Pastnieks mājās

Aicinām iepazīties ar pakalpojumu Pastnieks mājās un tā priekšrocībām! Jums tā izmantošana ļaus vairs netērēt laiku ceļam uz pasta nodaļu, jo pastnieks varēs ierasties pie jums mājās un sniegt tos pašus pakalpojumus, ko varat saņemt pasta nodaļā.

Ērti un izdevīgi – visi pasta un finanšu pakalpojumi ir pieejami mājās, ietaupot jūsu laiku un ceļa izdevumus

Bez maksas – pakalpojums Pastnieks mājās ir pieejams bez maksas visiem, kas dzīvo ārpus valstspilsētām (iepriekš – republikas pilsētām) un novadu administratīvajiem centriem. Pārbaudi pakalpojuma pieejamību un maksu šeit.

Pieejams – viens zvans uz klientu atbalsta tālruni, un pastnieks jau nākamajā darbdienā ir klāt.

Drošs – nodot savus sūtījumus pastnieka rokās vai saņemt sūtījumus ir tikpat droši kā pasta nodaļā

Iepriekš piesakoties, savā mājvietā iespējams saņemt tādus pakalpojumus kā:  

Pieteikt pastnieka apmeklējumu savās mājās, kā arī noskaidrot citus interesējošos jautājumus var katru darbadienu, sazinoties ar Latvijas Pasta Klientu atbalstu pa tālruni: 27008001, kā arī rakstot uz e-pastu: info@pasts.lv.

 

Sūtījumi

Vēstules – sūtījumi līdz 2 kg. Tie ir aploksnē ievietoti vai līdzvērtīgi noformēti pasta sūtījumi, kas satur rakstveida paziņojumus, dokumentus, atklātnes, fotogrāfijas un dažādu veidu iespieddarbus.

Sīkpakas – sūtījumi līdz 2 kg, kas satur neplīstošus, sīkus priekšmetus.

Pakas – sūtījumi, kas satur rūpniecības, sadzīves, kultūras preces, pārtikas produktus un citus priekšmetus ar komercvērtību vai bez tās. Maksimālais svars pakas sūtīšanai adresātam Latvijā ir 20 kg, uz ārvalstīm (atkarībā no saņēmējvalsts) – līdz 30 kg. 

Sūtījumu veidi

Jums ir iespēja izvēlēties atbilstošāko katra sūtījuma veidu.

Vienkāršs sūtījums – nereģistrēts pasta sūtījums, kuru piegādā adresāta pastkastītē, ja sūtījuma izmērs to ļauj.

Izsekojams sūtījums – reģistrēts pasta sūtījums, kas ir izsekojams visos piegādes posmos. To piegādā uz adresāta pastkastīti, ja sūtījuma izmērs to ļauj. Ierakstīts sūtījums – reģistrēts pasta sūtījums, kas izsniedzams pret parakstu, veicot saņēmēja identifikāciju.

Apdrošināts sūtījums – reģistrēts pasta sūtījums, kas adresātam izsniedzams pret parakstu, veicot saņēmēja identifikāciju. Apdrošinātā sūtījuma saturs ir apdrošināts par deklarēto vērtību pret zudumu, nolaupīšanu vai sabojāšanu.

Sūtījumu nosūtīšana

Vēstules

Vienkāršas vēstules var nosūtīt, iemetot vēstuļu kastītē vai nododot pastniekam, ja pakalpojums pieteikts iepriekš. Vēstules var nosūtīt arī pakomātos, kas aprīkoti ar vēstuļu kastītēm. Līdz 2024. gada rudenim šāda iespēja būs visos Latvijas Pasta āra pakomātos. Vēstules nosūtīšanas maksa ir atkarīga no izvēlētā sūtījuma veida, svara un galamērķa. Vienkāršas vēstules nosūtīšanai Latvijas teritorijā svara kategorijā līdz 20 gramiem nepieciešama pastmarka 1,65 eiro vērtībā. Izsekojamas, ierakstītas un apdrošinātas vēstules var nodot pastniekam, piesakot pakalpojumu iepriekš.

