Latvijas Pasta un TV3 pastmarku dizaina konkursā par Latvijas Lepnuma tēmu uzvar Dziedošie koki; kopā balsots 6385 reizes

22.10.2014

Latvijas Pasta un TV3 pastmarku dizaina konkursā par Latvijas Lepnuma tēmu uzvar Dziedošie koki; kopā balsots 6385 reizes

Latvijas Pasta un TV3 organizētajā Latvijas Lepnuma pastmarku dizaina konkursā ar 1443 balsīm uzvarējusi Solvitas Kukles veidotā pastmarkas skice Dziedošie koki. Kopumā par pastmarkām no sociālo tīklu Draugiem, Facebook un Twitter kontiem balsots 6385 reizes. Uzvarējusī dizaina ideja tiks izmantota reālas pastmarkas dizaina izstrādē un 2014.gada nogalē nodrukāta 300 000 eksemplāru tirāžā ar nominālvērtību € 0,50.

Balsojums sociālajos tīklos risinājās no 14. līdz 20.oktobrim, un aktīvākā balsošana tradicionāli notika konkursa pēdējās dienās, pastmarku autoriem aktīvi aģitējot par saviem darbiem dažādos sociālajos tīklos. Saspringtākā cīņa risinājās starp divām pastmarku idejām – Dziedošajiem kokiem un autores Gunas Gamazinas Dziesmu vācelīti. Rezultātā Dziesmu vācelīte ar 1135 balsīm ierindojas 2.vietā, savukārt 3.vietu ar būtisku starpību – 630 balsīm – ieņem pirmās vietas ieguvējas S.Kukles vēl viens iesūtītais darbs Auseklis.

Visvairāk balsu šāgada konkursā saņemts no Draugiem – 3169 balsis, no Facebook balsots 2175 reizes, savukārt no Twitter – 1041 reizi. Pretēji Latvijas Pasta rīkotajām pastkaršu sūtīšanas akcijām, kurās lietotāji aptuveni pusi uz pusi izmanto gan datorus, gan mobilās ierīces, pastmarku konkursa balsotāji 80% gadījumu balsojuši tieši no datora. 

Pastmarku dizaina konkursu Latvijas Pasts organizēja jau ceturto reizi – izmantojot interneta vietni http://jaunapastmarka.lv, tajā var piedalīties ikviens interesents: kā fiziskas, tā juridiskas personas. Šogad no 22.septembra līdz 13.oktobrim konkursā tika iesniegtas 234 pastmarku skices – par vairākiem desmitiem vairāk nekā iepriekšējo gadu konkursos. Fināla balsojumam sociālajos tīklos žūrija izvirzīja 30 pastmarku, kas izcēlās ar oriģinalitāti un atbilstību definētajai tēmai.

Bez iespējas redzēt pastmarku ar paša veidoto dizainu ceļojam uz tuvām uz tālām valstīm konkursa uzvarētāja saņems arī balvu – grafisko planšeti, kā arī iespēju izgatavot savu unikālu personalizēto pastmarku komplektu Latvijas Pastā. Savukārt otrās un trešās vietas ieguvēji saņems Latvijas Pasta 2013.gadā izdoto pastmarku pilnu komplektu.

Latvijas Lepnums ir projekts, ko TV3 sadarbībā ar laikrakstu Diena un sociālo portālu draugiem.lv rīko jau 11.gadu, aicinot apzināt tos pašaizliedzīgos un apņēmīgos līdzcilvēkus, kas snieguši nesavtīgu palīdzību, glābuši nelaimē nokļuvušos, snieguši cerību un piepildījuši kāda klusos sapņus. Līdzšinējo 10 projekta īstenošanas gadu laikā saņemts vairāk nekā 6000 pieteikumu ar Latvijas Lepnuma stāstiem par cilvēkiem, kas pelnījuši būt šā titula saņēmēji. Katru gadu Latvijas Lepnuma balvas tiek pasniegtas 10 dažādās nominācijās. Latvijas Lepnuma simbols, ko, darinātu stiklā, saņem balvas laureāti, ir Zelta ābele.

2013.gada pastmarku dizaina konkursā, ko Latvijas Pasts organizēja kopā ar Imanta Ziedoņa fondu Viegli, tika iesniegtas 165 dizaina idejas un sociālajos tīklos tika balsots gandrīz 6100 reižu. Konkursā uzvarēja grafiskās dizaineres Andas Pētersones radītā pastmarka Imants Ziedonis ziedēs mūžīgi, kurā tika izmantots fotogrāfa Leonīda Tugaļeva veidotais dzejnieka portrets. 2012.gada pastmarku dizaina konkursā tika iesniegtas 166 pastmarku dizaina idejas, un par saviem pastmarku dizaina favorītiem tika nodota 4451 balss, uzvarot Jāņa Uzrauga veidotajai pastmarkai ar BMX riteņbraucēja attēlu. 2011.gada konkursā uzvarēja Evita Eidinta ar pastmarku Vieta, kur rodas stāsti.

Pastmarku dizaina konkurss jau kļuvis par Latvijas Pasta tradīciju, dodot iespēju plašai sabiedrībai iesaistīties pastmarku tapšanas procesā, kuru ikdienā nosaka īpaši izveidota Pastmarku emisijas komisija.

Latvijas Pasta un TV3 2014.gada Latvijas Lepnuma pastmarku dizaina konkursā uzvarējušo pastmarku aplūko te.

Iepriekšējo gadu dizaina konkursos uzvarējušās pastmarkas redzamas šeit.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām TNS Latvia, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Papildu informācija:
Gundega Vārpa,
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts; facebook.com/latvijas.pasts
 

Marta Zandersone,
MTG TV Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja
Tālr.: +371 67479052
Mob.: +371 29806505
E-pasts: marta.zandersone@mtgtv.lv