Sociālajos tīklos sākas balsojums par Latvijas Pasta un Ērenpreisa organizētā pastmarku dizaina konkursa finālam izvirzītajām skicēm

09.06.2016

Sociālajos tīklos sākas balsojums par Latvijas Pasta un Ērenpreisa organizētā pastmarku dizaina konkursa finālam izvirzītajām skicēm

Šodien, 2016.gada 9.jūnijā, sociālajos tīklos sākas balsojums par leģendārā velosipēda radītāja Gustava Ērenpreisa 125.gadadienai veltītā pastmarku dizaina konkursa darbiem. Līdz 16.jūnijam ikviens sociālo tīklu lietotājs, izmantojot savu Facebook, Twitter vai Draugiem kontu, interneta vietnē http://jaunapastmarka.lv/ aicināts balsot par kādu no 30 pastmarku skicēm, kas atbilstoši žūrijas vērtējumam izvirzītas konkursa finālam. Visvairāk balsu ieguvušās pastmarkas autora vārdu publiskos 17.jūnijā, bet uzvarējusī pastmarka jau jūlijā tiks nodrukāta 500 000 eksemplāru tirāžā.

Piektajā Latvijas Pasta jaunas pastmarkas dizaina konkursā, kas šogad tiek organizēts sadarbībā ar Ērenpreisa zīmola mūsdienu attīstītājiem, tika iesniegtas 210 dizaina skices. Konkursa fināla balsojumam profesionāļu žūrija, kuras sastāvā darbojās grafiskā dizaina, filatēlijas un mārketinga jomas eksperti, izvirzīja 30 darbu. Vērtējot darbus, žūrija ņēma vērā iesniegtā dizaina atbilstību konkursa tēmai, kā arī māksliniecisko kvalitāti, estētiku un ilgtspēju. G.Ērenpreisa jubilejai veltītais pastmarku skiču konkurss izceļas ar tajā iesniegto darbu unikalitāti un interesanto skatījumu.

Žūrijas pārstāvis Latvijas Mākslas akadēmijas profesors Kaspars Zariņš uzsver, ka “vērā ņemamas” bija divas trešdaļas konkursā iesniegto darbu. Savukārt Ērenpreiss Original mārketinga vadītājs Viesturs Masteiko atzīst: “Esam pagodināti, ka Latvijas Pasts izvēlējies šādu konkursa tēmu un tā ieinteresējusi Latvijas iedzīvotājus. Esam patīkami pārsteigti par iesniegto darbu kvalitāti, dažādību un unikalitāti.”

No viena sociālo tīklu Facebook, Twitter vai Draugiem konta interneta vietnē http://jaunapastmarka.lv/ var balsot par dažādām pastmarkām, taču diennaktī par vienu pastmarku no konkrēta konta iespējams nobalsot tikai vienu reizi. Balsojums turpināsies līdz 16.jūnijam, uzvarētājs tiks paziņots 17.jūnijā, bet visvairāk balsu ieguvušo pastmarku Latvijas Pasts pusmiljona eksemplāru tirāžā izdos jau šā gada 23.jūlijā. Jaunās pastmarkas nominālvērtība būs € 0,50,  kas atbilst vienkāršas vēstules nosūtīšanas izmaksām Latvijas teritorijā. Paralēli iespējai redzēt pastmarku ar paša veidoto dizainu ceļojam uz tuvām un tālām valstīm konkursa uzvarētājs saņems arī īpašu balvu – personalizētu Ērenpreiss zīmola velosipēdu.

Pastmarku dizaina konkurss ir kļuvis par Latvijas Pasta tradīciju, pastmarku tapšanas procesā ļaujot iesaistīties visplašākajai sabiedrībai. Ikdienā pastmarku veidošanas plānu nosaka speciāla Pastmarku emisijas komisija.

Iepriekšējā pastmarku dizaina konkursā, ko Latvijas Pasts 2014.gadā organizēja kopā ar TV3 par tēmu Latvijas Lepnums, tika iesniegtas 234 pastmarku skices, un par finālā izvirzītajām pastmarkām no sociālo tīklu Twitter, Facebook un Draugiem kontiem tika balsots 6385 reizes. Konkursā uzvarēja Solvitas Kukles pastmarka Dziedošie koki.

Savukārt 2013.gada uzvarētāja bija Andas Pētersones veidotā pastmarka Imants Ziedonis ziedēs mūžīgi, 2012.gadā – Jāņa Uzrauga pastmarka ar BMX riteņbraucēja attēlu, bet 2011.gadā – Evita Eidinta ar pastmarku Vieta, kur rodas stāsti.

Iepriekšējo gadu dizaina konkursos uzvarējušās pastmarkas te.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām TNS Latvia, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
 

 

Par Ērenpreiss

Ērenpreiss zīmola pirmsākumi ir saistīti ar 1927.gadu, kad tiek atvērts uzņēmums G.Ērenpreis velosipēdu fabrika un tirgū parādās velosipēds G.Ērenpreis Original. Jaunais velosipēds strauji iekaro popularitāti, un 1931.gadā Gustavs Ērenpreiss sāk velosipēdu rūpnīcas celtniecību, kas 1940.gadā tiek atzīta par lielāko un modernāko velosipēdu ražotni Baltijā. Kopš 2012.gada Latvijā atsākta jaunu Ērenpreiss velosipēdu ražošana. Zīmola pamatvērtības ir palikušas nemainīgas – kvalitāte, kas vērsta uz cilvēku komfortu un labsajūtu, rūpīgi pārdomāts dizains, kā arī neizsīkstošs entuziasms radīt un darīt.

 

Papildu informācija:
Gundega Vārpa
Ārējo komunikāciju vadītāja
Tālr.: +371 67608505
Mob.: +371 26628729
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts
facebook.com/latvijas.pasts