Sīkpakas un pakas

Ja pakalpojums pieteikts iepriekš, sīkpakas un pakas var nosūtīt, nododot pastniekam. Lai piegādātu sīkpakas un pakas adresātiem Latvijā, tās var nosūtīt arī pakomātos. Noformēšanu un apmaksu var veikt pie pakomāta. Cena visiem sūtījumiem – 2,82 eiro.

 

Sūtījumu saņemšana

Piesakot pastnieka pakalpojumu dzīvesvietā, vēstuļu un sīkpaku atkārtota un paku pirmreizējā piegāde ir bez maksas. Sūtījumu piegādā nākamajā darbdienā pēc pieteikuma.

Vēstules

Vienkāršas un izsekojamas vēstules piegādā pastkastītē kā līdz šim. Ierakstītas un apdrošinātas vēstules pastnieks piegādā adresātam mājās un izsniedz pret saņēmēja parakstu, veicot saņēmēja identifikāciju.

Ja ierakstītas vai apdrošinātas vēstules piegādes laikā neesat mājās, jūs saņemsiet SMS aicinājumu vai paziņojumu pastkastītē. 

Sīkpakas un pakas

Vienkāršus un izsekojamus sūtījumus, ja izmērs atbilst pastkastītes formātam, piegādā pastkastītē. Ja izmērs ir lielāks, tad sūtījumu, iepriekš piesakot, pastnieks piegādā mājās. Ierakstītu un apdrošinātu sūtījumu piegādā adresātam dzīvesvietā un izsniedz pret parakstu, veicot saņēmēja identifikāciju. Ja uz sūtījuma ir norādīts jūsu tālruņa numurs, sūtījums var tikt piegādāts arī pakomātā.

Piesakot pakalpojumu Pastnieks mājās, pastnieks sniedz finanšu pakalpojumus divu darbdienu laikā, izņemot naudas izmaksu no PNS konta, kas notiek triju darbdienu laikā. Finanšu pakalpojumu cenrādis ir pieejams mūsu mājaslapā vai zvanot uz klientu atbalsta tālruni.

Iecienītāko finanšu pakalpojumu cenas

  • Komunālo un citu rēķinu apmaksa – maksa par katru apmaksāto rēķinu no 0,50 eiro. 
  • Maksājums ar iemaksu skaidrā naudā uz bankas kontu – 2 % no summas, min. summa 4,00 eiro.
  • Naudas iemaksa Pasta norēķinu sistēmā – iemaksa savā kontā ir 1 % no summas, min. summa – 1,00 eiro vai citas personas kontā – 2 % no summas, min. summa 3,00 eiro.
  • Skaidras naudas izmaksa no Pasta norēķinu sistēmas konta un piegāde – piegādes maksa – 8,00 eiro, piegādājamās summas limits – 500,00 eiro (papildus tiek piemērota maksa par naudas izmaksu no PNS konta – 0,1 % no summas, min. summa 0,95 eiro)

Saskaņā ar spēkā esošajiem tarifiem 01.05.2024. 

Latvijas Pasts piegādā valsts pensijas, pabalstus un atlīdzības skaidras naudas maksājumus, pamatojoties uz noslēgto līgumu ar VSAA.

Lai pieteiktu pensijas vai pabalsta saņemšanu dzīvesvietā vai mainītu piegādes adresi, jāsazinās ar VSAA. Iesniegumu var iesniegt klātienē jebkurā VSAA Klientu apkalpošanas centrā (KAC), Valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā, nosūtīt pa pastu jebkuram VSAA KAC vai ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu nosūtīt uz pasts@vsaa.gov.lv. Iesnieguma forma pieejama VSAA mājaslapas sadaļas “Pakalpojumi” apakšsadaļā “Iesniegumu veidlapas”. VSAA uzziņu tālrunis: 64507020.

Klientiem, kas jau saņem pensijas un pabalstus dzīvesvietā, tos piegādā kā līdz šim – noteiktā datumā dzīvesvietā. VSAA no klienta pensijas vai pabalsta ietur 2,39 eiro maksu par piegādi.

