Vēl vairākās pasta nodaļās sūtījumus var izņemt pakomātos, arī ārpus Rīgas: Jēkabpilī, Ulbrokā, Bauskā, Rēzeknē

13.05.2021

Vēl vairākās pasta nodaļās sūtījumus var izņemt pakomātos, arī ārpus Rīgas: Jēkabpilī, Ulbrokā, Bauskā, Rēzeknē

Jauni Latvijas Pasta pakomāti sūtījumu ātrākai saņemšanai pēdējo nedēļu laikā izvietoti vēl sešās pasta nodaļās visā Latvijā, tostarp ārpus Rīgas – Jēkabpilī, Ulbrokā, Bauskā un Rēzeknē. Turpinot pakomātu izvietošanu sūtījumu efektīvākai saņemšanai noslogotākajās Latvijas Pasta nodaļās, kur ir visvairāk izsniedzamo sūtījumu, nodaļās vai to tuvumā izvietoti jau 15 pakomāti. Bez minētajiem pakomātiem sūtījumu saņemšanai Latvijas Pasts šogad plāno izvietot vēl līdz 120 jaunu āra pakomātu. 

Mazinot pasta nodaļu noslogotību un nepieciešamību izmantot pasta operatoru darbu sūtījumu saņemšanā, sūtījumu efektīvākai un ātrākai izsniegšanai jauni pakomāti izvietoti arī Rīgas 35.pasta nodaļā Sesku ielā 2a, Rīgas 58.pasta nodaļā Dižozolu ielā 21, kā arī ārpus Rīgas – Jēkabpils 1.pasta nodaļā Brīvības ielā 131, Ulbrokas kultūras centra Ulbrokas pērle iekštelpās Institūta ielā 3, pasta centrā Bauska Slimnīcas ielā 9a un Rēzeknes 1.pasta nodaļā Atbrīvošanas alejā 81 k-5.

Katram no jaunajiem pakomātiem ir atšķirīgs pieejamības laiks atkarībā no to atrašanās vietas: Rīgas 35.pasta nodaļas pakomāts klientiem sūtījumu saņemšanai ir izmantojams katru darbdienu no plkst.8 līdz 19 un sestdienās no plkst.10 līdz 16, Rīgas 58.pasta nodaļā – katru darbdienu no plkst.8 līdz 20 un sestdienās no plkst.10 līdz 16, Jēkabpils 1.pasta nodaļā – katru darbdienu no plkst.8 līdz 18 un sestdienās no plkst.9 līdz 12, kultūras centra Ulbrokas pērle telpās – no pirmdienas līdz svētdienai plkst.9 līdz 21, pasta centrā Bauska – katru darbdienu no plkst.8 līdz 18.30 un sestdienās no plkst.8 līdz 13, Rēzeknes 1.pasta nodaļā – katru darbdienu no plkst.8 līdz 18. 

Ņemot vērā nepieciešamību izsniegt iespējami daudz sūtījumu, sākotnēji pasta nodaļās izvietotie pakomāti būs paredzēti tikai sūtījumu saņemšanai – sūtījumu nosūtīšanas funkcija tiks aktivizēta, tiklīdz sūtījumu izsniegšanas plūsma nodaļās kļūs vienmērīgāka.

Turpinoties Covid-19 izplatībai, vīrusa negatīvā ietekme būtiski ietekmē gan ienākošo sūtījumu plūsmu, gan pakalpojumu sniegšanu pasta nodaļās. Starptautisko sūtījumu plūsma ir ļoti nevienmērīga, vienlaikus bieži ienākot lielam sūtījumu apjomam no ārvalstīm, kas pēc apstrādes Latvijas Pasta šķirošanas kompleksā tiek nogādāti pasta nodaļās un ir vienlaikus jāizsniedz lielam skaitam klientu. Tajā pašā laikā iespējas apkalpot klientus pasta nodaļās samazinās: vairākos desmitos pasta nodaļu drošības prasību dēļ samazināts uz vietas apkalpojamo cilvēku un attiecīgi – arī kases sistēmu skaits.

Šā jautājuma risināšanai un maksimāli ātrai sūtījumu izsniegšanas nodrošināšanai Latvijas Pasts kopš februāra sācis jaunu pakomātu izvietošanu noslogotākajās Latvijas Pasta nodaļās – patlaban pakomāti tieši sūtījumu saņemšanai jau pieejami 15 pasta nodaļās vai to tuvumā: Rīgas 83.pasta nodaļā Dzirciema ielā 1a, pasta centrā Jelgava Katoļu ielā 2b, Ogres 1.pasta nodaļā Brīvības ielā 38, pie Rīgas 57.pasta nodaļas Prūšu ielā 2, Mārupē, t/c Rimi telpās Daugavas ielā 31, pie Rīgas 29.pasta nodaļas Ruses ielā 9, Rīgas 11.pasta nodaļā Marijas ielā 20, Rīgas 21.pasta nodaļā Ulbrokas ielā 7, Rīgas 39.pasta nodaļā Brīvības gatvē 211, kā arī Rīgas 35. un 58.pasta nodaļā, Jēkabpils 1.pasta nodaļā, Ulbrokas kultūras centrā Ulbrokas pērle, pasta centrā Bauska un Rēzeknes 1.pasta nodaļā

Tuvākajā laikā pakomāti tiks izvietoti arī pie citām pasta nodaļām vai to telpās. 

Katram no jaunajiem pakomātiem, kas atbilstoši konkrētās pasta nodaļas tehniskajiem parametriem un tirgū pieejamo pakomātu specifikai izvietots nodaļas priekštelpās, pašā nodaļā, tirdzniecības centrā vai citā nodaļai tuvumā esošā iestādē, ir atšķirīgs darbalaiks – tas izmantojams visu diennakti vai saskaņā ar attiecīgās nodaļas vai citas iestādes, kur tas izvietots, darbalaiku. 

Katra jaunā pakomāta kapacitāte ļauj tajā vienlaikus ievietot aptuveni 100 sūtījumu, un klients par sūtījuma saņemšanu pakomātā saņems īsziņu mobilajā tālrunī, ja šis numurs būs norādīts uz sūtījuma.

Tāpēc, noformējot sūtījumu, ir svarīgi iekļaut informāciju ar korektu un funkcionējošu adresāta mobilā tālruņa numuru, pievienojot to saņēmēja adresei. 

To pasta nodaļu klientus, kur tiks izvietoti pakomāti, aicinām rūpīgi sekot līdzi saņemto aicinājuma īsziņu tekstam, lai saprastu, vai sūtījumu iespējams saņemt pašā nodaļā vai nodaļas pakomātā. Arī saņemot atkārtotu īsziņas aicinājumu, lūdzam pārliecināties, vai sūtījuma saņemšanas vieta nav mainīta uz pakomātu – tas tiks darīts, ja pakomātā būs atbrīvojies nodalījums. Lai sūtījumu aprite pasta nodaļās būtu maksimāli raita, aicinām klientus sūtījumus no pakomātiem izņemt, cik ātri iespējams, lai ļautu tos saņemt arī nākamajiem klientiem. 

Kopējais Latvijas Pasta pakomātu skaits pēc visu jauno pakomātu izvietošanas sasniegs 80, un papildus nesen noslēdzies iepirkuma termiņš vēl 120 jaunu āra pakomātu iegādei. 

 

 

Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts | instagram.com/latvijas_pasts