20.11.2013

Latvijas Pasta pastmarku dizaina konkursā nodotas 6072 balsis; uzvar pastmarka Imants Ziedonis ziedēs mūžīgi

Latvijas Pasta un Imanta Ziedoņa fonda Viegli organizētajā pastmarku dizaina konkursā ar 2074 balsīm uzvarējusi Andras Pētersones veidotā pastmarka Imants Ziedonis ziedēs mūžīgi. Tādējādi šī dizaina ideja tiks izmantota reālas pastmarkas dizaina izstrādē un 2014.gada janvārī nodrukāta 300 000 eksemplāru tirāžā ar nominālvērtību 0,50.

Kā jau ierasts Latvijas Pasta rīkotajos pastmarku dizaina konkursos, balsojums pēdējās dienās izvērtās ļoti sīvs: balsošanas rezultāts par divām populārākajām pastmarkām mainījās burtiski pa minūtēm. Balsošana noslēdzās vakar, 19.novembrī, plkst.23.59, un tad kļuva redzams, ka 1.vietu ieguvusi A.Pētersones pastmarkas dizains, bet godpilno 2.vietu ar 2017 balsīm - Egijas Zīrāpas veidotā pastmarka. Savukārt 3.vietu ar 279 balsīm ieņem Elvitas Vilcānes pastmarkas Uguntiņa - Krāsainās pasakas dizains. Visu iesniegto darbu dizainus un balsu skaitu par katru pastmarku iespējams aplūkot šeit: http://jaunapastmarka.lv/finalisti.

Bez iespējas redzēt pastmarku ar paša veidoto dizainu ceļojam uz tuvām uz tālām valstīm konkursa uzvarētāja saņems arī balvu - grafisko planšeti, kā arī iespēju izgatavot savu unikālu personalizēto pastmarku komplektu Latvijas Pastā. Savukārt otrās un trešās vietas ieguvēji saņems I.Ziedoņa un Aivara Berķa grāmatu No Jāņiem līdz Murjāņiem un komponista Raimonda Tigula un dzejnieka mūzikas un dzejas CD formāta kopdarbu Epifānijas ar īpašiem fonda Viegli pārstāvju un komponista personalizētiem vēstījumiem.

Pastmarkas dizaina konkursu Latvijas Pasts organizē jau trešo reizi, taču pirmoreiz tajā definēta noteikta tēma. No 21.oktobra līdz 8.novembrim ikviens interesents interneta vietnē http://jaunapastmarka.lv tika aicināts iesūtīt savu pastmarkas dizaina skici ar asociācijām par I.Ziedoņa tēmu - ilustrāciju dzejai, pasakām, prozai vai radošas un neparastas idejas saistībā ar dzejnieku un viņa darbiem. Visus iesniegtos darbus sākotnēji vērtēja žūrija, kuras sastāvā darbojās fonda Viegli pārstāve Māra Upmane-Holšteine, komponists Raimonds Tiguls, reklāmas eksperts Armands Leitis un Latvijas Pasta Filatēlijas departamenta direktors Edmunds Bebrišs. 11.novembrī žūrijas izvēlētie darbi tika nodoti publiskam balsojumam - izmantojot sociālo tīklu twitter, facebook un draugiem kontus, lietotāji varēja nobalsot par savu iecienītāko pastmarku interneta vietnē http://jaunapastmarka.lv.

2012.gada pastmarku dizaina konkursā tika iesniegtas 166 pastmarku dizaina idejas, un konkursa finālā par saviem pastmarku dizaina favorītiem tika nodota 4451 balss. Ar 1181 balsi uzvarēja Jāņa Uzrauga veidotā pastmarka, kurā attēlots BMX riteņbraucējs. Savukārt 2011.gada konkursā uzvarēja Evita Eidinta ar pastmarku Vieta, kur rodas stāsti.


Par VAS
Latvijas Pasts


Latvijas Pasts
nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku.

Par Imanta Ziedoņa fonu Viegli

Imanta Ziedoņa fonds
Viegli ir nodibinājums, kas izveidots 2010.gada pavasarī, lai īstenotu fonda patronam - dzejniekam Imantam Ziedonim tuvu misiju: "Latvija ir brīnumskaista zeme, bet skaistajam jāpalīdz parādīties." Fonda mērķis ir atbalstīt un veicināt jaunradi Latvijā, veicinot Imanta Ziedoņa ideju īstenošanos un vērtību turpināšanos, atbalstot radošas, neparastas idejas un veidojot projektus, kas atklāj Latvijas skaistumu.


Papildu informācija:
Zane Plone
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: +371 67608504
E-pasts:
zane.plone@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts
; facebook.com/latvijas.pasts