 

Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 4000 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 


Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505 
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts