Latvijas Pasts aicina Pasta norēķinu sistēmas kontu īpašniekus atjaunot klienta datus

27.02.2023

Latvijas Pasts aicina Pasta norēķinu sistēmas kontu īpašniekus atjaunot klienta datus
Ievērojot Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības un īstenojot Pazīsti savu klientu politiku, Latvijas Pasts kā licencēta maksājumu iestāde aicina Pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontu īpašniekus savlaicīgi atjaunot klienta datus. Informācijas atjaunošanai nepieciešams aizpildīt klienta anketu, ko klienti, kas būs norādījuši korektu dzīvesvietas adresi, saņems vēstulēs no Latvijas Pasta vai varēs aizpildīt uz vietas jebkurā pasta nodaļā. Aizpildītās anketas iespējams nogādāt sev ērtākajā pasta nodaļā, kur pasta darbinieks šo datu pieņemšanai identificēs klientu uz personu apliecinošu dokumentu pamata. 
 
Latvijas Pastam kā maksājumu iestādei, tāpat kā bankām un citām finanšu institūcijām, ir pienākums īstenot principu Pazīsti savu klientu atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumam un Latvijas Bankas izdotajiem Klientu padziļinātās izpētes normatīvajiem noteikumiem.
 
Principa Pazīsti savu klientu mērķis ir rūpēties par drošu vidi, novērst iespējamos naudas atmazgāšanas, terorisma un proliferācijas finansēšanas riskus. Lai to īstenotu, visu finanšu tirgus dalībnieku – tajā skaitā Latvijas Pasta – pienākums ir iegūt informāciju par klientiem un viņu naudas līdzekļu izcelsmi.
 
Atbilstoši PNS kontu īpašnieku anketās sniegto datu derīguma termiņam 2023.gadā anketas dati jāatjauno vairākiem tūkstošiem klientu. Tāpēc atgādinājumi un aicinājumi aizpildīt klientu anketas kontu īpašniekiem tiks nogādāti dažādos iespējamajos veidos – gan nosūtot vēstules ar anketām tiem klientiem, kas šādā veidā ir sasniedzami un ir norādījuši korektu dzīvesvietas adresi, gan uzrunājot klientus pasta nodaļās, sniedzot pakalpojumus. 
 
Klienta informāciju anketās Latvijas Pasts lūdz aizpildīt 15 darbdienu laikā no pieprasījuma saņemšanas brīža, iesniedzot tuvākajā vai ērtāk pieejamajā pasta nodaļā un uzrādot personu apliecinošu dokumentu. Anketas iesniegšanai pasta nodaļās Latvijas Pasts aicina izmantot mēneša pēdējās dienas, sākot ar 20.datumu, kad nodaļās ir mazāka apmeklētāju plūsma, lai neietekmētu nodaļu darbu un neveidotos sastrēgumi apkalpošanā.
 
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma 28.pants paredz Latvijas Pastam tiesības pieprasīt un klientiem pienākumu iesniegt Latvijas Pastam klientu izpētei nepieciešamo informāciju un dokumentus, tajā skaitā informāciju par klientu patiesajiem labuma guvējiem, klientu veiktajiem darījumiem, klientu un patieso labuma guvēju saimniecisko, personisko darbību, finansiālo stāvokli, naudas vai citu līdzekļu avotiem. Atsevišķos gadījumos Latvijas Pasts var pieprasīt arī citu papildu informāciju.
 
Latvijas Pasts atgādina, ka prasību neizpildes vai daļējas izpildes gadījumā var tikt ierobežota finanšu pakalpojumu sniegšana. Tāpēc, lai veiksmīgi turpinātu darījuma attiecības, ir svarīgi savlaicīgi iesniegt nepieciešamo informāciju un prasītos dokumentus.
 
Papildu informācijas nepieciešamības gadījumā aicinām sazināties ar Latvijas Pasta darbiniekiem, zvanot pa tālruni 67608364.
 
Sīkāka informācija par klientu anketu aizpildīšanu pieejama te.
 
Latvijas Pasta pienākums ir garantēt klientu personas, kontu, noguldījumu un darījumu noslēpumu (Kredītiestāžu likuma 61. pants). Ziņas par klientu un viņa darījumiem, ko Latvijas Pasts iegūst, sniedzot finanšu pakalpojumus saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem, ir neizpaužamas ziņas, kas nesatur valsts noslēpumu (Kredītiestāžu likuma 62. panta 5. daļa). Šādas ziņas Latvijas Pasts var sniegt tikai pašam klientam un tā pārstāvjiem, bet Kredītiestāžu likumā noteiktajos gadījumos – arī valsts institūcijām un amatpersonām (Kredītiestāžu likuma 63. pants). 
 
 
 
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu un izvērstu āra un iekštelpu pakomātu tīklu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, pakomātu, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3000 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
 
 
Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
 
Latvijas Pasta sociālo mediju profili:
TwitterFacebookInstagramLinkedin