Latvijas Pasts atkārtoti pārsniedz vēsturiski augstāko neto apgrozījuma līmeni, 2018.gadā – 89 miljoni eiro

01.08.2019

Latvijas Pasts atkārtoti pārsniedz vēsturiski augstāko neto apgrozījuma līmeni, 2018.gadā – 89 miljoni eiro

Arī 2018.gadā būtiski audzis Latvijas Pasta neto apgrozījums, attiecībā pret 2017.gadu palielinoties par 13,5 miljoniem eiro jeb 17,9% un sasniedzot 89,1 miljonu eiro. Tādējādi Latvijas Pasts ir pārsniedzis iepriekšējo vēsturiski augstāko neto apgrozījuma līmeni, kas bija 75,6 miljoni eiro 2017.gadā. Apgrozījuma pieaugums saistīts gan ar pieaugumu atsevišķos pasta pakalpojumu segmentos, gan jaunu pakalpojumu piedāvājumu un attīstību ārvalstu sadarbības partneriem tranzīta jomā.  

Latvijas Pasta neto apgrozījums 2018.gadā periodā sasniedzis līdz šim vēsturiski lielāko apjomu – 89,1 miljonu eiro, savukārt neto peļņa pārskata periodā veido 2 miljonus eiro, un tas ir par 0,3 miljoniem eiro vairāk nekā 2017.gadā. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2018.gadā bija ienākošie pasta paku sūtījumi – pieaugums par 59,5% jeb 8,4 miljoniem eiro, vēstuļu korespondence un sīkpakas – par 8,6% jeb 2,7 miljoniem eiro, Pasta norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 13,6% jeb 0,5 miljoniem eiro, eksprespasta sūtījumi – par 6,7% jeb 0,3 miljoniem eiro. 

Būtisku apgrozījuma pieauguma daļu veido Latvijas Pasta ārvalstu partneriem sniegtie tranzīta pakalpojumi, ko Latvijas Pasts nodrošina, dažādām saņēmējvalstīm piegādājot pasaulē otras lielākās tirdzniecības platformas Alibaba sūtījumus no Ķīnas. 2018.gada laikā Latvijas Pasts apkalpojis 34 tranzīta kravu lidmašīnas, bet kopumā kopš tranzīta projekta uzsākšanas 2017.gada vidū līdz šim brīdim Latvijas Pasts apkalpojis 68 tranzīta sūtījumu kravu lidmašīnas, no kurām lielākā bija Boeing 747 ar vairāk nekā 100 tonnu kravnesību. 

“2018.gadā esam atkārtoti nodrošinājuši vēsturiski lielāko Latvijas Pasta apgrozījuma pieaugumu, un tas saistīts ar mūsu proaktīvu darbību jaunu pakalpojumu nišu veidošanā, kā arī sava piedāvājuma modernizēšanu un kvalitātes uzlabošanu. Tajā pašā laikā jāuzsver, ka pasta pakalpojumu tirgus strauji mainās, un tradicionālo pasta pakalpojumu izmantošana arvien samazinās, liekot meklēt jaunus inovatīvus veidus pakalpojumu rentablai sniegšanai visā valsts teritorijā un jaunu mūsdienīgu produktu radīšanā aktuālajos pasta tirgus segmentos,” uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns. 

Latvijas Pasts 2018.gadā turpināja aktīvu modernizācijas un attīstības projektu īstenošanu, nodrošinot vairāku svarīgu servisu pārnešanu digitālajā vidē. Svarīgākie no tiem bija kases sistēmu modernizācija visās vairāk nekā 400 Latvijas Pasta nodaļās, uzlabojot klientu apkalpošanas funkcionalitāti un paralēli aprīkojot tās ar mūsdienīgiem maksājumu karšu termināļiem un elektroniskā paraksta ierīcēm par sūtījumu saņemšanu. 2018.gadā vairāk nekā 1300 pastnieku aprīkoti ar mobilajām viedierīcēm, kas ļauj digitāli reģistrēt gan sūtījuma saņemšanas faktu un klienta parakstu, gan fiksēt citus faktus par sūtījuma statusu. 

Kopš 2018.gada jūlija īstenots arī mobilo aicinājumu projekts par reģistrētu sūtījumu saņemšanu, tādējādi veicinot to ātrāku saņemšanu, ietaupot būtiskus papīra resursus un novēršot lieku funkciju veikšanu. 

Latvijas Pasta Eksprespasts, kas specializējas kurjerpasta pakalpojumu sniegšanā, Pasaules Pasta savienības (Universal Postal Union) Eksprespasta kooperatīva (Expressmail Service, EMS, Cooperative) 198 dalībvalstu konkurencē 2018.gadā atzīts par labāko kurjerpasta servisu pasaulē un tam piešķirts zelta līmeņa kvalitātes novērtējums. Pasta un eksprespasta sūtījumu efektīvākām piegādēm 2018.gadā ar 64 jauniem kravas mikroautobusiem papildināts Latvijas Pasta autoparks.

Latvijas Pasta investīcijas 2018.gadā sasniegušas 2 miljonus eiro, un tie ieguldīti jauno kases sistēmu iegādē, autoparka atjaunošanā, pasta pakalpojumu sniegšanas vietu renovācijā, jaunā datoru programmatūrā un datortehnikā. 

2019.gadā Latvijas Pasts turpina savu pamatdarbības veidu attīstīšanu, īpašu uzmanību veltot rentabilitātes un kvalitātes paaugstināšanai, darba organizācijas uzlabošanai, procesu automatizācijai un digitalizācijai. 


Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3800 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.


Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505 
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts | instagram.com/latvijas_pasts