Ja pirmreizējā pensijas vai pabalsta piegāde nav bijusi sekmīga, pastnieks atkārtoti, bez maksas to piegādā klientiem, kuru dzīvesvieta atrodas ārpus valstspilsētām vai novadu administratīvajiem centriem. Atkārtota piegāde jāpiesaka, zvanot uz Latvijas Pasta klientu atbalsta tālruni 27 008 001. Piesakot pakalpojumu Pastnieks mājās, atkārtota pensiju un pabalstu piegāde notiek divu darbdienu laikā.

Presi var abonēt pie pastnieka, jebkurā pasta nodaļā, pa tālruni 27 008 001 un e-vidē abone.lv vai pie attiecīgā preses izdevēja.

  • Kā pieteikt pastnieka pakalpojumu uz mājām?

Pasta un finanšu pakalpojumus savā dzīvesvietā var pieteikt, zvanot klientu atbalsta komandai pa tālruni 27 008 001 vai rakstot e-pastu uz info@pasts.lv. Jānorāda dzīvesvietas adrese, kontakttālrunis un vēlamais pakalpojums. Mūsu speciālisti ir gatavi sniegt jums atbalstu un skaidrot interesējošos jautājumus gan darbdienās, gan brīvdienās: P–Pk 8.00–20.00; S, Sv 9.00–17.00.

  • Kad pastnieks ieradīsies?

Pasta pakalpojumu sniegšanai pastnieks ieradīsies pie jums nākamajā darbdienā, finanšu pakalpojumu sniegšanai – divu līdz trīs darbadienu laikā.

  • Vai pakalpojums Pastnieks mājās ir bez maksas? 

Pastnieks mājās bez maksas ir pieejams klientiem, kas dzīvo ārpus valstspilsētām un novadu administratīvajiem centriem. Savukārt valstspilsētās un novadu administratīvajos centros* dzīvojošie var pieteikt pakalpojumu Pastnieks mājās par 4,99 eiro.

*Valstspilsētas un novadu administratīvie centri - Daugavpils, Jelgava, Jēkabpils, Jūrmala, Liepāja, Ogre, Rēzekne, Rīga, Valmiera, Ventspils, Aizkraukle, Alūksne, Ādaži, Balvi, Bauska, Cēsis, Dobele, Gulbene, Grobiņa, Krāslava, Kuldīga, Ķekava, Limbaži, Līvāni, Ludza, Madona, Mārupe, Olaine, Preiļi, Salaspils, Saldus, Saulkrasti, Sigulda, Smiltene, Talsi, Tukums, Ulbroka, Valka, Varakļāni.

  • Vai maksa par pakalpojumiem pie pastnieka un nodaļā ir vienāda?

Pastnieka sniegtie pasta pakalpojumi dzīvesvietā ir tikpat izdevīgi kā pasta nodaļās, finanšu pakalpojumi tiek sniegti atbilstoši pakalpojumu cenrādim. Aktuālais cenrādis par Latvijas Pasta pakalpojumiem ir atrodams, apmeklējot mājaslapas www.pasts.lv sadaļu “Noderīgi”. Maksu par pakalpojumiem var noskaidrot, arī zvanot uz klientu atbalsta tālruni – 27 008 001 vai pie pastnieka.

  • Vai pastniekam par pakalpojumiem var samaksāt ar maksājumu karti?

Šobrīd pastniekam par pakalpojumiem var samaksāt tikai skaidrā naudā.

  • Vai pakalpojumu Pastnieks mājās var pieteikt tikai uz deklarēto dzīvesvietas adresi?

Pakalpojumu var pieteikt faktiskajā dzīvesvietas adresē.

Vienīgais izņēmums ir Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pensiju, pabalstu un skaidras naudas atlīdzību maksājumu piegāde. To nodrošinām visā Latvijas teritorijā, saņemot informāciju par piegādes adresi no VSAA.

Ja nepieciešama pensijas piegādes adreses maiņa, lūdzam laikus iesniegt VSAA iesniegumu par izmaiņām. Tas ir izdarāms jebkurā VSAA Klientu apkalpošanas centrā (KAC) klātienē, valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros, sūtot pa pastu jebkuram VSAA KAC vai digitāli ar drošu elektronisko parakstu apliecinātu iesniegumu nosūtot uz e-pasta adresi pasts@vsaa.gov.lv.