Liepājā gaidāmas izmaiņas pasta nodaļu pārklājumā

19.07.2024

Liepājā gaidāmas izmaiņas pasta nodaļu pārklājumā

Latvijas Pasta darbības pamatā ir drošu, kvalitatīvu un mūsdienīgu pasta un maksājumu pakalpojumu nodrošināšana. Tā kā Latvijas un pasaules tendences liecina par pieprasījuma pēc tradicionālajiem pasta pakalpojumiem samazināšanos, tad jo īpaši svarīgi ir attīstīt mūsdienīgu pakalpojumu segmentu, tos sniedzot arī vides pieejamības prasībām atbilstošos apstākļos. Lai to nodrošinātu uzņēmuma klientiem Liepājā, ir gaidāmas izmaiņas pilsētas pasta nodaļu pārklājumā.

Patlaban Liepājā pieejamas piecas klātienes pasta un maksājumu pakalpojumu sniegšanas vietas, tomēr, reaģējot uz klientu paradumu maiņu, ar ko saskaras uzņēmumi gan Latvijā, gan pasaulē, no 14. augusta darbību pārtrauks Liepājas Karostas pasta nodaļa, savukārt Liepājas centra pasta nodaļas darbā pārmaiņas gaidāmas no 18. oktobra. Latvijas Pasta pakalpojumi joprojām būs plaši sasniedzami visiem liepājniekiem. Īpašu vērību Latvijas Pasts pievērš gan pakomātu pieejamībai, gan pārskata  pasta nodaļu atrašanās vietas un to darba laikus. Latvijas Pasta interesēs ir atrast labākos risinājumus, lai uzlabotu gan uzņēmuma saimniecisko efektivitāti, gan arī apmierinātu klientu vajadzības.  

Uzstādot pakomātus, pasta nodaļās sarūk klātienes apmeklējumu skaits

Salīdzinot ar Liepājā apmeklētāko – Rietumu centra – pasta nodaļu, Karostas pasta nodaļā vidēji ik dienu iegriežas par 70% mazāk klientu, bet Liepājas centra pasta nodaļā – par 24% mazāk apmeklētāju.

Sniedzot cilvēkiem iespēju dažādus paku sūtījumus saņemt un nosūtīt Latvijas Pasta pakomātos, nepieciešamība apmeklēt vietējo pasta nodaļu klātienē ir būtiski sarukusi. To apliecina arī Karostas nodaļas pieredze, kur pēc pakomāta uzstādīšanas Sila ielā 3, ko ikviens var izmantot sev ērtākajā laikā, nerēķinoties ar pasta nodaļu darba laika ierobežojumiem, fiksēts būtisks klātienes apmeklējumu skaita samazinājums.

Šobrīd Liepājā veiksmīgi darbojas jau deviņi Latvijas Pasta pakomāti. Tie uzstādīti plašā pilsētas teritorijā, lai būtu viegli pieejami no dažādām lokācijām: Klaipēdas ielā 62, Esperanto ielā 2/8, Ganību ielā 171, Krūmu ielā 45/47, Ganību ielā 182, Parka ielā 12, O. Kalpaka ielā 74, Kārļa Zāles laukumā 8 un Sila ielā 3. To izvietojumu līdz augusta sākumam paredzēts papildināt ar vēl vienu pakomātu Karostas teritorijā, Atmodas bulvārī 10c.

Apkalpošana klātienē kļūs klientam draudzīgāka

Pasta un maksājumu pakalpojumus klātienē Liepājā joprojām varēs saņemt Klaipēdas rajona, Laumas rajona un Liepājas Rietumu centra pasta nodaļās. Rietumu centra pasta nodaļa, kas atrodas vien nepilna kilometra attālumā no pilsētas centra pasta nodaļas, klientiem pieejama septiņas dienas nedēļā, tai ir ērti piekļūt un ir ieviestas vides pieejamības prasības. Savukārt Karostas rajona iedzīvotājiem klātienes pakalpojumi pieejami vien dažu minūšu brauciena attālumā ar sabiedrisko transportu Laumas rajona pasta nodaļā.

Latvijas Pasta tālākā attīstības stratēģija paredz pakāpeniski ieviest mūsdienīgu pasta nodaļu konceptu, ievērojot ne tikai vizuāli atbilstošus risinājumus, bet arī nodrošinot piekļuvi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem. Uzņēmums ir sācis apzināt iespējas kādu no pasta nodaļām pārcelt uz kādu no Liepājā esošajiem tirdzniecības centriem. Tas būtu būtisks ieguvums klientiem, jo tādējādi pasta nodaļas pakalpojumi būtu ne tikai fiziski sasniedzamāki, bet arī ilgāks kļūtu pasta nodaļas darba laiks, un tā atrastos vietā ar lielāku apmeklētāju plūsmu.

Plānojot izmaiņas pasta nodaļu pārklājumā, ir saglabāta pakalpojumu pieejamība plašam iedzīvotāju lokam, kur katrs var izvēlēties ērtāko risinājumu. Latvijas Pasts savā darbībā ievēro sociāli atbildīga uzņēmuma principus, tāpēc, izvērtējot pasta nodaļu pārklājuma izmaiņas, tiek ievērotas Universālā pasta pakalpojumu prasības pēc noteiktu pasta nodaļu skaita konkrētā teritorijā. To nosaka pēc iedzīvotāju skaita, un Liepājā pilnvērtīga pakalpojuma saņemšanai nepieciešamas trīs pasta nodaļas.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts ir valsts kapitāla sabiedrība, un tās darbības virzieni ietver pasta, loģistikas un finanšu pakalpojumus. Uzņēmums specializējas iekšzemes un starptautiskās piegādēs, sākot ar e-komercijas un paku sūtījumiem līdz presei, vēstuļu korespondencei un personalizētiem loģistikas risinājumiem. Latvijas Pasts, izmantojot uzticamus gaisa, ūdens un sauszemes tranzīta savienojumus, sniedz pakalpojumus gan privātpersonām, gan biznesa klientiem. Nacionālā pasta operatora komandu veido ap 2300 darbinieku.

Latvijas Pasts rūpējas par klientu pieredz vairāk nekā 155 pasta nodaļās.  Uzņēmums pastāvīgi ievieš inovācijas un mūsdienīgas tehnoloģijas, attīstot valstī lielāko pakomātu pārklājumu 400 vietās. Latvijas Pasta vīzija – kļūt par pirmo izvēli ikkatra Latvijas iedzīvotāja sūtījumiem.

 

Papildu informācijai:

Inita Fedko | Komunikācijas un filatēlijas daļas komunikācijas speciāliste

Tālr.: Mob.: +371 26663732

E-pasts: pr@pasts.lv; inita.fedko@pasts.lv