Latvijas Pasta un Mammamuntetiem.lv rīkotajā pastmarku dizaina konkursā uzvar Jēkaba Zvaigznes pastmarka Ģimene

18.04.2017

Latvijas Pasta un Mammamuntetiem.lv rīkotajā pastmarku dizaina konkursā uzvar Jēkaba Zvaigznes pastmarka Ģimene

Latvijas Pasta un vecāku organizācijas Mammamuntetiem.lv rīkotajā jaunas pastmarkas dizaina konkursā Mana ģimene – superkomanda uzvarējusi Jēkaba Zvaigznes iesūtītā pastmarkas ideja, kas ieguvusi 1449 sociālo tīklu lietotāju balsis. Ar 758 balsīm otrajā vietā ierindojusies Ervīna Elliņa veidotā pastmarkas skice, savukārt trešajā ar 409 balsīm – Nila Ulasa dizains. Kopumā par pastmarku konkursa finālā izvirzītajām pastmarkām balsots 5690 reižu. 

Konkursā uzvarējusī pastmarka tiks izdota 500 000 eksemplāru tirāžā ar nominālvērtību € 0,50, kas atbilst vienkāršas vēstules nosūtīšanas izmaksām Latvijas teritorijā. Pastmarkas izdošana un svinīga prezentācija plānota jau 2017.gada 15.maijā, Starptautiskajā ģimenes dienā, līdz ar otrās vecākiem draudzīgās Latvijas Pasta nodaļas atklāšanu 50.pasta nodaļas telpās tirdzniecības centrā Origo.

Šogad sadarbībā ar vecāku organizāciju Mammamuntetiem.lv tika organizēts jau sestais Latvijas Pasta jaunas pastmarkas dizaina konkurss, aicinot iesūtīt pastmarku dizaina idejas par tēmu Mana ģimene – superkomanda. Konkursā tika iesniegtas 227 dizaina skices, bet fināla balsojumam žūrija, kuras sastāvā darbojās grafiskā dizaina, filatēlijas un ģimenes jautājumu speciālisti, izvirzīja 20 darbu. 

Balsojums, kurā varēja piedalīties, izmantojot sociālo tīklu Twitter, Facebook un Draugiem kontus, risinājās no 7. līdz 17.aprīlim. Konkursa uzvarētāja pastmarka tiks izdota pusmiljona eksemplāru tirāžā, vēlāk uz sūtījumiem apceļojot visu pasauli, savukārt tās autors J.Zvaigzne balvā saņems arī GoPro Hero 5 Session kameru.

Pastmarku dizaina konkurss ir kļuvis par Latvijas Pasta tradīciju, pastmarku tapšanas procesā ļaujot iesaistīties visplašākajai sabiedrībai. Ikdienā pastmarku veidošanas plānu nosaka speciāla Pastmarku emisijas komisija.

2016.gada pastmarku dizaina konkursā sadarbībā ar leģendāro velosipēdu zīmolu Ērenpreiss uzvarēja Toma Rutkovska veidotā pastmarka. 2014.gada konkursā, kas tika rīkots kopā ar TV3 rīkotajā par tēmu Latvijas Lepnums, uzvarēja Solvitas Kukles pastmarka Dziedošie koki. 2013.gada uzvarētāja bija Andas Pētersones veidotā pastmarka Imants Ziedonis ziedēs mūžīgi, 2012.gadā – Jāņa Uzrauga pastmarka ar BMX riteņbraucēja attēlu, bet 2011.gadā – Evitas Eidintas pastmarka Vieta, kur rodas stāsti.

Pirmās trīs vietas ieguvušās pastmarkas aplūko šeit. Iepriekšējo gadu dizaina konkursos uzvarējušās pastmarkas redzamas te.  


Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām TNS Latvia, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.  


Papildu informācija:
Gundega Vārpa
Ārējo komunikāciju vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts
facebook.com/latvijas.pasts