Pasta centra Sakta pēdējā darbdiena – 2022.gada 30.decembris; klientus gaidīs Rīgas 10., 11. un 50.pasta nodaļa

21.11.2022

Pasta centra Sakta pēdējā darbdiena – 2022.gada 30.decembris; klientus gaidīs Rīgas 10., 11. un 50.pasta nodaļa
Pasta centra Sakta pēdējā darbdiena būs piektdiena, 2022.gada 30.decembris, kad centrs būs atvērts līdz plkst.19. Jaunajā – 2023. – gadā līdzšinējos Saktas klientus apkalpos Rīgas centra trīs tuvākās pasta nodaļas – 10., 11. un 50.pasta nodaļa. Strauji pieaugot pasta centra Sakta uzturēšanas izmaksām, samazinoties klātienes klientu skaitam un uzņēmumam optimizējot iekšējos procesus, Latvijas Pasts pieņēmis lēmumu par pasta centra Sakta reorganizāciju, pārtraucot pakalpojumu sniegšanu tās telpās. 
 
Pasta centra Sakta pēdējā darbdiena būs 30.decembris, kad klienti tiks apkalpoti no plkst.8 līdz 19. 2023.gadā Saktas līdzšinējo klientu apkalpošanu pārņems trīs citas netālu esošās nodaļas, kas atrodas mazāk nekā kilometra attālumā no Saktas, – Rīgas 10.pasta nodaļa Elizabetes ielā 41/43, Rīgas 11.pasta nodaļa Marijas ielā 20 un Rīgas 50.pasta nodaļa t/c Origo, Stacijas laukumā 2. Pasta centrā Sakta izmantotās abonentu kastītes no 2023.gada 2.janvāra klientiem būs pieejamas Rīgas 11.pasta nodaļā. Savukārt daļa no pasta centra Sakta darbiniekiem turpinās strādāt citās Latvijas Pasta nodaļās.
 
Pasta centrs Sakta ir viena no četrām Rīgas vēsturiskā centra pasta nodaļām, kas visas atrodas tuvu cita citai nelielā attālumā. Pēdējo trīs gadu laikā klientu plūsma Saktā sarukusi par 70% – to veicinājusi gan iedzīvotāju paradumu maiņa, gan iespēja virkni pakalpojumi izmantot attālināti, būtiski samazinoties nepieciešamībai apmeklēt pasta nodaļu klātienē. 
 
Vienlaikus straujā inflācija un energoresursu cenu pieaugums ievērojami palielinājis pasta centra Sakta uzturēšanas izmaksas, paaugstinot tās vairākkārt, turklāt divstāvīgā, 281 m2 plašā pasta centra telpu plānojums neļauj visu telpu platību efektīvi izmantot klientu apkalpošanai. 
 
Tāpēc pieņemts lēmums par Saktas reorganizāciju, pārtraucot pasta pakalpojumu sniegšanu šajās telpās un turpinot to sniegšanu trīs citās tuvējās nodaļās. Jāņem vērā, ka Saktā netika izsniegti pasta sūtījumi, līdz ar to šai nodaļai nav noteiktas piesaistītas klientu grupas kā nodaļās ar sūtījumu izsniegšanas funkciju.
 
Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu skaitu un izvietojumu Rīgas pilsētā nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums par universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu, kas paredz, ka Latvijas Pastam Rīgas pilsētā jānodrošina 25 nepārvietojamas pasta pakalpojumu sniegšanas vietas. Latvijas Pasts šos nosacījumus izpilda, sniedzot pasta pakalpojumus 33 pasta nodaļās.
 
 
 
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, pakomātu, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3000 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību. 
 
 
Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
 
Latvijas Pasta sociālo mediju profili:
Twitter; Facebook; Instagram; Linkedin