Latvijas Pasta un Ērenpreisa pastmarku dizaina konkursā ar 1952 balsīm uzvar Toms Rutkovskis ar Puzli; visvairāk balsots no Facebook

17.06.2016

Latvijas Pasta un Ērenpreisa pastmarku dizaina konkursā ar 1952 balsīm uzvar Toms Rutkovskis ar Puzli; visvairāk balsots no Facebook

Latvijas Pasta un leģendārā velosipēdu zīmola Ērenpreiss organizētajā pastmarku dizaina konkursā ar 1952 balsīm uzvarējusi Toma Rutkovska veidotā pastmarka Puzle. Kopumā par konkursa finālam izvirzītajām pastmarkām sociālajos tīklos tika balsots 9097 reizes, un tas ir ievērojami – par 2712 balsīm – vairāk nekā iepriekšējā konkursā. Žūrijas vērtējumā šogad iesniegtie pastmarku dizaina darbi bija mākslinieciski augstvērtīgi, un arī balsojums par tiem izvērtās ļoti spraigs.

Konkursa uzvarētājs izkristalizējās faktiski balsojuma pēdējās minūtēs, un balsu starpība starp pirmās un otrās vietas ieguvējiem ir neliela. Sīvā cīņā 2.vietu konkursā ieguvusi Vanda Gluha ar 1935 balsīm par pastmarku Karte. Savukārt 3.vietu ar 582 balsīm nopelnījis Raivis Mucenieks un viņa veidotā pastmarka Ceļš turpinās.

Balsojums, izmantojot sociālo tīklu Twitter, Facebook un Draugiem kontus, risinājās no 9. līdz 16.jūnijam, un jau no pirmās dienas balsotāju aktivitāte bija ļoti augsta, konkursa dalībniekiem un atbalstītājiem aktīvi aģitējot par savu iecienītāko pastmarku dizainiem.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo konkursu 2014.gadā ir mainījusies saņemto balsu proporcija no dažādiem sociālajiem tīkliem: šogad visvairāk balsu saņemts no Facebook – nepilni 58% no kopējā balsu skaita, no Twitter – gandrīz 24% balsu, no Draugiem – 18%. Iepriekšējā konkursā visvairāk balsu bija no Draugiem, kam sekoja Facebook un Twitter.

Konkursā uzvarējusī pastmarka tiks izdota 500 000 eksemplāru tirāžā ar nominālvērtību € 0,50, kas atbilst vienkāršas vēstules nosūtīšanas izmaksām Latvijas teritorijā. Pastmarkas svinīga prezentācija un uzvarētāja sveikšana plānota 2016.gada 23.jūlijā Mazsalacas pilsētas svētku ietvaros, kur tiks svinīgi atzīmēta arī Ērenpreisa dibinātāja Gustava Ērenpreisa 125.jubileja. Paralēli iespējai redzēt pastmarku ar paša veidoto dizainu ceļojam uz tuvām un tālām valstīm konkursa uzvarētājs saņems arī īpašu balvu – personalizētu Ērenpreiss zīmola velosipēdu

Piektajā Latvijas Pasta jaunas pastmarkas dizaina konkursā, kas šogad tiek organizēts sadarbībā ar Ērenpreisa zīmola mūsdienu attīstītājiem, tika iesniegtas 210 dizaina skices. Konkursa fināla balsojumam profesionāļu žūrija, kuras sastāvā darbojās grafiskā dizaina, filatēlijas un mārketinga jomas eksperti, izvirzīja 30 darbu. Vērtējot darbus, žūrija ņēma vērā iesniegtā dizaina atbilstību konkursa tēmai, kā arī māksliniecisko kvalitāti, estētiku un ilgtspēju.

Pastmarku dizaina konkurss ir kļuvis par Latvijas Pasta tradīciju, pastmarku tapšanas procesā ļaujot iesaistīties visplašākajai sabiedrībai. Ikdienā pastmarku veidošanas plānu nosaka speciāla Pastmarku emisijas komisija.

Iepriekšējā pastmarku dizaina konkursā, ko Latvijas Pasts 2014.gadā organizēja kopā ar TV3 par tēmu Latvijas Lepnums, tika iesniegtas 234 pastmarku skices, un par finālā izvirzītajām pastmarkām no sociālo tīklu Twitter, Facebook un Draugiem kontiem tika balsots 6385 reizes. Konkursā uzvarēja Solvitas Kukles pastmarka Dziedošie koki.

Savukārt 2013.gada uzvarētāja bija Andas Pētersones veidotā pastmarka Imants Ziedonis ziedēs mūžīgi, 2012.gadā – Jāņa Uzrauga pastmarka ar BMX riteņbraucēja attēlu, bet 2011.gadā – Evita Eidinta ar pastmarku Vieta, kur rodas stāsti.

Jaunas pastmarkas dizaina konkursa 2016.gada uzvarētāja un pirmās, otrās vietas ieguvēju pastmarkas, kā arī konkursa balsošanas aktivitāte un tendences gadu griezumā redzamas šeit. Iepriekšējo gadu dizaina konkursos uzvarējušās pastmarkas te.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām TNS Latvia, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
 

 

Par Ērenpreiss

Ērenpreiss zīmola pirmsākumi ir saistīti ar 1927.gadu, kad tiek atvērts uzņēmums G.Ērenpreis velosipēdu fabrika un tirgū parādās velosipēds G.Ērenpreis Original. Jaunais velosipēds strauji iekaro popularitāti, un 1931.gadā Gustavs Ērenpreiss sāk velosipēdu rūpnīcas celtniecību, kas 1940.gadā tiek atzīta par lielāko un modernāko velosipēdu ražotni Baltijā. Kopš 2012.gada Latvijā atsākta jaunu Ērenpreiss velosipēdu ražošana. Zīmola pamatvērtības ir palikušas nemainīgas – kvalitāte, kas vērsta uz cilvēku komfortu un labsajūtu, rūpīgi pārdomāts dizains, kā arī neizsīkstošs entuziasms radīt un darīt.

 

Papildu informācija:
Gundega Vārpa
Ārējo komunikāciju vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts
facebook.com/latvijas.pasts