Latvijas Pasta apgrozījums pieaudzis par 17,5%, salīdzinot ar pagājušo gadu

15.08.2023

Latvijas Pasta apgrozījums pieaudzis par 17,5%, salīdzinot ar pagājušo gadu

2023. gada pirmajā pusgadā Latvijas Pasta neto apgrozījums sasniedzis 55,9 miljonus eiro, kas ir par 17,5% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Pateicoties pieaugumam tranzīta pakalpojumu segmentā un ražošanas izmaksu samazinājumam, ko izdevies īstenot, veicot procesu modernizāciju un pilnveidi, 2023. gada pirmajos sešos mēnešos uzņēmums strādājis ar 1,2 miljonu eiro neto peļņu.

Būtiskāko Latvijas Pasta ieņēmumu pieaugumu pārskata periodā salīdzinājumā ar plānoto rādītāju veido tranzīta pakalpojumi, kas šī gada pirmajā pusgadā veicinājuši ieņēmumu pieaugumu par 5,2 miljoniem eiro jeb 36,8%, salīdzinot ar aizvadīto gadu. Pieaugums lielā mērā skaidrojams ar sūtījumu plūsmas atjaunošanos uz Baltiju un Ukrainu pēc Krievijas Federācijas uzsāktā pilna apmēra iebrukuma Ukrainā 2022.gada februārī un ar to saistītajām ģeopolitiskajām pārmaiņām.

Savukārt universālā pasta pakalpojuma segmentā, kur lielāko daļu veido iekšzemes vēstuļu, pārrobežu izejošā un pārrobežu ienākošā vēstuļu korespondence, 2023. gada pirmajos sešos mēnešos ieņēmumi sasnieguši 18,9 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, ir par 2,8 miljoniem eiro vairāk.

“Pēdējie gadi nozarei ir bijuši izaicinoši, taču izgaismojuši skaidru vīziju par klientu vajadzībām un paradumiem. Esmu pateicīgs mūsu darbiniekiem un klientiem par lojalitāti un uzticēšanos. Lai sasniegtu vēl augstākus rezultātus, mēs aktīvi turpinām modernizēt procesus un pakalpojumus. Apzināmies, cik būtiski gan šodien, gan nākotnē būs energotaupības risinājumi un cik svarīga ir ilgtspējīga biznesa modeļa veidošana un īstenošana. Plānojam turpināt uzņēmuma modernizāciju, lai varētu nodrošināt mūsu klientiem kvalitatīvus un viņu aktuālajām vajadzībām atbilstošus pakalpojumus, kas ir ne tikai mūsdienīgi, bet arī videi draudzīgi un ilgtspējīgi,” stāsta Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Šogad Latvijas Pasts ieviesis virkni pilnveidojumu, piemēram, kopš aprīļa klientiem pieejamas VISA maksājumu debetkartes, kas ļauj ērti veikt maksājumus un pirkumus attālināti. Šobrīd izsniegtas 2529 kartes, un līdz gada beigām plānots izsniegt kopā 5000 šādu karšu. Vienlaikus klientiem pieejama mobilā lietotne Latvijas Pasts Pay, kas ļauj pārvaldīt naudas līdzekļus Latvijas Pasta kontā, kā arī veikt drošus maksājumus ar VISA maksājumu karti. 

Turpinot uzņēmuma iesākto ceļu pretī tā darbības efektivizēšanai un ilgtspējīgu risinājumu iedzīvināšanai, Latvijas Pasts papildinājis savu autoparku ar videi draudzīgām automašīnām, kas ļauj ne vien mazināt ietekmi uz vidi, bet arī būtiski samazināt izdevumus. Uzņēmuma autoparks šobrīd sastāv no 582 piegādes automobiļiem, no kuriem vairāk nekā puse ir šā gada martā pastniekiem iegādātie jaunie, videi daudz draudzīgākie automobiļi Toyota Yaris Cross, kuru nelielais degvielas patēriņš ļauj samazināt CO2 emisijas.

Pielāgojoties klientu paradumu maiņai, uzņēmums šogad mērķtiecīgi turpina pakomātu tīkla paplašināšanu. Līdz 2023. gada beigām plānots nodrošināt vismaz 220 pakomātus visā Latvijā. Tāpat, ņemot vērā piegādes ātruma ietekmi uz klientu apmierinātību, tika pilnveidoti procesi. Rīgas sūtījumu apstrādes un šķirošanas kompleksā uzstādīta automatizēta paku šķirošanas līnija, kas turpmāk atvieglos dažādas manuāli veicamas darbības, kā arī būtiski paātrinās darba procesu – tā spēj apstrādāt vismaz 2500 sūtījumus stundā. Šie un citi tehniskie uzlabojumi būtiski uzlabojuši darba efektivitāti – no iekšzemes vienkāršajiem nereģistrētajiem sūtījumiem 94,7% vēstuļu tiek piegādāti jau nākamajā darbdienā, savukārt 80,9% vienkāršo nereģistrēto pārrobežu sūtījumu (pakas, vēstules u.tml., Eiropas mērogā) savus adresātus spēj sasniegt nākamajā darbadienā.

Šā gada atlikušajos mēnešos Latvijas Pasts plāno turpināt darbu pie procesu, tehnisko risinājumu pilnveides – plānots uzsākt iepirkumu automatizētai vēstuļu šķirošanas līnijai. Savukārt ar Eiropas Savienības fondu finansējuma atbalstu otrā pusgada laikā plānots uzstādīt aptuveni 200 saules paneļus pie Latvijas Pasta biroja ēkas ar kopējo jaudu 110 kW. Tāpat arī paredzēts darbs pie pakalpojumu pieejamības paplašināšanas klientiem, uzstādot jaunus pakomātus visā Latvijas teritorijā.

 

Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu un izvērstu āra un iekštelpu pakomātu tīklu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, pakomātu, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 2700 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.


Sīkākai informācijai:
Vineta Anna Sarkane | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
E-pasts: pr@pasts.lv; vineta_anna.sarkane@pasts.lv   

Latvijas Pasta sociālo mediju profili:
Twitter; Facebook; Instagram; Linkedin