26.10.2011

Reklāmas un filatēlijas eksperti: Latvijas radošās aktivitātes ir "starptautiski konvertējamas"

Latvijas sabiedrība ir radoša un atvērta jauniem oriģināliem projektiem, kuru idejas galarezultātā var būt interesantas arī starptautiskā līmenī, atzīst Latvijas Pasta pirmoreiz valsts vēsturē organizētā pastmarku dizaina konkursa žūrijas dalībnieki, kas pārstāv reklāmas, grafiskā dizaina un filatēlijas ekspertu vidi. Kopumā konkursā tika iesniegti 412 pastmarku dizaina darbi, no kuriem konkursa nolikumam atbilda un mājaslapā www.jaunapastmarka.lv tika publicētas 343 dizaina idejas. Līdz 2011.gada 28.oktobrim saskaņā ar žūrijas lēmumu publiskai balsošanai izvirzīti 30 darbi. Uzvarētāja pastmarka tiks nodrukāta vismaz pusmiljona eksemplāru tirāžā.

Latvijas Pasta pastmarku dizaina konkursa ideju atzinīgi vērtē visi konkursa žūrijas pārstāvji, uzsverot tā oriģinalitāti, iespēju Latvijas "vizītkartes" - pastmarkas izveidē iesaistīt maksimāli lielu sabiedrības daļu un mūsdienu tehnoloģiju izmantošanu tradicionālo pasta vērtību popularizēšanā.

"Pastmarku konkurss ir iespēja Latvijai pasaulē izskanēt radoši un saistoši," uzsver reklāmas un komunikāciju eksperts Ansis Egle, norādot, ka konkursā iesniegtajiem darbiem dota brīva iespēja "runāt par valsts tēlu aizraujošā vizuālā valodā" un ka "kokursa forma ir laba zīme, ka izdosies atrast vislabāko /pastmarkas dizaina/ risinājumu". Arī grafikas dizainers Miķelis Baštiks akcentē konkursa brīvo formātu, neierobežojot tā dalībnieku izdomu un ļaujot iesniegt visdažādākos risinājumus. "Ļoti laba iniciatīva, kas, cerams, cels pasta popularitāti un dos iedzīvotājiem jaunu un skaistu pastmarku, kas būs nedaudz citāda, nekā ierasts līdz šim," uzskata M.Baštiks.

Pēc A.Egles domām, Latvijas Pasta rīkotais konkurss liecina, ka "latviešiem ir straptautiski konvertējamas kvalitātes, kurām jādod zaļā gaisma". Savukārt Latvijas Pasta Pasta vērtszīmju un filatēlijas departamenta direktors Edmunds Bebrišs atzīst: "Ņemot vērā lielo atsaucību šādam konkursam, ir skaidrs, ka Latvijā ir daudz radošu cilvēku, kuri novērtē interesantas un atraktīvas idejas. Tas nozīmē, ka varam būt atvērtāki neparastām idejām pastmarku dizaina izstrādē arī turpmāk."

Sīkāka informācija par žūrijas sastāvu šeit.

Konkursā iesniegtajos pastmarku dizaina darbos figurēja visdažādākā tematika: dabas skati, ziedi, latviešu alfabēts, dzīvnieki, ornamenti un grafiskie zīmējumi, nacionālie simboli, Vecrīga, dažas latviešu ēdienkartes sastāvdaļas, piemēram, rupjmaize, arī atsevišķu personu fotoportreti. Taču profesionāļu žūrija, izskatot iesniegtos darbus, vērtēja pastmarku idejas izveidē ieguldīto darbu un dizaina oriģinalitāti.

Balsojums par www.jaunapastmarka.lv publicētajiem pastmarku dizainiem turpināsies līdz piektdienas, 28.oktobra, pusnaktij, un tajā var piedalīties, izmantojot savu kontu sociālajos tīklos twitter, draugiem vai facebook. No viena konta var balsot par dažādām pastmarkām, taču diennaktī par vienu pastmarku no konkrēta konta iespējams tikai viens balsojums. Līdz piektdienai balsojuma rezultāti www.jaunapastmarka.lv būs publiski, taču no piektdienas konkrētais balsojums par katru pastmarku tiks slēpts. Pastmarku dizaina konkursa uzvarētājs tiks paziņots nākamajā pirmdienā, 31.oktobrī. Konkursa uzvarētāja dizaina ideja pastmarkas formātā tiks izdota 2012.gada janvārī vismaz 500 000 eksemplāru, un šīs pastmarkas nominālvērtība būs 0,35 Ls.

Latvijas Pasts ik gadu izdod vidēji 12-16 jaunu pastmarku, kuru kopējā tirāža sasniedz līdz 7 miljoniem eksemplāru, uz vēstuliem un citiem korespondences sūtījumiem tālāk apceļojot visu pasauli. Pastmarku tematiku katram gadam nosaka speciāli izveidotā Pastmarku emisijas komisija. Taču, lai radītu pastmarku, kuras veidošanā piedalītos maksimāli daudz Latvijas iedzīvotāju, Latvijas Pasts piedāvāja līdz šim nebijušu iespēju, aicinot savu pastmarkas dizaina projektu iesūtīt ikvienam interesentam.

Bez iespējas redzēt pastmarku ar savu dizainu vismaz pusmiljona eksemplāru tirāžā ceļojam uz tuvām un tālām pasaules valstīm populārākās idejas autors saņems arī balvu - iespēju izgatavot savu unikālu personalizēto pastmarku komplektu.

Balso par savu pastmarkas dizaina favorītu interneta vietnē www.jaunapastmarka.lv!

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietas. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana; uzņēmums sniedz arī filatēlijas, pārvadājumu un eksprespasta, finanšu starpniecības, maksājumu, preses un mazumtirdzniecības pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kas nodarbina ap 5000 darbinieku.

Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
VAS Latvijas Pasts
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: + 371 67608505
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv
www.pasts.lv