Tuvojoties e-komercijas globālās izpārdošanas maratonam, Latvijas Pasts aicina klientus korekti noformēt pirkumus

09.11.2022

Tuvojoties e-komercijas globālās izpārdošanas maratonam, Latvijas Pasts aicina klientus korekti noformēt pirkumus

Novembrī tradicionāli risinās gada populārākās un apjomīgākās e-komercijas globālās iepirkšanās dienas – 11.novembrī sākas lielākais tiešsaistes iepirkšanās festivāls pasaulē Double 11, 25.novembrī notiek vispopulārākā izpārdošanas akcija pasaulē Melnā piektdiena (Black Friday), savukārt 28.novembrī, Kiberpirmdienā (Cyber Monday), preces izpārdod tehnoloģiju uzņēmumi. Latvijas Pasts aicina klientus korekti noformēt pirkumus, atgādinot, ka, saņemot sūtījumu no trešajām valstīm, tas var tikt pakļauts muitas formalitātēm, bet gadījumā, ja pārdevējs pievienojies IOSS jeb Import One Stop Shop režīmam, pievienotās vērtības nodoklis tiek apmaksāts pirkuma brīdī un muitošanu nodrošinās pasta uzņēmums.
 
Novembrī tradicionāli notiek gada populārākās un apjomīgākās e-komercijas globālās iepirkšanās dienas. Pirmā no izpārdošanās dienām risināsies jau šo piektdien, 11.novembrī, kad sākas atlaižu maratons, kura laikā vairāki desmiti tūkstoši zīmolu savas preces piedāvā par izdevīgu cenu. Šajā dienā sākas arī gada lielākā Aliexpress izpārdošana, ļaujot klientam iegādāties preces par zemāku cenu.

Vispopulārākā izpārdošanas akcija pasaulē – Melnā piektdiena (Black Friday) – šogad risināsies 25.novembrī. Latvijā un visā pasaulē klienti šo dienu izmanto, lai iegādātos ilgi kārotas lietas ar izdevīgām atlaidēm. 

Savukārt Kiberpirmdienā, 28.novembrī, notiek globālā elektropreču izpārdošana, kad par izdevīgām cenām preces pārdod tehnoloģiju uzņēmumi.

Latvijas Pasts atgādina, ka, noformējot pirkumu, jānorāda precīza adrese: būtiski pareizi uzrakstīt ielas nosaukumu, mājas vai dzīvokļa numuru, kā arī indeksu. Ja uz sūtījuma indekss tiks norādīts kļūdaini, tas agri vai vēlu sasniegs adresātu, tomēr tas ceļos ilgāk, jo primāri sūtījumi tiek šķiroti, pamatojoties uz norādīto indeksu. Latvijas Pasts aicina vienmēr, noformējot sūtījumu, norādīt korektu saņēmēja mobilā tālruņa numuru. Uz sūtījumiem norādītie mobilā tālruņa numuri netiek izmantoti citiem mērķiem, un to vienīgā funkcija ir klienta informēšana par sūtījuma saņemšanu.

Lai pārzinātu sava sūtījuma atrašanās vietu un statusu, iesakām sūtījumu noformēt kā izsekojamu, reģistrētu/ierakstītu un/vai apdrošinātu. Šiem sūtījumiem visas pasaules pasta sistēmā tiek piešķirts unikāls numurs, ko veido 13 zīmju kods – divi burti sākumā un beigās, bet vidū cipari, piemēram, AB123456789CD. To iespējams izsekot Latvijas Pasta sūtījumu izsekošanas sistēmā vai attiecīgās valsts sūtījumu izsekošanas sistēmā. 

Latvijas Pasts atgādina, ka pirkumus, kas iegādāti ārpus Eiropas Savienības, tajā skaitā arī mazas vērtības pirkumus, ir jāatmuito, un tas ir jāveic katram sūtījuma saņēmējam individuāli. Sīkāka informācija par atmuitošanas iespējām apskatāma Latvijas Pasta mājas lapas sadaļā Muita
 
Latvijas Pasts aicina klientus atcerēties, ka, pasūtot preces no Aliexpress un citiem trešo valstu interneta veikaliem, kas pievienojušies IOSS jeb Import One Stop Shop režīmam, pievienotās vērtības nodoklis tiek apmaksāts jau pirkuma brīdī. Tas nozīmē, ka klients var sūtījumu pasūtīt bez raizēm, jo atmuitošanas procesu nodrošina Latvijas Pasts vai cits pasta piegādes uzņēmums.

Jebkuru jautājumu gadījumā par pasta pakalpojumiem aicinām sazināties ar Latvijas Pasta Klientu centru pa tālruni 27008001 vai 67008001, rakstot e-pastā info@pasts.lv vai Latvijas Pasta sociālo tīklu profilos.

 


Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3000 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Sīkākai informācijai:
Vineta Kļaviņa | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
E-pasts: pr@pasts.lv, vineta.klavina@pasts.lv 

Latvijas Pasta sociālo mediju profili:
Twitter; Facebook; Instagram; Linkedin